Zobrazit minimální záznam

Cooperation between a teacher and teaching assistant at the first level of elementary school
dc.contributor.advisorKropáč, Jiří
dc.creatorBóriková, Adéla
dc.date.accessioned2025-07-11T09:24:58Z
dc.date.available2025-07-11T09:24:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200836
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá spoluprací mezi učitelem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zaměřuje na definování role asistenta pedagoga, klíčové faktory pro efektivní spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga, osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit současný stav této spolupráce, včetně různých forem vzájemné kooperace, které mohou přispět ke zvýšení efektivity výuky. Empirická část využívá kvalitativní přístup a je založena na designu případové studie. Pro sběr dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, přičemž informanty byli učitelé a asistenti pedagoga působící na prvním stupni základní školy. Pro dosažení vyšší úrovně byla data doplněna obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat proběhla prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické zkoumání. Výsledky výzkumu přinášejí vhled do fungování spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga na konkrétní základní škole, identifikují její silné a slabé stránky, posuzují kvalitu podmínek pro vzájemnou kooperaci a zkoumají, jakým způsobem škola podporuje spolupráci těchto pedagogických pracovníků.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the collaboration between teachers and teaching assistants in the first stage of primary school. The theoretical part defines the role of the teaching assistant, key factors for effective cooperation between teachers and assistants, and the personal prerequisites for the role of a teaching assistant. The aim of this thesis is to clarify the current state of this cooperation, including various forms of mutual collaboration that can contribute to increasing the effectiveness of teaching. The empirical part employs a qualitative approach and is based on a case study design. Semi- structured interviews were chosen as the data collection method, with respondents consisting of teachers and teaching assistants working in the first stage of primary school. To achieve a higher level of data saturation, the research was supplemented by content analysis of school documents. Data analysis was carried out using open coding and other methods suitable for analytical examination. The research findings provide insight into how cooperation between teachers and teaching assistants functions in a selected primary school, identifying its strengths and weaknesses, assessing the quality of conditions for mutual collaboration, and examining how the school supports cooperation between...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAssistant teacher|teacher|inclusive education|cooperation of teacher and assistant teacheren_US
dc.subjectAsistent pedagoga|pedagog|inkluzivní vzdělávání|spolupráce pedagoga a asistenta pedagogacs_CZ
dc.titleSpolupráce učitele a asistenta pedagoga na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId277418
dc.title.translatedCooperation between a teacher and teaching assistant at the first level of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá spoluprací mezi učitelem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zaměřuje na definování role asistenta pedagoga, klíčové faktory pro efektivní spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga, osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit současný stav této spolupráce, včetně různých forem vzájemné kooperace, které mohou přispět ke zvýšení efektivity výuky. Empirická část využívá kvalitativní přístup a je založena na designu případové studie. Pro sběr dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, přičemž informanty byli učitelé a asistenti pedagoga působící na prvním stupni základní školy. Pro dosažení vyšší úrovně byla data doplněna obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat proběhla prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické zkoumání. Výsledky výzkumu přinášejí vhled do fungování spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga na konkrétní základní škole, identifikují její silné a slabé stránky, posuzují kvalitu podmínek pro vzájemnou kooperaci a zkoumají, jakým způsobem škola podporuje spolupráci těchto pedagogických pracovníků.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the collaboration between teachers and teaching assistants in the first stage of primary school. The theoretical part defines the role of the teaching assistant, key factors for effective cooperation between teachers and assistants, and the personal prerequisites for the role of a teaching assistant. The aim of this thesis is to clarify the current state of this cooperation, including various forms of mutual collaboration that can contribute to increasing the effectiveness of teaching. The empirical part employs a qualitative approach and is based on a case study design. Semi- structured interviews were chosen as the data collection method, with respondents consisting of teachers and teaching assistants working in the first stage of primary school. To achieve a higher level of data saturation, the research was supplemented by content analysis of school documents. Data analysis was carried out using open coding and other methods suitable for analytical examination. The research findings provide insight into how cooperation between teachers and teaching assistants functions in a selected primary school, identifying its strengths and weaknesses, assessing the quality of conditions for mutual collaboration, and examining how the school supports cooperation between...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV