Show simple item record

Children of African immigrants in Portugal: strategies of identity construction
dc.contributor.advisorPargač, Jan
dc.creatorKraftová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-18T11:27:51Z
dc.date.available2017-04-18T11:27:51Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20844
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám procesy konstruování identity u dětí imigrantů z lusofonní Afriky žijících v Portugalsku. Zkoumaná skupina mi slouží jako výchozí bod pro nahlédnutí do toho, jak se utvářejí nové hybridní a synkretické identity charakteristické pro dnešní globalizovaný svět. Děti imigrantů jsou ideální pro ilustraci těchto fenoménů, protože balancují na rozhraní dvou a více kultur a identit a nezapadají tedy do žádné ze stávajících kategorií, jejichž prostřednictvím se lidé identifikují. V rámci mého terénního výzkumu se mi podařilo identifikovat tři hlavní strategie, s jejichž pomocí se děti imigrantů vyrovnávají se svým ambivalentním postavením ve společnosti a hledají své místo ve světě: strategii identifikace s Portugalskem, strategii identifikace se zemí původu rodičů a strategii smíšené identifikace. Prostřednictvím analýzy fungování těchto tří strategií se snažím zjistit, jaké faktory určují, pro kterou strategii se konkrétní informátor rozhodne a jaký má tato volba vliv na jeho život. Výsledky vypovídají hodně nejen o dětech imigrantů samotných, ale i o portugalské společnosti jako takové.cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I deal with processes of identity construction among the children of immigrants from Lusophone Africa (Portuguese-speaking African countries) living in Portugal. The group in focus serves as a starting point for an examination of how the new hybrid and syncretic identities are constructed in today's globalized world. The children of immigrants, balancing on the edge of two or more cultures and identities and not fitting in any of the categories through which people normally identify themselves, are an ideal group for the illustration of these phenomena. In the course of my field work I was able to identify three main strategies by means of which the children of immigrants cope with their ambivalent position in society and try to find their place in the world: the strategy of identification with Portugal, the strategy of identification with their parents' country of origin and the strategy of mixed identification. Through the analysis of the functioning of these three strategies I try to find out the factors that determine which strategy each of the informants chooses and what is the impact of this choice on their lives. The results tell us a lot not only about the children of immigrants themselves but about the Portuguese society in general as well.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDěti afrických imigrantů v Portugalsku: strategie konstruování identitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-26
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82251
dc.title.translatedChildren of African immigrants in Portugal: strategies of identity constructionen_US
dc.contributor.refereeŠatava, Leoš
dc.identifier.aleph001111923
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologie - Portugalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnology - Portuguese Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologie - Portugalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnology - Portuguese Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám procesy konstruování identity u dětí imigrantů z lusofonní Afriky žijících v Portugalsku. Zkoumaná skupina mi slouží jako výchozí bod pro nahlédnutí do toho, jak se utvářejí nové hybridní a synkretické identity charakteristické pro dnešní globalizovaný svět. Děti imigrantů jsou ideální pro ilustraci těchto fenoménů, protože balancují na rozhraní dvou a více kultur a identit a nezapadají tedy do žádné ze stávajících kategorií, jejichž prostřednictvím se lidé identifikují. V rámci mého terénního výzkumu se mi podařilo identifikovat tři hlavní strategie, s jejichž pomocí se děti imigrantů vyrovnávají se svým ambivalentním postavením ve společnosti a hledají své místo ve světě: strategii identifikace s Portugalskem, strategii identifikace se zemí původu rodičů a strategii smíšené identifikace. Prostřednictvím analýzy fungování těchto tří strategií se snažím zjistit, jaké faktory určují, pro kterou strategii se konkrétní informátor rozhodne a jaký má tato volba vliv na jeho život. Výsledky vypovídají hodně nejen o dětech imigrantů samotných, ale i o portugalské společnosti jako takové.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I deal with processes of identity construction among the children of immigrants from Lusophone Africa (Portuguese-speaking African countries) living in Portugal. The group in focus serves as a starting point for an examination of how the new hybrid and syncretic identities are constructed in today's globalized world. The children of immigrants, balancing on the edge of two or more cultures and identities and not fitting in any of the categories through which people normally identify themselves, are an ideal group for the illustration of these phenomena. In the course of my field work I was able to identify three main strategies by means of which the children of immigrants cope with their ambivalent position in society and try to find their place in the world: the strategy of identification with Portugal, the strategy of identification with their parents' country of origin and the strategy of mixed identification. Through the analysis of the functioning of these three strategies I try to find out the factors that determine which strategy each of the informants chooses and what is the impact of this choice on their lives. The results tell us a lot not only about the children of immigrants themselves but about the Portuguese society in general as well.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011119230106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV