Proměny hodnocení v primární škole
Changes in evaluation in primary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21050Identifikátory
SIS: 70685
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá současnými proměnami hodnocení v primární škole. V teoretických východiscích se věnuje podstatě sumativního a formativního hodnocení vzhledem proměnám cílů vzdělávání. Pojednává o funkcích hodnocení a zvláště se zabývá kriteriálním hodnocením, sebehodnocením a užíváním žákovského portfolia ve výuce. Praktická část zpracovává a srovnává na základě analýzy dokumentů, pozorování, rozhovorů a dotazníků charakteristiky hodnocení na třech základních školách.
The thesis deals with current changes in evaluation in primary education. The theoretical part is devoted into principles of summative and formative evaluation with regard to the transformation of the aims of education. It disserts about the functions of evaluation with the main respect towards evaluation criterion, self-evaluation and using of the pupil's portfolio in class-work. The practical part executes and compares the results of the analysis of documents, observations, guided dialogues and questionnaires of the evaluation characteristics that had all been carried out on three elementary schools.