Proměny hodnocení v primární škole
Changes in evaluation in primary education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21050Identifiers
Study Information System: 70685
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá současnými proměnami hodnocení v primární škole. V teoretických východiscích se věnuje podstatě sumativního a formativního hodnocení vzhledem proměnám cílů vzdělávání. Pojednává o funkcích hodnocení a zvláště se zabývá kriteriálním hodnocením, sebehodnocením a užíváním žákovského portfolia ve výuce. Praktická část zpracovává a srovnává na základě analýzy dokumentů, pozorování, rozhovorů a dotazníků charakteristiky hodnocení na třech základních školách.
The thesis deals with current changes in evaluation in primary education. The theoretical part is devoted into principles of summative and formative evaluation with regard to the transformation of the aims of education. It disserts about the functions of evaluation with the main respect towards evaluation criterion, self-evaluation and using of the pupil's portfolio in class-work. The practical part executes and compares the results of the analysis of documents, observations, guided dialogues and questionnaires of the evaluation characteristics that had all been carried out on three elementary schools.