Zobrazit minimální záznam

The conception of geography fieldwork on example of České Budějovice and its surroundings
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorZáleský, Jiří
dc.date.accessioned2017-04-18T07:43:28Z
dc.date.available2017-04-18T07:43:28Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19968
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou terénní výuky geografie na českých školách. Jejím hlavním cílem je navrhnout koncepci terénní výuky pro gymnázia v Českých Budějovicích, která by však byla použitelná i pro další školy. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V první, teoretické, části jsou na základě rozboru literatury definovány základní pojmy a diskutovány vzdělávací cíle, přínosy, problémy a cíle terénní výuky geografie a její pojetí v platných kurikulárních dokumentech. Ve druhé, aplikační, části, jsou stanoveny principy tvorby úkolů pro terénní výuku na Českobudějovicku a vhodné metody jejich hodnocení. Na základě geografické charakteristiky sledovaného území jsou k jednotlivým tématům školní geografie přiřazeny vhodné vzdělávací cíle a lokality pro výuku. Třetí část obsahuje pět pracovních listů a metodických listů pro vyučující, které rozpracovávají rozdílná témata do podoby použitelné při terénní výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the problem of geography fieldwork at Czech schools. Its main aim is to suggest a concept of fieldwork for secondary schools in České Budějovice, which could also be used for other schools. The thesis consists of three parts. In the first one, which is focused on theory, basic terms are defined according to the analysis of literature. Aims of education as well as benefits, problems and aims related to geography fieldwork and its concept in current education documents are also discussed there. In the second part, principles of the creation of tasks for fieldwork in České Budějovice with its surroundings and appropriate methods of their evaluation are specified. On the basis of geographical characteristics of the region, appropriate aims of education and localities are chosen for the geographical topics taught at schools. The third part contains six work sheets and information materials for teachers, which elaborate different topics and may be used for education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleKoncepce terénní výuky na příkladu Českobudějovickacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-26
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId34609
dc.title.translatedThe conception of geography fieldwork on example of České Budějovice and its surroundingsen_US
dc.contributor.refereeŘezníčková, Dana
dc.identifier.aleph001125977
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá problematikou terénní výuky geografie na českých školách. Jejím hlavním cílem je navrhnout koncepci terénní výuky pro gymnázia v Českých Budějovicích, která by však byla použitelná i pro další školy. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V první, teoretické, části jsou na základě rozboru literatury definovány základní pojmy a diskutovány vzdělávací cíle, přínosy, problémy a cíle terénní výuky geografie a její pojetí v platných kurikulárních dokumentech. Ve druhé, aplikační, části, jsou stanoveny principy tvorby úkolů pro terénní výuku na Českobudějovicku a vhodné metody jejich hodnocení. Na základě geografické charakteristiky sledovaného území jsou k jednotlivým tématům školní geografie přiřazeny vhodné vzdělávací cíle a lokality pro výuku. Třetí část obsahuje pět pracovních listů a metodických listů pro vyučující, které rozpracovávají rozdílná témata do podoby použitelné při terénní výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the problem of geography fieldwork at Czech schools. Its main aim is to suggest a concept of fieldwork for secondary schools in České Budějovice, which could also be used for other schools. The thesis consists of three parts. In the first one, which is focused on theory, basic terms are defined according to the analysis of literature. Aims of education as well as benefits, problems and aims related to geography fieldwork and its concept in current education documents are also discussed there. In the second part, principles of the creation of tasks for fieldwork in České Budějovice with its surroundings and appropriate methods of their evaluation are specified. On the basis of geographical characteristics of the region, appropriate aims of education and localities are chosen for the geographical topics taught at schools. The third part contains six work sheets and information materials for teachers, which elaborate different topics and may be used for education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990011259770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV