Zobrazit minimální záznam

A roma child in foster care of a family belonging to majoritarian society
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorZahradníková, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-18T11:47:51Z
dc.date.available2017-04-18T11:47:51Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20915
dc.description.abstractPráce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu v pěstounských rodinách vychovávajících romské děti. Na základě hloubkových rozhovorů s pěstouny byla provedena prostá a narativní analýza. Prostřednictvím zjištění z analýzy a příběhů jednotlivých dětí se v práci popisuje, jak se žije majoritním pěstounským rodinám, vychovávajícím romské dítě. Ukázalo se, že roli v životě takových rodin hraje rasismus okolí, zatímco tzv. typicky romské vlastnosti nejsou pro život rodin významnější než jiné individuální charakteristiky dětí. Popisuje se proces dospívání romských dětí v pěstounské péči. Důležitou roli v něm hraje komplikované utváření vlastní identity u dětí, handicapy, jež děti nasbíraly během své dosavadní historie, jejich nízké sebehodnocení. Dospívání u těchto dětí trvá déle, než se obvykle očekává - dítě se může "hledat" až do 25-30 let. Součástí dospívání těchto dětí je bolestně prožívaná separace. Na konci dospívání se dítě ustálí ve způsobu života vnímaném pěstouny pozitivně nebo negativně. V druhém případě se pěstouni vyrovnávají s tím, že zodpovědnost za svůj život nesou pouze děti.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis presents the results of qualitative research conducted in foster families raising Roma children. The data obtained during unstructured interviews was analyzed using both what is called a simple and a narrative analysis. The results of the simple and the narrative analysis are presented to show the effects of raising a Roma child on these white families. The results suggest that the life of such families is affected by racism in the society while the characteristics described as typical for the Romas do not influence the family life more than other individual characteristics of the children. Furthermore, the process of how children in care become adults is described. The major factors which influence the process are: a complicated search for identity, handicaps gained by the children in their past and their low self-esteem. It takes longer than is normally expected for these children to become stable and mature - often until they are between 25 and 30 years old. Separation, which is the most important part of this process, is painful both for the children and for their families. The foster parents usually adopt either positive or negative views according to the outcomes of this process. In the latter case, the foster parents learn to cope with the negative feelings by realizing that it is only the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRomské dítě v pěstounské péči majoritní rodinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71727
dc.title.translatedA roma child in foster care of a family belonging to majoritarian societyen_US
dc.contributor.refereeKremličková, Marta
dc.identifier.aleph001227087
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu v pěstounských rodinách vychovávajících romské děti. Na základě hloubkových rozhovorů s pěstouny byla provedena prostá a narativní analýza. Prostřednictvím zjištění z analýzy a příběhů jednotlivých dětí se v práci popisuje, jak se žije majoritním pěstounským rodinám, vychovávajícím romské dítě. Ukázalo se, že roli v životě takových rodin hraje rasismus okolí, zatímco tzv. typicky romské vlastnosti nejsou pro život rodin významnější než jiné individuální charakteristiky dětí. Popisuje se proces dospívání romských dětí v pěstounské péči. Důležitou roli v něm hraje komplikované utváření vlastní identity u dětí, handicapy, jež děti nasbíraly během své dosavadní historie, jejich nízké sebehodnocení. Dospívání u těchto dětí trvá déle, než se obvykle očekává - dítě se může "hledat" až do 25-30 let. Součástí dospívání těchto dětí je bolestně prožívaná separace. Na konci dospívání se dítě ustálí ve způsobu života vnímaném pěstouny pozitivně nebo negativně. V druhém případě se pěstouni vyrovnávají s tím, že zodpovědnost za svůj život nesou pouze děti.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis presents the results of qualitative research conducted in foster families raising Roma children. The data obtained during unstructured interviews was analyzed using both what is called a simple and a narrative analysis. The results of the simple and the narrative analysis are presented to show the effects of raising a Roma child on these white families. The results suggest that the life of such families is affected by racism in the society while the characteristics described as typical for the Romas do not influence the family life more than other individual characteristics of the children. Furthermore, the process of how children in care become adults is described. The major factors which influence the process are: a complicated search for identity, handicaps gained by the children in their past and their low self-esteem. It takes longer than is normally expected for these children to become stable and mature - often until they are between 25 and 30 years old. Separation, which is the most important part of this process, is painful both for the children and for their families. The foster parents usually adopt either positive or negative views according to the outcomes of this process. In the latter case, the foster parents learn to cope with the negative feelings by realizing that it is only the...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV