Show simple item record

Social skills development of the trainer in further vocational adult education
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorValentová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-19T10:15:25Z
dc.date.available2017-04-19T10:15:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21349
dc.description.abstractHlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe main subject of interest in the presented thesis is the trainer who deals with further vocational adult education in the area of social skills. The first section presents not only the trainer's personality in the relationship to the qualification and competency, but also the description and analysis of particular social skills. The following empirical section researches the trainers' motivation in relation to their performance in trainer profession, their approach to education and the ability for self-reflection. In the conclusion, the various possibilities for further development of useful social skills are specified and the methodical programme suggested which focuses on conflict-resolution and negotiation skill development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj sociálních dovedností lektora v dalším profesním vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82256
dc.title.translatedSocial skills development of the trainer in further vocational adult educationen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001229387
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe main subject of interest in the presented thesis is the trainer who deals with further vocational adult education in the area of social skills. The first section presents not only the trainer's personality in the relationship to the qualification and competency, but also the description and analysis of particular social skills. The following empirical section researches the trainers' motivation in relation to their performance in trainer profession, their approach to education and the ability for self-reflection. In the conclusion, the various possibilities for further development of useful social skills are specified and the methodical programme suggested which focuses on conflict-resolution and negotiation skill development.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV