Show simple item record

The telephone crisis intervention and its importance due to difficult life fituations solving
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorMozgová, Světlana
dc.date.accessioned2017-04-19T10:17:13Z
dc.date.available2017-04-19T10:17:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21356
dc.description.abstractDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola je zaměřena na pojem krize. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány i typy krizí podle Baldwina. Závěr první kapitoly uvádí možnosti pomoci v krizi. Druhá kapitola se věnuje krizové intervenci a začíná její stručnou historii. Dále jsou popsány její formy, principy a etapy. Třetí kapitola charakterizuje a rozebírá telefonickou krizovou intervenci. Stejně jako v předchozí kapitole je v úvodu uvedena historie u nás i ve světě. Další podkapitoly popisují její výhody a nevýhody. Poté jsou stručně nastíněny fáze telefonické krizové intervence a také práce s emocemi na lince důvěry. Čtvrtá kapitola představuje osobnost pracovníka telefonické krizové intervence a dotýká se i syndromu vyhoření. Pátá kapitola obsahuje nejčastější témata hovorů na lince důvěry. Poslední, šestá kapitola, se zaměřuje na rozbor konkrétního případu z praxe.cs_CZ
dc.description.abstractGraduation theses is composed as a theoretical paper and is divided into six chapters. First chapter is focused on concept of crisis. Beside the explication of the concept of crisis, it also describes types of crises according to Baldwin. Posibilities of help in crisis are mentioned at the end of the first chapter. Second chapter is concerned with crisis intervention and it begins with its brief history. It also describes its forms, principals and phases. Third chapter defines and analyses telephonical crisis intervention. As in the previous chapter, it also begins with both czech and world history of telephonical crisis intervention. Other paragraphs describe its advantages and disadvantages. Following paragraphs outline stages of telephonical crisis intervention and a dealing with emotions at helpline. Fourth chapter presents the personality of the telephonical crisis intervention worker and it also mentions problem of burnout. Fifth chapter contains the most common topics of helpline callings. Last, sixth chapter, is focused on analysis of real practical case.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTelefonická krizová intervence a její význam při řešení obtížných životních situacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76753
dc.title.translatedThe telephone crisis intervention and its importance due to difficult life fituations solvingen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
dc.identifier.aleph001232211
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola je zaměřena na pojem krize. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány i typy krizí podle Baldwina. Závěr první kapitoly uvádí možnosti pomoci v krizi. Druhá kapitola se věnuje krizové intervenci a začíná její stručnou historii. Dále jsou popsány její formy, principy a etapy. Třetí kapitola charakterizuje a rozebírá telefonickou krizovou intervenci. Stejně jako v předchozí kapitole je v úvodu uvedena historie u nás i ve světě. Další podkapitoly popisují její výhody a nevýhody. Poté jsou stručně nastíněny fáze telefonické krizové intervence a také práce s emocemi na lince důvěry. Čtvrtá kapitola představuje osobnost pracovníka telefonické krizové intervence a dotýká se i syndromu vyhoření. Pátá kapitola obsahuje nejčastější témata hovorů na lince důvěry. Poslední, šestá kapitola, se zaměřuje na rozbor konkrétního případu z praxe.cs_CZ
uk.abstract.enGraduation theses is composed as a theoretical paper and is divided into six chapters. First chapter is focused on concept of crisis. Beside the explication of the concept of crisis, it also describes types of crises according to Baldwin. Posibilities of help in crisis are mentioned at the end of the first chapter. Second chapter is concerned with crisis intervention and it begins with its brief history. It also describes its forms, principals and phases. Third chapter defines and analyses telephonical crisis intervention. As in the previous chapter, it also begins with both czech and world history of telephonical crisis intervention. Other paragraphs describe its advantages and disadvantages. Following paragraphs outline stages of telephonical crisis intervention and a dealing with emotions at helpline. Fourth chapter presents the personality of the telephonical crisis intervention worker and it also mentions problem of burnout. Fifth chapter contains the most common topics of helpline callings. Last, sixth chapter, is focused on analysis of real practical case.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012322110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV