Zobrazit minimální záznam

Historical development of media didactics and its scope in the Czech Republic
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorHuspeková, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T22:05:38Z
dc.date.available2017-06-01T22:05:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2103
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl zachytit vývoj a rozsah mediální didaktiky v České republice. Výchozími autory jsou PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda, kteří se zabývají mediální pedagogikou v českém prostředí. Předmětem práce je objasnění pojmu mediální didaktika. To slouží jako syžet pro utvoření systematizovaného přehledu historického vývoje užívání médií ve výuce a upozornění na důležitost médií ve výuce a výuky za pomocí médií. V neposlední řadě se práce snaží zjistit vliv a rozsah jednoho konkrétního média v prostředí českého školství, a to tabletu. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření, v rámci kterého bylo zkoumáno 200 učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií. Na základě získaných dat pak bylo možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky, které zněly: Jak je rozšířené využití tabletů ve vyučování? Jaký postoj zaujímají učitelé základních, středních (odborných) škol a gymnázií k využití tabletů ve vyučování? Má podle učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií využití tabletů ve vyučování vliv na jeho efektivitu?cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of the thesis is to describe the development and the extent of media didactics in the Czech republic. The authors who examine media pedagogy are PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda. The subject of the thesis is to clarify the concept of media didactics. This is important for the formation of historical development of the use of media during the teaching and for highlight the importance of media during the teaching and teaching with the use of media. Finally, the thesis try to find out the effects and the extent of tablets in the czech education system. By using quantitative questionnaire research was examined 200 teachers of primary schools, secondary schools and grammar schools. Based on the acquired data is possible to answer predetermined research questions: How widespread is the use of tablets during the teaching? What is the opinion of teachers to use tablets during the teaching? Does the use of tablets during the teaching influence the effectiveness of the teaching?en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjecttabletycs_CZ
dc.subjectmédia ve výucecs_CZ
dc.subjectmediální didaktikacs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.subjecttabletsen_US
dc.subjectteaching with mediaen_US
dc.subjectmedia didacticsen_US
dc.titleHistorický vývoj mediální didaktiky a její rozsah v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-06
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167285
dc.title.translatedHistorical development of media didactics and its scope in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002126011
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl zachytit vývoj a rozsah mediální didaktiky v České republice. Výchozími autory jsou PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda, kteří se zabývají mediální pedagogikou v českém prostředí. Předmětem práce je objasnění pojmu mediální didaktika. To slouží jako syžet pro utvoření systematizovaného přehledu historického vývoje užívání médií ve výuce a upozornění na důležitost médií ve výuce a výuky za pomocí médií. V neposlední řadě se práce snaží zjistit vliv a rozsah jednoho konkrétního média v prostředí českého školství, a to tabletu. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření, v rámci kterého bylo zkoumáno 200 učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií. Na základě získaných dat pak bylo možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky, které zněly: Jak je rozšířené využití tabletů ve vyučování? Jaký postoj zaujímají učitelé základních, středních (odborných) škol a gymnázií k využití tabletů ve vyučování? Má podle učitelů základních, středních (odborných) škol a gymnázií využití tabletů ve vyučování vliv na jeho efektivitu?cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of the thesis is to describe the development and the extent of media didactics in the Czech republic. The authors who examine media pedagogy are PhDr. Jan Mašek, Ph.D. a Mgr. Zdeněk Sloboda. The subject of the thesis is to clarify the concept of media didactics. This is important for the formation of historical development of the use of media during the teaching and for highlight the importance of media during the teaching and teaching with the use of media. Finally, the thesis try to find out the effects and the extent of tablets in the czech education system. By using quantitative questionnaire research was examined 200 teachers of primary schools, secondary schools and grammar schools. Based on the acquired data is possible to answer predetermined research questions: How widespread is the use of tablets during the teaching? What is the opinion of teachers to use tablets during the teaching? Does the use of tablets during the teaching influence the effectiveness of the teaching?en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021260110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV