Show simple item record

The image of lifestyle in magazine Vlasta between 1990 and 1999
dc.contributor.advisorKöpplová, Barbara
dc.creatorČermáková, Jana
dc.date.accessioned2017-06-01T22:20:12Z
dc.date.available2017-06-01T22:20:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2113
dc.description.abstractDiplomová práce "Obraz životního stylu v časopise Vlasta v letech 1990 až 1999" se zabývá mediálním obrazem životního stylu v 90. letech v Československu, pozdější České republice. Z oblastí životního stylu byla vybrána témata: bydlení, móda, zdraví, stravování, hubnutí, sport, cestování, nové technologie, spotřební zboží a krása, na nichž je změna životního stylu pozorována. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teorii je nastíněn politický, historický, kulturní a mediální vývoj 90. let. Empirická část představuje časopis Vlasta, její redakci a historii. Pro výzkum periodika byla vybrána metoda obsahové analýzy, která je popsána v metodologické části. Cílem práce je kvantitativní a kvalitativní analýza a dokazování stanovených hypotéz. Devadesátá léta znamenala pro naši zemi velkou sociální změnu a tyto změny se promítly nejen do mediální sféry, ale i do každodenního života lidí. Jednalo se o postupnou proměnu zvyků a zájmů, které je možné pozorovat v průběhu celého desetiletí. Tato diplomová práce si všímá změn životního stylu vlivem komercializmu, pozoruje, jakým způsobem ovlivnily nové možnosti cestování zájem o cizí země, a sleduje, zda se během 90. let změnil pohled na zdravý životní styl.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis "The Image of Lifestyle in Magazine Vlasta between 1990 and 1999" is focusing on media image of lifestyle in the nineties in Czechoslovakia, later Czech republic. The subjects which were investigated in terms of a lifestyle were: housing, fashion, health, eating, weight loss, sport, traveling, new technologies, consumer goods and beauty. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical part. In the theoretical part there is a political, historical, cultural and media environment in nineties. Empirical part describes a history and editorial staff of the magazine Vlasta. A content analysis was chosen for examining the magazine and it is described in methodological part. The goal of a quantitative and qualitative analysis is to prove stated hypotheses. The nineties meant for Czech people a lot of social changes and also everyday life was affected. The transformation involved habits and interests of people which can be observed during the decade. This diploma thesis is focusing on changes in lifestyle because of commercialism. Observes how much more people were interested in traveling considering new possibilities and aims also on health lifestyle.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectčasopis Vlastacs_CZ
dc.subjectdevadesátá létacs_CZ
dc.subjectmódacs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectkomercialismuscs_CZ
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectmagazine Vlastaen_US
dc.subjectninetiesen_US
dc.subjectfashionen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectcommercialismen_US
dc.titleObraz životního stylu v časopise Vlasta v letech 1990 až 1999cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-06
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147661
dc.title.translatedThe image of lifestyle in magazine Vlasta between 1990 and 1999en_US
dc.contributor.refereeCebe, Jan
dc.identifier.aleph002126021
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Obraz životního stylu v časopise Vlasta v letech 1990 až 1999" se zabývá mediálním obrazem životního stylu v 90. letech v Československu, pozdější České republice. Z oblastí životního stylu byla vybrána témata: bydlení, móda, zdraví, stravování, hubnutí, sport, cestování, nové technologie, spotřební zboží a krása, na nichž je změna životního stylu pozorována. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teorii je nastíněn politický, historický, kulturní a mediální vývoj 90. let. Empirická část představuje časopis Vlasta, její redakci a historii. Pro výzkum periodika byla vybrána metoda obsahové analýzy, která je popsána v metodologické části. Cílem práce je kvantitativní a kvalitativní analýza a dokazování stanovených hypotéz. Devadesátá léta znamenala pro naši zemi velkou sociální změnu a tyto změny se promítly nejen do mediální sféry, ale i do každodenního života lidí. Jednalo se o postupnou proměnu zvyků a zájmů, které je možné pozorovat v průběhu celého desetiletí. Tato diplomová práce si všímá změn životního stylu vlivem komercializmu, pozoruje, jakým způsobem ovlivnily nové možnosti cestování zájem o cizí země, a sleduje, zda se během 90. let změnil pohled na zdravý životní styl.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis "The Image of Lifestyle in Magazine Vlasta between 1990 and 1999" is focusing on media image of lifestyle in the nineties in Czechoslovakia, later Czech republic. The subjects which were investigated in terms of a lifestyle were: housing, fashion, health, eating, weight loss, sport, traveling, new technologies, consumer goods and beauty. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical part. In the theoretical part there is a political, historical, cultural and media environment in nineties. Empirical part describes a history and editorial staff of the magazine Vlasta. A content analysis was chosen for examining the magazine and it is described in methodological part. The goal of a quantitative and qualitative analysis is to prove stated hypotheses. The nineties meant for Czech people a lot of social changes and also everyday life was affected. The transformation involved habits and interests of people which can be observed during the decade. This diploma thesis is focusing on changes in lifestyle because of commercialism. Observes how much more people were interested in traveling considering new possibilities and aims also on health lifestyle.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021260210106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV