Show simple item record

State Budget and Its Function in the Teaching of the Social Sciences
dc.contributor.advisorTichá, Milena
dc.creatorBucharová, Radka
dc.date.accessioned2017-04-18T12:35:14Z
dc.date.available2017-04-18T12:35:14Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21072
dc.description.abstractZjistila jsem, že téma státní rozpočet je v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání zpracované příliš obecně, proto hlavním cílem této práce bylo navrhnout způsob výuky této problematiky v rámci ZVS. Proto jsem provedla konkretizaci výukových cílů a doplnila mezipředmětové souvislosti a návaznost na další témata, včetně vyhodnocení možných vstupních znalostí ze základní školy podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Navrhla jsem využití tématu státní rozpočet rozvoji některých klíčových dovedností žáků středních škol utváření jejich finanční gramotnosti. Znalosť tématu státní rozpočet také žákům umožní lépe se orientovat v této problematice a lépe chápat aktuální dění ve společnosti a pomůže jim vytvářet si vlastní názory. Navrhla jsem i vlastní studijní texty pro žáky gymnázií, protože mi texty v učebnicích ZSV tomuto tématu vzhledem výukovým cílům nepřipadají dostatečné.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is The national budget and its role in the instruction of the Social sciences. I decided to specify the heart of the matter of the national budget and its role in the economies of the developed countries, its position in the economy of the Czech Republic, its incomes and expenditures, their balance and the most important features of the fiscal policy. Another objective of my thesis was to evaluate the significance of this problem in the instruction of the Social sciences at secondary schools and its position in the Framework Educational Programme. The main aim of the thesis was to suggest the way of teaching this topic in the Social sciences.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSR a jeho úloha ve výuce ZSVcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-25
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73264
dc.title.translatedState Budget and Its Function in the Teaching of the Social Sciencesen_US
dc.contributor.refereeHavlík, Radomír
dc.identifier.aleph001165458
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZjistila jsem, že téma státní rozpočet je v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání zpracované příliš obecně, proto hlavním cílem této práce bylo navrhnout způsob výuky této problematiky v rámci ZVS. Proto jsem provedla konkretizaci výukových cílů a doplnila mezipředmětové souvislosti a návaznost na další témata, včetně vyhodnocení možných vstupních znalostí ze základní školy podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Navrhla jsem využití tématu státní rozpočet rozvoji některých klíčových dovedností žáků středních škol utváření jejich finanční gramotnosti. Znalosť tématu státní rozpočet také žákům umožní lépe se orientovat v této problematice a lépe chápat aktuální dění ve společnosti a pomůže jim vytvářet si vlastní názory. Navrhla jsem i vlastní studijní texty pro žáky gymnázií, protože mi texty v učebnicích ZSV tomuto tématu vzhledem výukovým cílům nepřipadají dostatečné.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is The national budget and its role in the instruction of the Social sciences. I decided to specify the heart of the matter of the national budget and its role in the economies of the developed countries, its position in the economy of the Czech Republic, its incomes and expenditures, their balance and the most important features of the fiscal policy. Another objective of my thesis was to evaluate the significance of this problem in the instruction of the Social sciences at secondary schools and its position in the Framework Educational Programme. The main aim of the thesis was to suggest the way of teaching this topic in the Social sciences.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV