Zobrazit minimální záznam

The development of Čedok in interwar period
dc.contributor.advisorJakubec, Ivan
dc.creatorHais, Josef
dc.date.accessioned2017-04-13T12:37:17Z
dc.date.available2017-04-13T12:37:17Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19712
dc.description.abstractDiplomovou práci v oblasti cestovního ruchu jsem se rozhodl zpracovat, protože mě osobně cestování zajímá a zajímá mě rovněž cestování v minulosti. Cestovnímu ruchu a zvláště cestovním kancelářím nebyl v české historiografii věnován dosud velký prostor. Proto jsem se také rozhodl, že se pokusím jako moji diplomovou práci zpracovat vývoj firmy Čedok v meziválečném období. Čedok zastával v meziválečném období důležitou roli v oblasti cestovního ruchu. Je zajímavé, že Čedok byl v Československu doslova synonymem cestovní kanceláře a udržel si významnou pozici na trhu s turistickým ruchem až do dnešních dnů. Při častém krachu různých cestovních kanceláří je dnes Čedok vnímán jako určitý symbol kvality a jistoty. Cestovní ruch a cestovní kanceláře se začínají vyvíjet již v 19. a na počátku 20. století.! Negativně jejich vývoj ovlivnila 1. světová válka. Období mezi světovými válkami má pro vývoj cestovního ruchu a cestovních kanceláří stěžejní význam. Začínají se formovat národní cestovní kanceláře. Čedok patřil mezi první cestovní kanceláře, které se začaly utvářet po I. světové válce.cs_CZ
dc.description.abstractČedok was established on 21st July 1920. Czechoslovak travel and transport agency was founded by the Headquarters of municipal foreigners' alliances in Prague and Bohemia bank. Čedok originated with a support of the Ministry of Railways and Ministry of Trade. The equity capital of Čedok in 1920 was 2515000 CZK. Each founding member of Čedok brought certain financial source to the company. In the ca se of the bank Bohemia it was 1 000 000 CZK and the property investment was 500 000 Kč. The above mentioned property investment included offices equipment in Prague, Brno, Bratislava and contracts with transoceanic offices like Compagnie General Transat1antique, Holland America Line a Triester Looyd. The headquarter brought in Čedok financial deposit of 15 000 CZK. The property investment of the headquarters was 1 000 000 CZK. It included offices equipment of the travel agencies in Praha, Brno, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, but mainly a contract with the Ministry of Railways about ticket selling outside of railway cash desks of Czechoslovak Railways. The contract was signed on 10th October 1920. The contract permited Čedok to sell travel tickets of Czechoslovak Railways outside station booking-offices. Čedok worked as a travel agency offering all kinds of services. It was to promote Czechoslovakia in all media,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj firmy Čedok v meziválečném obdobícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-26
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124671
dc.title.translatedThe development of Čedok in interwar perioden_US
dc.contributor.refereeŠtemberk, Jan
dc.identifier.aleph001141314
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Economic and Social Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography and History for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomovou práci v oblasti cestovního ruchu jsem se rozhodl zpracovat, protože mě osobně cestování zajímá a zajímá mě rovněž cestování v minulosti. Cestovnímu ruchu a zvláště cestovním kancelářím nebyl v české historiografii věnován dosud velký prostor. Proto jsem se také rozhodl, že se pokusím jako moji diplomovou práci zpracovat vývoj firmy Čedok v meziválečném období. Čedok zastával v meziválečném období důležitou roli v oblasti cestovního ruchu. Je zajímavé, že Čedok byl v Československu doslova synonymem cestovní kanceláře a udržel si významnou pozici na trhu s turistickým ruchem až do dnešních dnů. Při častém krachu různých cestovních kanceláří je dnes Čedok vnímán jako určitý symbol kvality a jistoty. Cestovní ruch a cestovní kanceláře se začínají vyvíjet již v 19. a na počátku 20. století.! Negativně jejich vývoj ovlivnila 1. světová válka. Období mezi světovými válkami má pro vývoj cestovního ruchu a cestovních kanceláří stěžejní význam. Začínají se formovat národní cestovní kanceláře. Čedok patřil mezi první cestovní kanceláře, které se začaly utvářet po I. světové válce.cs_CZ
uk.abstract.enČedok was established on 21st July 1920. Czechoslovak travel and transport agency was founded by the Headquarters of municipal foreigners' alliances in Prague and Bohemia bank. Čedok originated with a support of the Ministry of Railways and Ministry of Trade. The equity capital of Čedok in 1920 was 2515000 CZK. Each founding member of Čedok brought certain financial source to the company. In the ca se of the bank Bohemia it was 1 000 000 CZK and the property investment was 500 000 Kč. The above mentioned property investment included offices equipment in Prague, Brno, Bratislava and contracts with transoceanic offices like Compagnie General Transat1antique, Holland America Line a Triester Looyd. The headquarter brought in Čedok financial deposit of 15 000 CZK. The property investment of the headquarters was 1 000 000 CZK. It included offices equipment of the travel agencies in Praha, Brno, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, but mainly a contract with the Ministry of Railways about ticket selling outside of railway cash desks of Czechoslovak Railways. The contract was signed on 10th October 1920. The contract permited Čedok to sell travel tickets of Czechoslovak Railways outside station booking-offices. Čedok worked as a travel agency offering all kinds of services. It was to promote Czechoslovakia in all media,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990011413140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV