Zobrazit minimální záznam

Survey on the Effectiveness of the Outdoor Education on Grammar School Students
dc.contributor.advisorČížková, Věra
dc.creatorHusáková, Iveta
dc.date.accessioned2017-04-18T07:46:55Z
dc.date.available2017-04-18T07:46:55Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19982
dc.description.abstract5 Abstrakt Dlouhodobě působící kurzy a terénní programy mohou mít pozitivní vliv na znalosti, postoje a chování žáků. Vliv kratších kurzů (1-5 dní) je však sporný, ačkoliv právě tyto kurzy mají z praktického hlediska nezastupitelný význam. Výzkum efektivity krátkodobě trvajících terénních kurzů, z hlediska krátkodobého i dlouhodobého účinku na žáky, však obdržel doposud jen málo pozornosti, zvláště pak u žáků gymnázia. Hlavním cílem této diplomové práce bylo porovnat krátkodobou i dlouhodobou efektivitu výuky v terénu (na exkurzi) s klasickou výukou ve škole a to na příkladu tematického celku ekosystémy. Konkrétně jsem chtěla zjistit, zda se liší výsledky žáků (1) v jednotlivých testech mezi experimentální a kontrolní skupinou, (2) mezi jednotlivými testy napsanými s různým časovým odstupem, (3) v závislosti na dalších charakteristikách žáků. Experimentu se zúčastnilo celkem 102 žáků ze tří gymnázií. Na každé škole byla vždy jedna třída experimentální, která byla vyučována v terénu, a jedna třída kontrolní, která byla téže látce vyučována klasicky ve škole. Žáci vyučovaní v terénu pracovali ve skupinách a plnili různé praktické úkoly dle pracovního listu. Výstupem z exkurze byla samostatná prezentace žáků o výsledcích jejich pozorování. Kontrolní třídy byly vyučovány metodou výkladu a řízeného rozhovoru a...cs_CZ
dc.description.abstract6 Abstract Long-term outdoor education and programs can have positive impact on students' knowledge as well as their attitude and also behavior. On the other hand the effect of short-term programs is questionable. However, these programs are the most important in practice. There are only few studies dealing with the effectiveness of short-term programs on both short-term as well as long-term outcomes of students. Moreover, most of these studies were applied for primary school students. The aim of this thesis was to compare the short-term and the long-term effectiveness of outdoor education (field trip) with traditional education at the school. The comparison was made on the topic of ecosystems. I particularly wanted to examine the differences between (1) the results of experimental and control group in individual tests, (2) results of all students in subsequent tests as well as (3) in relation to other parameters of students. There were 102 students from three grammar schools participating on the experiment. On each school there always was one experimental class which was taught in the field, and one control class which was taught by the traditional way at the school. In the outdoor education, students solved specific practical tasks and problems according to worksheets and they were working in groups. As a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleZjišťování efektivity výuky v terénu u žáků gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-28
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51277
dc.title.translatedSurvey on the Effectiveness of the Outdoor Education on Grammar School Studentsen_US
dc.contributor.refereeDostál, Petr
dc.identifier.aleph002081971
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs5 Abstrakt Dlouhodobě působící kurzy a terénní programy mohou mít pozitivní vliv na znalosti, postoje a chování žáků. Vliv kratších kurzů (1-5 dní) je však sporný, ačkoliv právě tyto kurzy mají z praktického hlediska nezastupitelný význam. Výzkum efektivity krátkodobě trvajících terénních kurzů, z hlediska krátkodobého i dlouhodobého účinku na žáky, však obdržel doposud jen málo pozornosti, zvláště pak u žáků gymnázia. Hlavním cílem této diplomové práce bylo porovnat krátkodobou i dlouhodobou efektivitu výuky v terénu (na exkurzi) s klasickou výukou ve škole a to na příkladu tematického celku ekosystémy. Konkrétně jsem chtěla zjistit, zda se liší výsledky žáků (1) v jednotlivých testech mezi experimentální a kontrolní skupinou, (2) mezi jednotlivými testy napsanými s různým časovým odstupem, (3) v závislosti na dalších charakteristikách žáků. Experimentu se zúčastnilo celkem 102 žáků ze tří gymnázií. Na každé škole byla vždy jedna třída experimentální, která byla vyučována v terénu, a jedna třída kontrolní, která byla téže látce vyučována klasicky ve škole. Žáci vyučovaní v terénu pracovali ve skupinách a plnili různé praktické úkoly dle pracovního listu. Výstupem z exkurze byla samostatná prezentace žáků o výsledcích jejich pozorování. Kontrolní třídy byly vyučovány metodou výkladu a řízeného rozhovoru a...cs_CZ
uk.abstract.en6 Abstract Long-term outdoor education and programs can have positive impact on students' knowledge as well as their attitude and also behavior. On the other hand the effect of short-term programs is questionable. However, these programs are the most important in practice. There are only few studies dealing with the effectiveness of short-term programs on both short-term as well as long-term outcomes of students. Moreover, most of these studies were applied for primary school students. The aim of this thesis was to compare the short-term and the long-term effectiveness of outdoor education (field trip) with traditional education at the school. The comparison was made on the topic of ecosystems. I particularly wanted to examine the differences between (1) the results of experimental and control group in individual tests, (2) results of all students in subsequent tests as well as (3) in relation to other parameters of students. There were 102 students from three grammar schools participating on the experiment. On each school there always was one experimental class which was taught in the field, and one control class which was taught by the traditional way at the school. In the outdoor education, students solved specific practical tasks and problems according to worksheets and they were working in groups. As a...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020819710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV