Show simple item record

Count Wenzel Morzin's orchestra
dc.contributor.advisorČerný, Jaromír
dc.creatorKapsa, Václav
dc.date.accessioned2020-12-15T09:13:02Z
dc.date.available2020-12-15T09:13:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21240
dc.description.abstractPředkládaná práce pojednává téma šlechtických kapel v českých zemích v době vrcholícího baroka vymezené vládou Karla VI. Jejím záměrem nebylo postihnout danou problematiku v její úplnosti, nýbrž zdokumentovat a analyzovat dosud nezpracovanou pražskou kapelu hraběte Václava Morzina (1675-1737), přinést tak další materiál pro budoucí syntézu a zároveň nabídnout pandán k stávajícím pracím tohoto druhu zaměřeným převážně na kapely moravské. Hrabě Václav Morzin je v dějinách hudby znám především svými kontakty s italským skladatelem Antoniem Vivaldim. Vivaldi hraběti dedikoval svoji sbírku Il cimento dell'armonia e dell'inventione op. 8 obsahující známé houslové koncerty Le quattro stagioni a přitom se rovněž pochvalně vyjádřil o hraběcí kapele. V různých, zpravidla izolovaných kontextech se pak dochovaly zprávy o dalších hudebnících hraběte Morzina i hudba skladatelů, kteří prošli Morzinovou kapelou. Cílem práce bylo propojit tyto kontexty a na základě archivního výzkumu vedeného především v pramenech účetního a evidenčního charakteru zdokumentovat složení a vývoj kapely.Šlechtická kapela je v práci sledována ve třech rovinách. První pohled je veden jakoby shora, na hudební zájmy majitele kapely, na složení a organizaci kapely a její místo v kontextu šlechtického dvora. Druhý pohled je veden zdola,...cs_CZ
dc.description.abstractThe present work treats the phenomenon of court orchestras (Kapellen) in Czech lands during High Baroque, in the period delimitated by the reign of Charles VI. Its aim was not, however, to cover the theme in its totality, but to document and analyse the hitherto little-noticed Prague orchestra of Count Wenzel Morzin (1675-1737), providing material for future synthesis and offering a pendant to the existing works of this kind, which have focused mainly on Kapellen of Moravian provenience. In the history of music, Count Wenzel Morzin is known mostly owing to his contact with the Italian composer Antonio Vivaldi. It was Count Morzin to whom Vivaldi has dedicated his collection Il cimento dell'armonia e dell'inventione op. 8 containing the famous violin concertos, Le quattro stagioni. Besides, Vivaldi made a laudatory comment about Morzin's Kapelle in one of his letters. In various, mostly isolated contexts we find mentions of other musicians as well as the music of composers related to Count Morzin and his orchestra. The aim of this work was to interconnect these mutually unrelated sources and document the personal / instrumental constitution and development of the orchestra by means of archive research based primarily on sources of accounting and registration nature. The work looks at the Morzin Kapelle at...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKapela hraběte Václava Morzinacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-22
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24593
dc.title.translatedCount Wenzel Morzin's orchestraen_US
dc.contributor.refereePerutková, Jana
dc.contributor.refereeSehnal, Jiří
dc.identifier.aleph001109855
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná práce pojednává téma šlechtických kapel v českých zemích v době vrcholícího baroka vymezené vládou Karla VI. Jejím záměrem nebylo postihnout danou problematiku v její úplnosti, nýbrž zdokumentovat a analyzovat dosud nezpracovanou pražskou kapelu hraběte Václava Morzina (1675-1737), přinést tak další materiál pro budoucí syntézu a zároveň nabídnout pandán k stávajícím pracím tohoto druhu zaměřeným převážně na kapely moravské. Hrabě Václav Morzin je v dějinách hudby znám především svými kontakty s italským skladatelem Antoniem Vivaldim. Vivaldi hraběti dedikoval svoji sbírku Il cimento dell'armonia e dell'inventione op. 8 obsahující známé houslové koncerty Le quattro stagioni a přitom se rovněž pochvalně vyjádřil o hraběcí kapele. V různých, zpravidla izolovaných kontextech se pak dochovaly zprávy o dalších hudebnících hraběte Morzina i hudba skladatelů, kteří prošli Morzinovou kapelou. Cílem práce bylo propojit tyto kontexty a na základě archivního výzkumu vedeného především v pramenech účetního a evidenčního charakteru zdokumentovat složení a vývoj kapely.Šlechtická kapela je v práci sledována ve třech rovinách. První pohled je veden jakoby shora, na hudební zájmy majitele kapely, na složení a organizaci kapely a její místo v kontextu šlechtického dvora. Druhý pohled je veden zdola,...cs_CZ
uk.abstract.enThe present work treats the phenomenon of court orchestras (Kapellen) in Czech lands during High Baroque, in the period delimitated by the reign of Charles VI. Its aim was not, however, to cover the theme in its totality, but to document and analyse the hitherto little-noticed Prague orchestra of Count Wenzel Morzin (1675-1737), providing material for future synthesis and offering a pendant to the existing works of this kind, which have focused mainly on Kapellen of Moravian provenience. In the history of music, Count Wenzel Morzin is known mostly owing to his contact with the Italian composer Antonio Vivaldi. It was Count Morzin to whom Vivaldi has dedicated his collection Il cimento dell'armonia e dell'inventione op. 8 containing the famous violin concertos, Le quattro stagioni. Besides, Vivaldi made a laudatory comment about Morzin's Kapelle in one of his letters. In various, mostly isolated contexts we find mentions of other musicians as well as the music of composers related to Count Morzin and his orchestra. The aim of this work was to interconnect these mutually unrelated sources and document the personal / instrumental constitution and development of the orchestra by means of archive research based primarily on sources of accounting and registration nature. The work looks at the Morzin Kapelle at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011098550106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV