Show simple item record

Videohra založená na simulaci umělého ekosystému
dc.contributor.advisorGuba, Peter
dc.creatorVoráček, Antonín
dc.date.accessioned2025-09-26T09:47:01Z
dc.date.available2025-09-26T09:47:01Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/202631
dc.description.abstractThis thesis presents the design and implementation of a puzzle game in Unity with the game's mechanics centred around the concept of a simulated environment. The game features autonomous animal agents controlled by needs-based AI, making decisions based on hunger, thirst, and willingness to mate. Players interact indirectly by influencing the environment through actions like spawning animals or changing weather, aiming to meet level objectives, or experimenting in the sandbox mode. The game combines sandbox exploration with challenge-based tasks, encouraging creative problem-solving within a dynamic system. Key technical features include procedural terrain generation, agent pathfinding via Unity's NavMesh, and a modular AI and statistics system. The project demonstrates how simple agent rules can lead to complex, emergent behaviour in an interactive simulated environment.en_US
dc.description.abstractTato práce představuje návrh a implementaci logické hry v Unity, jejíž herní mecha- niky se soustředí na koncept simulovaného prostředí. Hra obsahuje nezávislé zvířecí agenty řízené umělou inteligencí řídící se podle potřeb jako je hlad a žízeň. Hráči zasahují do hry nepřímo tím, že ovlivňují prostředí prostřednictvím akcí, jako je přidávání zvířat do světa nebo změna počasí, a snaží se splnit cíle úrovně nebo experimentovat v režimu sandbox. Hra kombinuje objevování sandboxu s úkoly založenými na logických výzvách a podporuje kreativní řešení problémů v rámci dynamického systému. Mezi klíčové technické prvky patří procedurální generování terénu, vyhledávání cest agentů pomocí NavMesh od Unity a modulární systém umělé inteligence a statistik. Projekt ukazuje, jak jednoduchá pra- vidla pro agenty mohou vést ke komplexnímu, vynořujícímu se chování v interaktivním simulovaném prostředí.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectvideohra|simulace|umělé bytostics_CZ
dc.subjectvideo game|simulation|artificial agentsen_US
dc.titleVideo game based on artificial ecosystem simulationen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-09-05
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId284218
dc.title.translatedVideohra založená na simulaci umělého ekosystémucs_CZ
dc.contributor.refereeŠefl, Vít
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce představuje návrh a implementaci logické hry v Unity, jejíž herní mecha- niky se soustředí na koncept simulovaného prostředí. Hra obsahuje nezávislé zvířecí agenty řízené umělou inteligencí řídící se podle potřeb jako je hlad a žízeň. Hráči zasahují do hry nepřímo tím, že ovlivňují prostředí prostřednictvím akcí, jako je přidávání zvířat do světa nebo změna počasí, a snaží se splnit cíle úrovně nebo experimentovat v režimu sandbox. Hra kombinuje objevování sandboxu s úkoly založenými na logických výzvách a podporuje kreativní řešení problémů v rámci dynamického systému. Mezi klíčové technické prvky patří procedurální generování terénu, vyhledávání cest agentů pomocí NavMesh od Unity a modulární systém umělé inteligence a statistik. Projekt ukazuje, jak jednoduchá pra- vidla pro agenty mohou vést ke komplexnímu, vynořujícímu se chování v interaktivním simulovaném prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents the design and implementation of a puzzle game in Unity with the game's mechanics centred around the concept of a simulated environment. The game features autonomous animal agents controlled by needs-based AI, making decisions based on hunger, thirst, and willingness to mate. Players interact indirectly by influencing the environment through actions like spawning animals or changing weather, aiming to meet level objectives, or experimenting in the sandbox mode. The game combines sandbox exploration with challenge-based tasks, encouraging creative problem-solving within a dynamic system. Key technical features include procedural terrain generation, agent pathfinding via Unity's NavMesh, and a modular AI and statistics system. The project demonstrates how simple agent rules can lead to complex, emergent behaviour in an interactive simulated environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV