Show simple item record

Training of swimming instructors in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHubená, Kristýna
dc.creatorZhvakin, Martina
dc.date.accessioned2025-07-09T22:56:59Z
dc.date.available2025-07-09T22:56:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200621
dc.description.abstractNázev: Vzdělávání instruktorů plavání v České republice Cíle: Hlavním cílem je zmapování aktuálního vzdělávání plaveckých instruktorů a zjištění jejich postoje k odborné přípravě. Současně se práce zaměřuje na identifikaci konkrétních oblastí, ve kterých instruktoři pociťují potřebu dalšího profesního rozvoje a jaké faktory ovlivňují jejich postoj k dalšímu vzdělávání. Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím anonymního anketního šetření na základě rozeslání plaveckým školám registrovaným v České unii školního plavání a Asociaci plaveckých škol ČR. Data byla analyzována z hlediska úrovně vzdělání, praktických zkušeností a požadavků na další profesní rozvoj. Výsledky: Z analýzy výsledků vyplývá, že většina instruktorů plavání disponuje odpovídajícím vzděláním, ačkoliv uplatňování požadavků na vzdělání není vždy jednotné. Současně bylo identifikováno několik překážek ovlivňujících dostupnost dalšího vzdělávání. Respondenti zároveň poukázali na potřebu rozvíjet didaktické kompetence v celé šíři, a to včetně témat spojených s inkluzí. Přístup zaměstnavatelů je vnímán převážně pozitivně, prostor pro další zlepšení však zůstává. Klíčová slova: plavecká výuka, vzdělání, didaktické kompetence, profesní rozvoj.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Education of Swimming Instructors in the Czech Republic Objectives: The main objective is to map the current education of swimming instructors and to explore their attitudes toward professional preparation. The thesis also focuses on identifying specific areas in which instructors feel the need for further professional development and the factors that influence their approach to continued education. Methods: The research was carried out through an anonymous survey distributed to swimming schools registered with the Czech Union of School Swimming and the Association of Swimming Schools of the Czech Republic. The data were analyzed in terms of education level, practical experience, and demands for further professional development. Results: The analysis shows that most swimming instructors possess appropriate educational qualifications, although the application of educational requirements is not always uniform. Several barriers affecting access to further training were also identified. Respondents highlighted the need to further develop didactic competencies across a broad spectrum, uncluding topics related to inclusion. The employer's approach is perceived as predominantly positive, although there is still room for improvement. Keywords: swimming instruction, education, didactic competence,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectSwimming lessonsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdidactic competencesen_US
dc.subjectPlavecká výukacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectdidaktické kompetencecs_CZ
dc.titleVzdělávání instruktorů plavání v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-19
dc.description.departmentKatedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Swimming, Water and Technical Sportsen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId273439
dc.title.translatedTraining of swimming instructors in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereePokorná, Jitka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Swimming, Water and Technical Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vzdělávání instruktorů plavání v České republice Cíle: Hlavním cílem je zmapování aktuálního vzdělávání plaveckých instruktorů a zjištění jejich postoje k odborné přípravě. Současně se práce zaměřuje na identifikaci konkrétních oblastí, ve kterých instruktoři pociťují potřebu dalšího profesního rozvoje a jaké faktory ovlivňují jejich postoj k dalšímu vzdělávání. Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím anonymního anketního šetření na základě rozeslání plaveckým školám registrovaným v České unii školního plavání a Asociaci plaveckých škol ČR. Data byla analyzována z hlediska úrovně vzdělání, praktických zkušeností a požadavků na další profesní rozvoj. Výsledky: Z analýzy výsledků vyplývá, že většina instruktorů plavání disponuje odpovídajícím vzděláním, ačkoliv uplatňování požadavků na vzdělání není vždy jednotné. Současně bylo identifikováno několik překážek ovlivňujících dostupnost dalšího vzdělávání. Respondenti zároveň poukázali na potřebu rozvíjet didaktické kompetence v celé šíři, a to včetně témat spojených s inkluzí. Přístup zaměstnavatelů je vnímán převážně pozitivně, prostor pro další zlepšení však zůstává. Klíčová slova: plavecká výuka, vzdělání, didaktické kompetence, profesní rozvoj.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Education of Swimming Instructors in the Czech Republic Objectives: The main objective is to map the current education of swimming instructors and to explore their attitudes toward professional preparation. The thesis also focuses on identifying specific areas in which instructors feel the need for further professional development and the factors that influence their approach to continued education. Methods: The research was carried out through an anonymous survey distributed to swimming schools registered with the Czech Union of School Swimming and the Association of Swimming Schools of the Czech Republic. The data were analyzed in terms of education level, practical experience, and demands for further professional development. Results: The analysis shows that most swimming instructors possess appropriate educational qualifications, although the application of educational requirements is not always uniform. Several barriers affecting access to further training were also identified. Respondents highlighted the need to further develop didactic competencies across a broad spectrum, uncluding topics related to inclusion. The employer's approach is perceived as predominantly positive, although there is still room for improvement. Keywords: swimming instruction, education, didactic competence,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV