Patologické jevy u dětí a mládeže
Pathological phenomena of children and youth
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21347Identifikátory
SIS: 84608
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Charakter diplomové práce je teoreticko -empirický. Diplomová práce je věnována problematice sociálně patologických jevů dětí a mládeže a problematice kázně. V teoretické části jsou popisovány některé druhy sociálně patologických jevů, jejich nejčastější projevy, způsoby prevence a následná řešení. Důležitou součástí teoretické části je též problematika kázně, její projevy a řešení. Empirická část je věnována výzkumu na SOŠ, za účelem zjistit míru výskytu sociálně patologických jevů a následné ovlivnění kázně. Cílem je nejen zmapovat četnost výskytu, ale i pohled studentů a pedagogů na danou problematiku. Jaká je vhodná prevence či řešení sociálně patologických jevů a nekázně u studentů SOŠ. Tato zjištění by mohla být přínosem pro pedagogy, kteří se s touto problematikou každodenně potýkají. Ve výzkumné části byla použita dotazníková metoda pro pedagogy a žáky, a dále byla doplněna analýzou školních dokumentů za období roku 2006-2009. Průzkumem byl prokázán zvyšující se výskyt sociálně patologických jevů v kontextu s nekázní. Na základě zjištěných výsledků lze říci, že i když míra kázeňských problémů narůstá, není vždy důsledně řešena, zejména v nejednotném přístupu pedagogů.
The characteristic of my dissertation is theoretic - empirical. The dissertation deals with problems of social pathological phenomena by children and youth and problems of discipline. Some kinds of social-pathological phenomena, their most frequent manifestation and consequent solustions are descrideb in the theoretical part. The important part of the theoretical part is the problem of discipline , its manifestation and the solution too . The empirical part deals with the research at the secondary trade school in order to find out the quantity of the occurrence of socialpathological phenomena and following influencing of discipline. The aim of it is not only the mapping of frequency of the occurrence, but also the options of students and teachers of given problems. Which is suitable preventation or solution of social-pathological phenomena and the lack of discipline by students of the secondary trade schoul. These findings could be a contribution for teachers, who face these problems daily. The questionnaire method for teachers and students was used in the research part, which was completed by the analysis of school documents from the period 2006 - 2009. It was proved in the research increasing occurence of social-pathological phenomena in the context of the lack of discipline. On the basis of finding...