Show simple item record

Respect to specifics of child development in the current nursery and basic school
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorPolcarová, Irena
dc.date.accessioned2017-04-18T12:02:36Z
dc.date.available2017-04-18T12:02:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20979
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách a v prvních třídách základních škol, který se zabýval zjišťováním, zda jsou respektována vývojová specifika dětí předškolního věku 5 až 6 let a dětí raného školního věku 7 až 8 let z hlediska naplňování přirozených potřeb. výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého i nepřímého pozorování a metoda rozhovoru. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují naplňování potřeb dětí, zejména osobností pedagoga, úrovní prostředí a podmínek v předškolním zařízení a ve škole a také stanoveným denním režimem nebo rozvrhem vyučování v souvislosti s pravidly školního řádu. Významnou součástí výzkumu bylo přímé pozorování čtyř předem vybraných dětí v předškolním a raném školním věku, které se vzájemně odlišují rozdílným stupněm vývoje a dosaženou úrovní školní zralosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of my thesis was a research in nursery and in first grades of basic school with specific focus on respect paid to development specifics of preschool children (age 5 to 6) and early school age children (age 7 to 8), all taken from the perspective of fulfillment of children's needs. The research was conducted by questionnaire, direct and indirect observations and by interviews. The research focused on the potency of the factors that influence the fulfillment of child's needs, with special attention paid to the personality of teacher, type of environment and conditions in the pre-school facility and in a school itself. Last but not least a set of daily routines and timetable for classes in together with rules on school conduct were considered. An important factor was a direct observation of four pre-selected children in pre-school age and in early school age with different mindsets as far as the level of development and personal school aptitude is concerned.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRespektování vývojových specifik dětí v současné mateřské a základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-29
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70933
dc.title.translatedRespect to specifics of child development in the current nursery and basic schoolen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001200329
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách a v prvních třídách základních škol, který se zabýval zjišťováním, zda jsou respektována vývojová specifika dětí předškolního věku 5 až 6 let a dětí raného školního věku 7 až 8 let z hlediska naplňování přirozených potřeb. výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého i nepřímého pozorování a metoda rozhovoru. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují naplňování potřeb dětí, zejména osobností pedagoga, úrovní prostředí a podmínek v předškolním zařízení a ve škole a také stanoveným denním režimem nebo rozvrhem vyučování v souvislosti s pravidly školního řádu. Významnou součástí výzkumu bylo přímé pozorování čtyř předem vybraných dětí v předškolním a raném školním věku, které se vzájemně odlišují rozdílným stupněm vývoje a dosaženou úrovní školní zralosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of my thesis was a research in nursery and in first grades of basic school with specific focus on respect paid to development specifics of preschool children (age 5 to 6) and early school age children (age 7 to 8), all taken from the perspective of fulfillment of children's needs. The research was conducted by questionnaire, direct and indirect observations and by interviews. The research focused on the potency of the factors that influence the fulfillment of child's needs, with special attention paid to the personality of teacher, type of environment and conditions in the pre-school facility and in a school itself. Last but not least a set of daily routines and timetable for classes in together with rules on school conduct were considered. An important factor was a direct observation of four pre-selected children in pre-school age and in early school age with different mindsets as far as the level of development and personal school aptitude is concerned.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV