| dc.contributor.advisor | Guba, Peter | |
| dc.creator | Voráček, Antonín | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-26T09:47:01Z | |
| dc.date.available | 2025-09-26T09:47:01Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/202631 | |
| dc.description.abstract | This thesis presents the design and implementation of a puzzle game in Unity with the game's mechanics centred around the concept of a simulated environment. The game features autonomous animal agents controlled by needs-based AI, making decisions based on hunger, thirst, and willingness to mate. Players interact indirectly by influencing the environment through actions like spawning animals or changing weather, aiming to meet level objectives, or experimenting in the sandbox mode. The game combines sandbox exploration with challenge-based tasks, encouraging creative problem-solving within a dynamic system. Key technical features include procedural terrain generation, agent pathfinding via Unity's NavMesh, and a modular AI and statistics system. The project demonstrates how simple agent rules can lead to complex, emergent behaviour in an interactive simulated environment. | en_US |
| dc.description.abstract | Tato práce představuje návrh a implementaci logické hry v Unity, jejíž herní mecha- niky se soustředí na koncept simulovaného prostředí. Hra obsahuje nezávislé zvířecí agenty řízené umělou inteligencí řídící se podle potřeb jako je hlad a žízeň. Hráči zasahují do hry nepřímo tím, že ovlivňují prostředí prostřednictvím akcí, jako je přidávání zvířat do světa nebo změna počasí, a snaží se splnit cíle úrovně nebo experimentovat v režimu sandbox. Hra kombinuje objevování sandboxu s úkoly založenými na logických výzvách a podporuje kreativní řešení problémů v rámci dynamického systému. Mezi klíčové technické prvky patří procedurální generování terénu, vyhledávání cest agentů pomocí NavMesh od Unity a modulární systém umělé inteligence a statistik. Projekt ukazuje, jak jednoduchá pra- vidla pro agenty mohou vést ke komplexnímu, vynořujícímu se chování v interaktivním simulovaném prostředí. | cs_CZ |
| dc.language | English | cs_CZ |
| dc.language.iso | en_US | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | videohra|simulace|umělé bytosti | cs_CZ |
| dc.subject | video game|simulation|artificial agents | en_US |
| dc.title | Video game based on artificial ecosystem simulation | en_US |
| dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2025 | |
| dcterms.dateAccepted | 2025-09-05 | |
| dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
| dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
| dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
| dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| dc.identifier.repId | 284218 | |
| dc.title.translated | Videohra založená na simulaci umělého ekosystému | cs_CZ |
| dc.contributor.referee | Šefl, Vít | |
| thesis.degree.name | Bc. | |
| thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Development | en_US |
| thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
| uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Development | en_US |
| uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
| thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Very good | en_US |
| uk.abstract.cs | Tato práce představuje návrh a implementaci logické hry v Unity, jejíž herní mecha- niky se soustředí na koncept simulovaného prostředí. Hra obsahuje nezávislé zvířecí agenty řízené umělou inteligencí řídící se podle potřeb jako je hlad a žízeň. Hráči zasahují do hry nepřímo tím, že ovlivňují prostředí prostřednictvím akcí, jako je přidávání zvířat do světa nebo změna počasí, a snaží se splnit cíle úrovně nebo experimentovat v režimu sandbox. Hra kombinuje objevování sandboxu s úkoly založenými na logických výzvách a podporuje kreativní řešení problémů v rámci dynamického systému. Mezi klíčové technické prvky patří procedurální generování terénu, vyhledávání cest agentů pomocí NavMesh od Unity a modulární systém umělé inteligence a statistik. Projekt ukazuje, jak jednoduchá pra- vidla pro agenty mohou vést ke komplexnímu, vynořujícímu se chování v interaktivním simulovaném prostředí. | cs_CZ |
| uk.abstract.en | This thesis presents the design and implementation of a puzzle game in Unity with the game's mechanics centred around the concept of a simulated environment. The game features autonomous animal agents controlled by needs-based AI, making decisions based on hunger, thirst, and willingness to mate. Players interact indirectly by influencing the environment through actions like spawning animals or changing weather, aiming to meet level objectives, or experimenting in the sandbox mode. The game combines sandbox exploration with challenge-based tasks, encouraging creative problem-solving within a dynamic system. Key technical features include procedural terrain generation, agent pathfinding via Unity's NavMesh, and a modular AI and statistics system. The project demonstrates how simple agent rules can lead to complex, emergent behaviour in an interactive simulated environment. | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
| thesis.grade.code | 2 | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |