Identifikace miskoncepcí žáků v tematickém celku Plazi
The identification of student's misconceptions in focus on thematic group Reptiles
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20040Identifiers
Study Information System: 51274
Collections
- Kvalifikační práce [20102]
Author
Advisor
Referee
Pisková, Dana
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schools
Department
Department of Teaching and Didactics of Biology
Date of defense
28. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je zaměřena na identifikaci miskoncepcí žáků základních škol v tematickém celku Plazi. Nejprve je problematika miskoncepcí charakterizována v obecné rovině, následně je provedena pojmová analýza učebnic přírodopisu v daném tematickém celku. Mylné představy žáků 5., 7. a 9. ročníků byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření. Výsledky byly statisticky zpracovány v tabulkovém procesoru MS Excel a v programu MS Excel Chi+square+All. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Master Thesis is focussed on identification of basic school students misconceptions in thematic group Reptiles. The issue has been characterized in general terms then concept analysis of natural history textbooks aimed on mention thematic group has taken a place. Misconception data for statistics has been gathered via question-form from students of 5., 7. and 9. grade. The results have been statistically processed by MS Excel and MS Excel Chi+square+All software. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)