Show simple item record

Educational and Diagnostic Potentials of the Surroundings Cobwebs in Classes of Pupils at the Age 1st and 2nd Year of Elementary School
dc.contributor.advisorHejný, Milan
dc.creatorHarcubová, Pavlína
dc.date.accessioned2019-02-19T10:36:37Z
dc.date.available2019-02-19T10:36:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20071
dc.description.abstractPráce je komplexním obrazem zatím málo rozšířeného, avšak velmi podnětného a motivujícího prostředí Pavučiny. Na základě autorčina bezmála dvouletého vlastního objevování prostředí a uskutečněných experimentů se žáky 1. a 2. třídy ZŠ byla vytvořena rozsáhlá struktura zákonitostí, jimiž se pavučinové úlohy řídí, nejrůznější variace úloh a systém označování pavučin pyramidového typu. V části práce zabývající se didaktickým vymezením prostředí byla shrnuta široká škála jevů, které ovlivňují náročnost úloh. Součástí práce je i vytvořená didaktická pomůcka - model pavučiny, stejně jako analýzy experimentů a myšlenkových procesů žáků včetně jejich příčin, jež přinášejí hlubší porozumění prostředí pavučin.cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis gives a complex portrait of not much prevalent yet, however very stimulating and motivating surroundings Cobwebs. The extensive structure of the principles that cobweb tasks follow, varied modifications and the system of marking cobwebs of the pyramid type was originated on the basis of nearly two-year author's own discovering of the surroundings and having realized experiments with the pupils of 1st and 2nd classes. Broad range of phenomenon, which influences the difficulty of the tasks, has been summarized in the part dealing with the didactics definition. The didactics aid - a model of cobweb, as well as the analyses and pupils' cognitive processes including their causes, that produce deeper understanding of surroundings Cobwebs, are parts of the supplement of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 1. a 2. třídy ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-22
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId74084
dc.title.translatedEducational and Diagnostic Potentials of the Surroundings Cobwebs in Classes of Pupils at the Age 1st and 2nd Year of Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeBomerová, Eva
dc.identifier.aleph001186885
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je komplexním obrazem zatím málo rozšířeného, avšak velmi podnětného a motivujícího prostředí Pavučiny. Na základě autorčina bezmála dvouletého vlastního objevování prostředí a uskutečněných experimentů se žáky 1. a 2. třídy ZŠ byla vytvořena rozsáhlá struktura zákonitostí, jimiž se pavučinové úlohy řídí, nejrůznější variace úloh a systém označování pavučin pyramidového typu. V části práce zabývající se didaktickým vymezením prostředí byla shrnuta široká škála jevů, které ovlivňují náročnost úloh. Součástí práce je i vytvořená didaktická pomůcka - model pavučiny, stejně jako analýzy experimentů a myšlenkových procesů žáků včetně jejich příčin, jež přinášejí hlubší porozumění prostředí pavučin.cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis gives a complex portrait of not much prevalent yet, however very stimulating and motivating surroundings Cobwebs. The extensive structure of the principles that cobweb tasks follow, varied modifications and the system of marking cobwebs of the pyramid type was originated on the basis of nearly two-year author's own discovering of the surroundings and having realized experiments with the pupils of 1st and 2nd classes. Broad range of phenomenon, which influences the difficulty of the tasks, has been summarized in the part dealing with the didactics definition. The didactics aid - a model of cobweb, as well as the analyses and pupils' cognitive processes including their causes, that produce deeper understanding of surroundings Cobwebs, are parts of the supplement of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV