Zobrazit minimální záznam

Pasquale Anfossi and Italian opera in Prague
dc.contributor.advisorGabrielová, Jarmila
dc.creatorNiubo, Marc
dc.date.accessioned2018-10-30T00:15:24Z
dc.date.available2018-10-30T00:15:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21287
dc.description.abstractMezi nejvýznamější hudební instituce Prahy 18. století patří italská opera, jež v první polovině 80. let sídlila v divadle v Thunovském paláci. V této době patřil mezi hlavní autory jejího reperotáru ve své době slavný italský skladatel Pasquale Anfossi (1727-1797). Jeho dílo je však dnes známo jen velmi povrchně a výběrově, neboť byl (především díky kompozici opery Lafinta giardiniera, Řím 1774) převážně předmětem srovnávání s W. A. Mozartem. V naší práci ukazujeme na některé problematické otázky jeho biografie a analyzujeme operu lsabella e Rodrigo (Benátky 1776) na text Giovannio Bertatiho, která byla, spolu s jeho dalšími 10 operami, také uvedena v Praze (1783). lsabella e Rodrigo představuje méně obvyklou variantu opery buffa zpracovávající doborodružné téma s aktivní hlavní hrdinkou. Ta uprchne z domu svého otce, aby se nemusela provdat proti vůli svého srdce a později - v tureckém zajetí - prověřuje věrnost svého snoubence. V celkovém porovnání zhudebnění lsabella e Rodrigo s dalšími díly autora a současníků se opera jeví jako průměrná. Anfossiho práce vykazuje dobré zvládnutí charakterizace rolí i situací i dramatickou zkušenost, vedle několika míst vysoce inspirovaných se však vyskytují také prvky rutinní až triviální. Patrný je značný vliv libreta (v dobrém i horším), a to nejen z hlediska...cs_CZ
dc.description.abstractlt was in the first half of 1780s that the theatre at Count Thun's palace hosted the Italian Opera, one of the leading musical institutions of 18th century Prague. And it was this period that saw operas by the ltalian composer Pasquale Anfossi (1727-1797) strongly represented in its repertory. While Anfossi enjoyed success and popularity during ms lifetime, the current awareness of his works is superficial and selective as the interest in ms music has so far been limited mostly to comparison with Mozart due his setting of La finta giardiniera (Rome 1774). The present thesis seeks to shed light on some problematic issues in Anfossi's biography and analyzes his opera lsabella e Rodrigo (Venice 1776, libretto by Giovanni Bertati) produced in Prague in 1783. lsabella e Rodrigo represents a rare variant of the opera buffa featuring an adventure plot with an active female protagonist. In order to avoid forced marriage, Isabella flees her father's house, and at a later point - in Turkish captivity - tries the faithfulness of her fiancé. Compared with other works by Anfossi and his contemporaries, lsabella e Rodrigo seems unexceptional. Although Anfossi displays his skill in characterization of characters as well as his dramatic experience, some of the highly inspired passages appear side by side with routine,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePasquale Anfossi a italská opera v Prazecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-22
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24727
dc.title.translatedPasquale Anfossi and Italian opera in Pragueen_US
dc.contributor.refereeJakubcová, Alena
dc.contributor.refereeSehnal, Jiří
dc.identifier.aleph001109873
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMezi nejvýznamější hudební instituce Prahy 18. století patří italská opera, jež v první polovině 80. let sídlila v divadle v Thunovském paláci. V této době patřil mezi hlavní autory jejího reperotáru ve své době slavný italský skladatel Pasquale Anfossi (1727-1797). Jeho dílo je však dnes známo jen velmi povrchně a výběrově, neboť byl (především díky kompozici opery Lafinta giardiniera, Řím 1774) převážně předmětem srovnávání s W. A. Mozartem. V naší práci ukazujeme na některé problematické otázky jeho biografie a analyzujeme operu lsabella e Rodrigo (Benátky 1776) na text Giovannio Bertatiho, která byla, spolu s jeho dalšími 10 operami, také uvedena v Praze (1783). lsabella e Rodrigo představuje méně obvyklou variantu opery buffa zpracovávající doborodružné téma s aktivní hlavní hrdinkou. Ta uprchne z domu svého otce, aby se nemusela provdat proti vůli svého srdce a později - v tureckém zajetí - prověřuje věrnost svého snoubence. V celkovém porovnání zhudebnění lsabella e Rodrigo s dalšími díly autora a současníků se opera jeví jako průměrná. Anfossiho práce vykazuje dobré zvládnutí charakterizace rolí i situací i dramatickou zkušenost, vedle několika míst vysoce inspirovaných se však vyskytují také prvky rutinní až triviální. Patrný je značný vliv libreta (v dobrém i horším), a to nejen z hlediska...cs_CZ
uk.abstract.enlt was in the first half of 1780s that the theatre at Count Thun's palace hosted the Italian Opera, one of the leading musical institutions of 18th century Prague. And it was this period that saw operas by the ltalian composer Pasquale Anfossi (1727-1797) strongly represented in its repertory. While Anfossi enjoyed success and popularity during ms lifetime, the current awareness of his works is superficial and selective as the interest in ms music has so far been limited mostly to comparison with Mozart due his setting of La finta giardiniera (Rome 1774). The present thesis seeks to shed light on some problematic issues in Anfossi's biography and analyzes his opera lsabella e Rodrigo (Venice 1776, libretto by Giovanni Bertati) produced in Prague in 1783. lsabella e Rodrigo represents a rare variant of the opera buffa featuring an adventure plot with an active female protagonist. In order to avoid forced marriage, Isabella flees her father's house, and at a later point - in Turkish captivity - tries the faithfulness of her fiancé. Compared with other works by Anfossi and his contemporaries, lsabella e Rodrigo seems unexceptional. Although Anfossi displays his skill in characterization of characters as well as his dramatic experience, some of the highly inspired passages appear side by side with routine,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011098730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV