Show simple item record

Integrative and assimilative trend in pedagogical work children from socially specific background
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorSmolík, Arnošt
dc.date.accessioned2018-10-29T20:49:45Z
dc.date.available2018-10-29T20:49:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21136
dc.description.abstractPředkládaný text má charakter teoreticko empirické studie. Zabývá se problematikou romského dítěte v podmínkách současné výchovně vzdělávací soustavy ČR. V návaznosti na tento prvek je mapován sociální systém, v kterém se tito jedinci nachází. V oblasti našeho zájmu jsou lokality na úrovni sociálního vyloučení, v Čechách a na Slovensku. Na podkladě odborné literatury, vymezujeme kriterium sociokulturního znevýhodnění a popisujeme jeho důsledky na romské dítě zařazené do vzdělávacího systému. V textu pracujeme s pojmy asimilace, inkluze, integrace a intervence. Podrobujeme revizi obvinění pedagogicko-psychologických poraden z užívání kulturně podmíněných technik v diagnostice školní zralosti. V části věnované sběru dat je prezentován výzkum provedený ve slovenských romských osadách a v prostředí českých sociálně vyloučených lokalit. Zde je cílem komparace oblastí s cílem vymezit dominantní problém lokalit. Na základě výsledků určit východiska a strategie. Volit je i na škále etnicita - sociálně ekonomický problém. Provést deskripci systému vybraných lokalit a upozornit na jeho nejzávažnější handicapující prvky. Text také vymezuje vybrané intervence výchovně vzdělávacího typu, zaměřené směrem k Romům v sociálně vyloučených lokalitách. Ty jsou voleny s didaktickým záměrem a cíleny do několika oblastí...cs_CZ
dc.description.abstractThe text is written in character of theoretical and practical study. It deals with problems of a Romany child in conditions of the contemporary educational system of the Czech Republic. To continue with this element the social system, where these individuals live, is investigated. Localities on level of social exclusion in the Czech Republic and Slovakia are the sphere of our interest. According to the special literature we define the criterium of social disadvantage and characterize its consequences to a Romany child integrated in the educational system. In the text we work with the definitions assimilation, inclusion, integration and intervention. Accusations of pedagogical and psychological consulting companies of using cultural conditioned methods in diagnostics of school maturity are checked. The survey from Slovakian Romany settlements and Czech social segregated lacalities is presented in the part devoted to collecting information. The aim of this part is to compare areas and specify the dominant problem of these localities. Then to determine the bases and strategies in accordance with the results and choose them on the scale of etniticum - social and economical problem. And after that to describe the system of the chosen localities and show its most important handicapped elements. The text also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrační a asimilační trend při pedagogické práci s dětmi ze sociálně specifického prostředícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-04-24
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId75037
dc.title.translatedIntegrative and assimilative trend in pedagogical work children from socially specific backgrounden_US
dc.contributor.refereeBalvín, Jaroslav
dc.contributor.refereeŠvingalová, Dana
dc.identifier.aleph001107709
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaný text má charakter teoreticko empirické studie. Zabývá se problematikou romského dítěte v podmínkách současné výchovně vzdělávací soustavy ČR. V návaznosti na tento prvek je mapován sociální systém, v kterém se tito jedinci nachází. V oblasti našeho zájmu jsou lokality na úrovni sociálního vyloučení, v Čechách a na Slovensku. Na podkladě odborné literatury, vymezujeme kriterium sociokulturního znevýhodnění a popisujeme jeho důsledky na romské dítě zařazené do vzdělávacího systému. V textu pracujeme s pojmy asimilace, inkluze, integrace a intervence. Podrobujeme revizi obvinění pedagogicko-psychologických poraden z užívání kulturně podmíněných technik v diagnostice školní zralosti. V části věnované sběru dat je prezentován výzkum provedený ve slovenských romských osadách a v prostředí českých sociálně vyloučených lokalit. Zde je cílem komparace oblastí s cílem vymezit dominantní problém lokalit. Na základě výsledků určit východiska a strategie. Volit je i na škále etnicita - sociálně ekonomický problém. Provést deskripci systému vybraných lokalit a upozornit na jeho nejzávažnější handicapující prvky. Text také vymezuje vybrané intervence výchovně vzdělávacího typu, zaměřené směrem k Romům v sociálně vyloučených lokalitách. Ty jsou voleny s didaktickým záměrem a cíleny do několika oblastí...cs_CZ
uk.abstract.enThe text is written in character of theoretical and practical study. It deals with problems of a Romany child in conditions of the contemporary educational system of the Czech Republic. To continue with this element the social system, where these individuals live, is investigated. Localities on level of social exclusion in the Czech Republic and Slovakia are the sphere of our interest. According to the special literature we define the criterium of social disadvantage and characterize its consequences to a Romany child integrated in the educational system. In the text we work with the definitions assimilation, inclusion, integration and intervention. Accusations of pedagogical and psychological consulting companies of using cultural conditioned methods in diagnostics of school maturity are checked. The survey from Slovakian Romany settlements and Czech social segregated lacalities is presented in the part devoted to collecting information. The aim of this part is to compare areas and specify the dominant problem of these localities. Then to determine the bases and strategies in accordance with the results and choose them on the scale of etniticum - social and economical problem. And after that to describe the system of the chosen localities and show its most important handicapped elements. The text also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV