Show simple item record

Andrej Bělocvětov - Theakston 1923-1997
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorŠrejma, Josef
dc.date.accessioned2017-04-18T11:25:01Z
dc.date.available2017-04-18T11:25:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20835
dc.description.abstractAndrej Bělocvětov se nejprve intenzivně věnuje šerosvitnému zátiš a portrétům, často s těžkým pastóznm rukopisem a využvá inspirace Franse Halse a Rembranta. Vytvář také městské krajiny a zátiš v různých impresionistických variacch. Velmi důležitou okolnost, utvářejc výtvarný projev byla Andrejova synestézie, v jeho přpadě šlo o hudbu a barvy, tak zvané barevné slyšen. Padesátá léta znamenaj pro Andreje přklon k surrealismu, na druhé straně k picassovskému klasicismu a německé nové věcnosti Georga Grosze a Otto Dixe, vytvář portréty žen a dět a také se věnuje zátiš. Je mu diagnostikována těžká epilepsie. Bělocvětovovy zdravotn problémy kulminuj v padesátých letech a přetrvávaj i po celá léta šedesátá. Sám autor mluvil o tzv. neosurrealismu, i když byl zasvěcen do světa surrealistických postupů a technik, nectil se jimi nikdy nějak svázán, tvořil velmi volně unášen svou představivost. Kladl zároveň velký důraz na výtvarnou složku obrazu. Účastn se kolektivnch výstav skupiny Máj 57 v Praze 1957, 1958, ve Varšavě 1958 však nen osobně přtomen, a 1964 v Praze. Roku 1958 má prvn samostatnou výstavu v Galerii mladých (U řečických) v Praze. Předkládá veřejnosti 60 obrazů, kvašů a kreseb z let 1957-59. V jeho malřském rukopise se projevuje sklon k pastózn malbě. V surrealistických kompozicch začná rozvjet syntézu...cs_CZ
dc.description.abstractAndrej Belocvetov first dedicated his efforts to chiaroscuro still life paintings and portraits, often using heavy, pasty brushstrokes. He let himself be inspired by the work of Frans Hals and Rembrant. He also paints urban landscapes and still life work in various impressionistic variations. A very important factor influencing the artistic expression of Andrej's life was his synesthesia - in his case it was a neural connection between music and colours, the so-called coloured hearing. For Andrej, the fifties were a period of surrealist tendencies on the one hand, and to Picasso-like Classicism and the new German Objectivity of George Grosz and Otto Dix. Andrej paints portraits of women and children and still life paintings. He is diagnosed with severe epilepsy. Belocetov's health problems culminate in the fifties and persist during the sixties. The author himself spoke about "Neosurrealism", and even though he was familiar with Surrealist methods and techniques, he never really felt bound by them. He created freely, guided only by his imagination. He also put a great emphasis on the graphic aspect of the painting. He participates in group exhibitions of the Máj 57 movement in 1957 and 1958 in Prague, in 1958 in Warsaw (where he is not personally present), and in 1964 in Prague. In 1958, he has his first...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAndrej Bělocvětov - Theakston 1923-1997cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-20
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72270
dc.title.translatedAndrej Bělocvětov - Theakston 1923-1997en_US
dc.contributor.refereeWittlich, Petr
dc.identifier.aleph001177652
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAndrej Bělocvětov se nejprve intenzivně věnuje šerosvitnému zátiš a portrétům, často s těžkým pastóznm rukopisem a využvá inspirace Franse Halse a Rembranta. Vytvář také městské krajiny a zátiš v různých impresionistických variacch. Velmi důležitou okolnost, utvářejc výtvarný projev byla Andrejova synestézie, v jeho přpadě šlo o hudbu a barvy, tak zvané barevné slyšen. Padesátá léta znamenaj pro Andreje přklon k surrealismu, na druhé straně k picassovskému klasicismu a německé nové věcnosti Georga Grosze a Otto Dixe, vytvář portréty žen a dět a také se věnuje zátiš. Je mu diagnostikována těžká epilepsie. Bělocvětovovy zdravotn problémy kulminuj v padesátých letech a přetrvávaj i po celá léta šedesátá. Sám autor mluvil o tzv. neosurrealismu, i když byl zasvěcen do světa surrealistických postupů a technik, nectil se jimi nikdy nějak svázán, tvořil velmi volně unášen svou představivost. Kladl zároveň velký důraz na výtvarnou složku obrazu. Účastn se kolektivnch výstav skupiny Máj 57 v Praze 1957, 1958, ve Varšavě 1958 však nen osobně přtomen, a 1964 v Praze. Roku 1958 má prvn samostatnou výstavu v Galerii mladých (U řečických) v Praze. Předkládá veřejnosti 60 obrazů, kvašů a kreseb z let 1957-59. V jeho malřském rukopise se projevuje sklon k pastózn malbě. V surrealistických kompozicch začná rozvjet syntézu...cs_CZ
uk.abstract.enAndrej Belocvetov first dedicated his efforts to chiaroscuro still life paintings and portraits, often using heavy, pasty brushstrokes. He let himself be inspired by the work of Frans Hals and Rembrant. He also paints urban landscapes and still life work in various impressionistic variations. A very important factor influencing the artistic expression of Andrej's life was his synesthesia - in his case it was a neural connection between music and colours, the so-called coloured hearing. For Andrej, the fifties were a period of surrealist tendencies on the one hand, and to Picasso-like Classicism and the new German Objectivity of George Grosz and Otto Dix. Andrej paints portraits of women and children and still life paintings. He is diagnosed with severe epilepsy. Belocetov's health problems culminate in the fifties and persist during the sixties. The author himself spoke about "Neosurrealism", and even though he was familiar with Surrealist methods and techniques, he never really felt bound by them. He created freely, guided only by his imagination. He also put a great emphasis on the graphic aspect of the painting. He participates in group exhibitions of the Máj 57 movement in 1957 and 1958 in Prague, in 1958 in Warsaw (where he is not personally present), and in 1964 in Prague. In 1958, he has his first...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV