Show simple item record

Didactic language game at primery school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorFiřtíková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-18T12:34:41Z
dc.date.available2017-04-18T12:34:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21070
dc.description.abstractCílem diplomové práce Didaktická jazyková hra na primární škole je vymezit obsah pojmu didaktická jazyková hra, rozpracovat její cíle, funkce, strukturu, vymezit pravidla a podmínky jejímu správnému používání v jazykové výuce v českém a anglickém jazyce na základní škole. Navrhnout kritéria dělení těchto her. Jednotlivé skupiny jsou obohaceny příklady konkrétních her pro český a anglický jazyk. Praktická část mapuje, jaké typy didaktických jazykových her jsou zařazovány v jednotlivých ročnících ve výuce češtiny a angličtiny ve školách s rozšířenou výukou jazyků.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis Didactic language game at primary school is to delimitate the content of conception of the didactic language game, to develop its aims, functions, structure, to define its rules and conditions leading to effective usage of it in the language teaching process in Czech and English language teaching at the primary school. Another way was to design criteria for grouping of these language games. The separate groups of games have been enriched by some examples af concrete gmes suitable for Czech and English language. The practical part surveys what kinds of didactic language games are incorporated in Czech and English education concerning different grades at school with extended language education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDidaktická jazyková hra na primární školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70741
dc.title.translatedDidactic language game at primery schoolen_US
dc.contributor.refereeMarušák, Radek
dc.identifier.aleph001137094
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce Didaktická jazyková hra na primární škole je vymezit obsah pojmu didaktická jazyková hra, rozpracovat její cíle, funkce, strukturu, vymezit pravidla a podmínky jejímu správnému používání v jazykové výuce v českém a anglickém jazyce na základní škole. Navrhnout kritéria dělení těchto her. Jednotlivé skupiny jsou obohaceny příklady konkrétních her pro český a anglický jazyk. Praktická část mapuje, jaké typy didaktických jazykových her jsou zařazovány v jednotlivých ročnících ve výuce češtiny a angličtiny ve školách s rozšířenou výukou jazyků.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis Didactic language game at primary school is to delimitate the content of conception of the didactic language game, to develop its aims, functions, structure, to define its rules and conditions leading to effective usage of it in the language teaching process in Czech and English language teaching at the primary school. Another way was to design criteria for grouping of these language games. The separate groups of games have been enriched by some examples af concrete gmes suitable for Czech and English language. The practical part surveys what kinds of didactic language games are incorporated in Czech and English education concerning different grades at school with extended language education.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV