Show simple item record

Comparisno of Parental Authority and Leader Autority in a Scout Troop
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorZajíc, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-13T13:01:54Z
dc.date.available2017-04-13T13:01:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19814
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o problematice autority ve společnosti i u jednotlivce. Téma je soustředěno na autoritu rodičovskou a na autoritu vedoucího ve skautském oddíle s mírným rozšířením na vychovatele obecně. Cílem je najít podstatu obou autorit a přednést hypotézy o rozdílnosti přístupu a metodách, které jsou vhodnější pro roli rodiče než pro roli vedoucího či vychovatele a naopak. Práce je složena ze dvou hlavních celků. Prvním je teoretická část, která se zabývá zejména psychologickým, sociologickým, pedagogickým a ná- boženským pohledem na pojem autority. Používá k tomu citace vybraných autorů (především E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová a další); k nim je připojena kritická reakce. Teoretická část je uzavřena osobním pohledem autora práce na pojetí autority a shrnutím současné pozice autority na základě publikace Relativizace autority a její dopady na současnou mládež od A. Vališové a kol. Praktická část je uvozena popisem a pokusem o vymezení základu autority rodičovské (zejména J. U. Rogge) a následně autority vedoucího skautského oddílu (V. Fanderlik). V úvodech k praktické části jsou předneseny hypotézy, jež jsou dále zkoumány na základě dotazníkového šetření a rozhovorů. Vyplněné dotazníky a odpovědi v rozhovorech slouží jako podklad pro přednesení výsledků jednotlivých hypotéz. Závěr je...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with authority problems and questions, both in society in general and from the point of view of the individual. It is focused on the authority of parents and of leaders (scoutmasters) of scout troops and also delves into pedagogy in general. The thesis tries to find the essence of both types of authority and develops hypotheses about the differences in approach between them. The hypotheses examine which methods fit better in the parental role and which are better for leadership authority. The thesis contains two main parts. The first part is about the underlying theory and deals with various kinds of views on authority. There are psychological, sociological, pedagogical and religious views. For different approaches, quotations from selected authors are used (mainly E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová and others) and accompanied by the author's own critical notes. The theoretical part ends with a personal view of authority in general by the author and a summary of the recent position of authority in society that arose from the publication of Relativizace autority a její dopady na současnou mládež (Relativization of authority and its impact on current youth) by A. Vališová and others. The second part examines practical aspects and begins with a description of parental (J. U. Rogge) and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleAutorita vedoucího v (skautském) oddílu ve srovnání s autoritou rodičovskoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-28
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78231
dc.title.translatedComparisno of Parental Authority and Leader Autority in a Scout Troopen_US
dc.contributor.refereeRůžička, Vít
dc.identifier.aleph001196811
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csUspokojivěcs_CZ
thesis.grade.enSatisfactoryen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce pojednává o problematice autority ve společnosti i u jednotlivce. Téma je soustředěno na autoritu rodičovskou a na autoritu vedoucího ve skautském oddíle s mírným rozšířením na vychovatele obecně. Cílem je najít podstatu obou autorit a přednést hypotézy o rozdílnosti přístupu a metodách, které jsou vhodnější pro roli rodiče než pro roli vedoucího či vychovatele a naopak. Práce je složena ze dvou hlavních celků. Prvním je teoretická část, která se zabývá zejména psychologickým, sociologickým, pedagogickým a ná- boženským pohledem na pojem autority. Používá k tomu citace vybraných autorů (především E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová a další); k nim je připojena kritická reakce. Teoretická část je uzavřena osobním pohledem autora práce na pojetí autority a shrnutím současné pozice autority na základě publikace Relativizace autority a její dopady na současnou mládež od A. Vališové a kol. Praktická část je uvozena popisem a pokusem o vymezení základu autority rodičovské (zejména J. U. Rogge) a následně autority vedoucího skautského oddílu (V. Fanderlik). V úvodech k praktické části jsou předneseny hypotézy, jež jsou dále zkoumány na základě dotazníkového šetření a rozhovorů. Vyplněné dotazníky a odpovědi v rozhovorech slouží jako podklad pro přednesení výsledků jednotlivých hypotéz. Závěr je...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with authority problems and questions, both in society in general and from the point of view of the individual. It is focused on the authority of parents and of leaders (scoutmasters) of scout troops and also delves into pedagogy in general. The thesis tries to find the essence of both types of authority and develops hypotheses about the differences in approach between them. The hypotheses examine which methods fit better in the parental role and which are better for leadership authority. The thesis contains two main parts. The first part is about the underlying theory and deals with various kinds of views on authority. There are psychological, sociological, pedagogical and religious views. For different approaches, quotations from selected authors are used (mainly E. Fromm, R. Palouš, H. Arendtová and others) and accompanied by the author's own critical notes. The theoretical part ends with a personal view of authority in general by the author and a summary of the recent position of authority in society that arose from the publication of Relativizace autority a její dopady na současnou mládež (Relativization of authority and its impact on current youth) by A. Vališová and others. The second part examines practical aspects and begins with a description of parental (J. U. Rogge) and...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV