Internetový magazín jako specifický komunikační prostředek
Internet magazine as a specific communications vehicle
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20771Identifikátory
SIS: 72098
Kolekce
- Kvalifikační práce [20636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šlerka, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá teorií internetových periodik. V úvodu je představeno komunikační prostředí nová média. Následuje charakterizace a typologizace internetových periodik a definice vlastností a funkcí těchto periodik s důrazem na nové příležitosti, které přinášejí. Hlavní pozornost je věnována webovým periodikům jako nejprogresivnějším komunikačním prostředkům. Práce potvrzuje platnost teorie remediace, hodnotí vliv trendu web 2.0 a poskytuje zamyšlení nad rolí internetových periodik v možné obrodě veřejné společnosti. Dále přináší představu o možném budoucím vývoji těchto periodik s ohledem na teorii sémantického webu.
This work presents theory of internet periodicals. There is a presentation of new media in the introduction. The next chapters bring the characterisation and the typologies of internet periodicals and look for the occasions of new functions. Main attention is devoted to webzines as the most progressive communications vehicles. This work confirms validity of remediation theory, judges the trend of web 2.0 and aims at the possition of internet periodicals in potential renaissance of public society. The work also brings the ideas of future development of internet periodicals in way of a semantic web.