Show simple item record

Pathological phenomena of children and youth
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorCardová, Ilona
dc.date.accessioned2017-04-19T10:14:51Z
dc.date.available2017-04-19T10:14:51Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21347
dc.description.abstractCharakter diplomové práce je teoreticko -empirický. Diplomová práce je věnována problematice sociálně patologických jevů dětí a mládeže a problematice kázně. V teoretické části jsou popisovány některé druhy sociálně patologických jevů, jejich nejčastější projevy, způsoby prevence a následná řešení. Důležitou součástí teoretické části je též problematika kázně, její projevy a řešení. Empirická část je věnována výzkumu na SOŠ, za účelem zjistit míru výskytu sociálně patologických jevů a následné ovlivnění kázně. Cílem je nejen zmapovat četnost výskytu, ale i pohled studentů a pedagogů na danou problematiku. Jaká je vhodná prevence či řešení sociálně patologických jevů a nekázně u studentů SOŠ. Tato zjištění by mohla být přínosem pro pedagogy, kteří se s touto problematikou každodenně potýkají. Ve výzkumné části byla použita dotazníková metoda pro pedagogy a žáky, a dále byla doplněna analýzou školních dokumentů za období roku 2006-2009. Průzkumem byl prokázán zvyšující se výskyt sociálně patologických jevů v kontextu s nekázní. Na základě zjištěných výsledků lze říci, že i když míra kázeňských problémů narůstá, není vždy důsledně řešena, zejména v nejednotném přístupu pedagogů.cs_CZ
dc.description.abstractThe characteristic of my dissertation is theoretic - empirical. The dissertation deals with problems of social pathological phenomena by children and youth and problems of discipline. Some kinds of social-pathological phenomena, their most frequent manifestation and consequent solustions are descrideb in the theoretical part. The important part of the theoretical part is the problem of discipline , its manifestation and the solution too . The empirical part deals with the research at the secondary trade school in order to find out the quantity of the occurrence of socialpathological phenomena and following influencing of discipline. The aim of it is not only the mapping of frequency of the occurrence, but also the options of students and teachers of given problems. Which is suitable preventation or solution of social-pathological phenomena and the lack of discipline by students of the secondary trade schoul. These findings could be a contribution for teachers, who face these problems daily. The questionnaire method for teachers and students was used in the research part, which was completed by the analysis of school documents from the period 2006 - 2009. It was proved in the research increasing occurence of social-pathological phenomena in the context of the lack of discipline. On the basis of finding...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePatologické jevy u dětí a mládežecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84608
dc.title.translatedPathological phenomena of children and youthen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001559832
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCharakter diplomové práce je teoreticko -empirický. Diplomová práce je věnována problematice sociálně patologických jevů dětí a mládeže a problematice kázně. V teoretické části jsou popisovány některé druhy sociálně patologických jevů, jejich nejčastější projevy, způsoby prevence a následná řešení. Důležitou součástí teoretické části je též problematika kázně, její projevy a řešení. Empirická část je věnována výzkumu na SOŠ, za účelem zjistit míru výskytu sociálně patologických jevů a následné ovlivnění kázně. Cílem je nejen zmapovat četnost výskytu, ale i pohled studentů a pedagogů na danou problematiku. Jaká je vhodná prevence či řešení sociálně patologických jevů a nekázně u studentů SOŠ. Tato zjištění by mohla být přínosem pro pedagogy, kteří se s touto problematikou každodenně potýkají. Ve výzkumné části byla použita dotazníková metoda pro pedagogy a žáky, a dále byla doplněna analýzou školních dokumentů za období roku 2006-2009. Průzkumem byl prokázán zvyšující se výskyt sociálně patologických jevů v kontextu s nekázní. Na základě zjištěných výsledků lze říci, že i když míra kázeňských problémů narůstá, není vždy důsledně řešena, zejména v nejednotném přístupu pedagogů.cs_CZ
uk.abstract.enThe characteristic of my dissertation is theoretic - empirical. The dissertation deals with problems of social pathological phenomena by children and youth and problems of discipline. Some kinds of social-pathological phenomena, their most frequent manifestation and consequent solustions are descrideb in the theoretical part. The important part of the theoretical part is the problem of discipline , its manifestation and the solution too . The empirical part deals with the research at the secondary trade school in order to find out the quantity of the occurrence of socialpathological phenomena and following influencing of discipline. The aim of it is not only the mapping of frequency of the occurrence, but also the options of students and teachers of given problems. Which is suitable preventation or solution of social-pathological phenomena and the lack of discipline by students of the secondary trade schoul. These findings could be a contribution for teachers, who face these problems daily. The questionnaire method for teachers and students was used in the research part, which was completed by the analysis of school documents from the period 2006 - 2009. It was proved in the research increasing occurence of social-pathological phenomena in the context of the lack of discipline. On the basis of finding...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015598320106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV