Show simple item record

Travel 2.0 - new forms of tourism in the age of evolving web 2.0 technologies
dc.contributor.advisorKera, Denisa
dc.creatorRůžička, Ondřej
dc.date.accessioned2020-08-19T13:15:48Z
dc.date.available2020-08-19T13:15:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20778
dc.description.abstractTématem diplomové práce je fenomén web 2.0, respektive jeho aplikace a služby zaměřené na oblast turismu a cestovního ruchu - tzv. travel 2.0. Cílem práce je vymezit pojem travel 2.0, upozornit na jeho přínosy uživatelům a prozkoumat, jakým způsobem travel 2.0 ovlivňuje turismus a cestovní ruch a jaký je jeho další potenciál v této oblasti (jaký vliv má např. na ekonomické, sociologické či environmentální aspekty turismu). První část práce je věnována teoretickým aspektům a principům webu 2.0, ale také technologickému pozadí této problematiky. Pojednány jsou jednotlivé charakteristiky webu 2.0 včetně kritiky celého konceptu. Další část práce se zabývá lidovou tvořivostí na internetu a možnostmi tvorby sdíleného obsahu v kontextu problematiky travel 2.0 se zaměřením na blog a mashup. Ve třetí části je zkoumán vliv travel 2.0 služeb na ekonomické aspekty turismu a dopady na spotřebitelské chování uživatelů těchto služeb. Pojednán je také vztah globalizace a turismu. Čtvrtá část je věnována alternativním formám turismu a významnému působení travel 2.0 na tuto podoblast cestovního ruchu. Poslední část se pak zabývá možnostmi travel 2.0 na poli trvale udržitelného rozvoje turismu a jeho využitím pro šetrné a zodpovědné cestování vzhledem k environmentálním a dalším otázkám.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTravel 2.0 - nové podoby turismu ve věku rozvíjejících se web 2.0 technologiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72093
dc.title.translatedTravel 2.0 - new forms of tourism in the age of evolving web 2.0 technologiesen_US
dc.contributor.refereeŠlerka, Josef
dc.identifier.aleph001110130
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je fenomén web 2.0, respektive jeho aplikace a služby zaměřené na oblast turismu a cestovního ruchu - tzv. travel 2.0. Cílem práce je vymezit pojem travel 2.0, upozornit na jeho přínosy uživatelům a prozkoumat, jakým způsobem travel 2.0 ovlivňuje turismus a cestovní ruch a jaký je jeho další potenciál v této oblasti (jaký vliv má např. na ekonomické, sociologické či environmentální aspekty turismu). První část práce je věnována teoretickým aspektům a principům webu 2.0, ale také technologickému pozadí této problematiky. Pojednány jsou jednotlivé charakteristiky webu 2.0 včetně kritiky celého konceptu. Další část práce se zabývá lidovou tvořivostí na internetu a možnostmi tvorby sdíleného obsahu v kontextu problematiky travel 2.0 se zaměřením na blog a mashup. Ve třetí části je zkoumán vliv travel 2.0 služeb na ekonomické aspekty turismu a dopady na spotřebitelské chování uživatelů těchto služeb. Pojednán je také vztah globalizace a turismu. Čtvrtá část je věnována alternativním formám turismu a významnému působení travel 2.0 na tuto podoblast cestovního ruchu. Poslední část se pak zabývá možnostmi travel 2.0 na poli trvale udržitelného rozvoje turismu a jeho využitím pro šetrné a zodpovědné cestování vzhledem k environmentálním a dalším otázkám.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011101300106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV