Zobrazit minimální záznam

Výuka vizuální kultury pomocí semiózy: Za postmoderními paradigmaty ve výtvarném vzdělávání
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorTipton, Tereza M.
dc.date.accessioned2023-01-03T09:27:40Z
dc.date.available2023-01-03T09:27:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19865
dc.description.abstractTento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především to, jak pedagogičtí praktikanti a středoškolští studenti oboru výtvarná výchova interpretují vizuální kulturu a současné umění, když jsou vykládány pomocí vizuální semiózy, zahrnující dialogický průzkum, reflexivní psaní a uměleckou tvorbu. Dotazovaní byli vedeni k tomu, aby si uvědomili a odhalili své myšlenkové pochody a učební postupy tím, že sledují povahu svého vnímání, myšlenek, postojů a přesvědčení. Průzkum se prováděl v letech 2005 - 2008 během čtyř semestrálních seminářů, kde patnáctičlenné skupiny tvořili mezinárodní studenti jak bakalářského, tak magisterského programu, oboru výtvarná výchova na Karlově Univerzitě. Výsledky pak byly shromážděny během dvou sezení se třinácti studenty oboru Vizuální kultury na Západočeské univerzitě v Plzni. Sezení zahrnovala i galerijní výstavy v Praze doplněné čtením a uměleckou tvorbou. Doplňující údaje byly nashromážděny českými středoškolskými studenty (108) během výstavy Uncertain States of America v Galerii Rudolfinum v Praze. Studie ukazuje, že je možné konstruktivním způsobem sloučit poznatky postmodernismu, sémiotiky a kritické teorie,...cs_CZ
dc.description.abstractThis research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic practice. The study inquired into how pre-service teachers and high school students of art/education interpret visual culture and contemporary art when it is taught through a process of visual semiosis, involving dialogic inquiry, reflective writing, and art-making. Participants in the study were encouraged to become aware of and reveal their own thinking and learning processes by examining the nature of their perceptions, ideas, attitudes, and beliefs. Participatory Action Research (PAR) was conducted between 2005-2008 during four, semester-long seminars with an internationally mixed group of (15) under/graduate students of art/education at Charles University, Prague, Czech Republic and collected from two sessions with (13) Visual Culture students at the University of Western Bohemia, Plzeň, Czech Republic. Sessions included contemporary gallery exhibitions in Prague with critical theory texts, dialogic and written reflections, and art-making activities. Additional data was gathered with (108) Czech high school students at the Galerie Rudolfinum, Prague during the exhibition: Uncertain...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTeaching Visual Culture Through Semiosis: Transforming Postmodern Paradigms in Arts Educationen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-11-20
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147624
dc.title.translatedVýuka vizuální kultury pomocí semiózy: Za postmoderními paradigmaty ve výtvarném vzdělávánícs_CZ
dc.contributor.refereeHernández, Fernando
dc.contributor.refereeTavin, Kevin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Educationen_US
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Pedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především to, jak pedagogičtí praktikanti a středoškolští studenti oboru výtvarná výchova interpretují vizuální kulturu a současné umění, když jsou vykládány pomocí vizuální semiózy, zahrnující dialogický průzkum, reflexivní psaní a uměleckou tvorbu. Dotazovaní byli vedeni k tomu, aby si uvědomili a odhalili své myšlenkové pochody a učební postupy tím, že sledují povahu svého vnímání, myšlenek, postojů a přesvědčení. Průzkum se prováděl v letech 2005 - 2008 během čtyř semestrálních seminářů, kde patnáctičlenné skupiny tvořili mezinárodní studenti jak bakalářského, tak magisterského programu, oboru výtvarná výchova na Karlově Univerzitě. Výsledky pak byly shromážděny během dvou sezení se třinácti studenty oboru Vizuální kultury na Západočeské univerzitě v Plzni. Sezení zahrnovala i galerijní výstavy v Praze doplněné čtením a uměleckou tvorbou. Doplňující údaje byly nashromážděny českými středoškolskými studenty (108) během výstavy Uncertain States of America v Galerii Rudolfinum v Praze. Studie ukazuje, že je možné konstruktivním způsobem sloučit poznatky postmodernismu, sémiotiky a kritické teorie,...cs_CZ
uk.abstract.enThis research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic practice. The study inquired into how pre-service teachers and high school students of art/education interpret visual culture and contemporary art when it is taught through a process of visual semiosis, involving dialogic inquiry, reflective writing, and art-making. Participants in the study were encouraged to become aware of and reveal their own thinking and learning processes by examining the nature of their perceptions, ideas, attitudes, and beliefs. Participatory Action Research (PAR) was conducted between 2005-2008 during four, semester-long seminars with an internationally mixed group of (15) under/graduate students of art/education at Charles University, Prague, Czech Republic and collected from two sessions with (13) Visual Culture students at the University of Western Bohemia, Plzeň, Czech Republic. Sessions included contemporary gallery exhibitions in Prague with critical theory texts, dialogic and written reflections, and art-making activities. Additional data was gathered with (108) Czech high school students at the Galerie Rudolfinum, Prague during the exhibition: Uncertain...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011046240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV