dc.contributor.advisor | Neumajer, Ondřej | |
dc.creator | Pěnkava, Vít | |
dc.date.accessioned | 2025-02-10T10:08:19Z | |
dc.date.available | 2025-02-10T10:08:19Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196502 | |
dc.description.abstract | The thesis investigates the factors influencing the implementation of the recent minor revision of the Framework Educational Programme (RVP) in Czech pri- mary schools. Its primary objective is to identify the specific factors that impact the implementation of this RVP revision. A qualitative research approach, utilizing grounded theory, was adopted for this study. Semi-structured interviews with six participants, comprising school prin- cipals and school educational programme (ŠVP) coordinators, were conducted to gather data. Data analysis indicated that individual motivation and attitudes, particularly among those responsible for developing ŠVPs, are pivotal. A positive disposition towards technology and a willingness to embrace new learning experiences were found to be more influential than formal computer science education. The findings align with previous quantitative research while offering a more nu- anced understanding of the subject. Based on these results, recommendations are proposed to facilitate the implementation of future RVP revisions. KEYWORDS: Computer science, Revised curriculum, Digital competence, Eva- luation tools for teachers | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce zkoumá faktory, které ovlivňují implementaci tzv. malé revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP) na základních školách v České republi- ce. Cílem práce je identifikovat faktory ovlivňující implementaci malé revize RVP na základních školách. V práci je použit kvalitativní výzkum a metoda zakotvené teorie. Data byla zís- kána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti respondenty, zahr- nující ředitele škol a koordinátory školních vzdělávacích programů (ŠVP). Analýza dat ukázala, že klíčovým faktorem je motivace a postoje jednotlivců, zejména těch, kteří jsou zodpovědní za tvorbu ŠVP. Jejich pozitivní vztah k technologiím a ochota učit se novým věcem se ukázaly být důležitější než formální vzdělání v oblasti informatiky. Výsledky výzkumu jsou v souladu s kvantitativními šetřeními a zároveň přinášejí detailnější vhled do problematiky. Na základě zjištění jsou formulována doporu- čení, která mohou pomoci při implementaci dalších revizí RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Informatika, revize rámcového vzdělávacího programu, di- gitální kompetence, evaluační nástroje pro učitele | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Informatika | cs_CZ |
dc.subject | revize rámcového vzdělávacího programu | cs_CZ |
dc.subject | digitální kompetence | cs_CZ |
dc.subject | evaluační nástroje pro učitele | cs_CZ |
dc.subject | Computer science | en_US |
dc.subject | Revised curriculum | en_US |
dc.subject | Digital competence | en_US |
dc.subject | Evaluation tools for teachers | en_US |
dc.title | Faktory ovlivňující implementaci malé revize RVP na základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-20 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 277727 | |
dc.title.translated | Factors affecting the implementation of the revised curriculum in primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Černochová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zkoumá faktory, které ovlivňují implementaci tzv. malé revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP) na základních školách v České republi- ce. Cílem práce je identifikovat faktory ovlivňující implementaci malé revize RVP na základních školách. V práci je použit kvalitativní výzkum a metoda zakotvené teorie. Data byla zís- kána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti respondenty, zahr- nující ředitele škol a koordinátory školních vzdělávacích programů (ŠVP). Analýza dat ukázala, že klíčovým faktorem je motivace a postoje jednotlivců, zejména těch, kteří jsou zodpovědní za tvorbu ŠVP. Jejich pozitivní vztah k technologiím a ochota učit se novým věcem se ukázaly být důležitější než formální vzdělání v oblasti informatiky. Výsledky výzkumu jsou v souladu s kvantitativními šetřeními a zároveň přinášejí detailnější vhled do problematiky. Na základě zjištění jsou formulována doporu- čení, která mohou pomoci při implementaci dalších revizí RVP. KLÍČOVÁ SLOVA: Informatika, revize rámcového vzdělávacího programu, di- gitální kompetence, evaluační nástroje pro učitele | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis investigates the factors influencing the implementation of the recent minor revision of the Framework Educational Programme (RVP) in Czech pri- mary schools. Its primary objective is to identify the specific factors that impact the implementation of this RVP revision. A qualitative research approach, utilizing grounded theory, was adopted for this study. Semi-structured interviews with six participants, comprising school prin- cipals and school educational programme (ŠVP) coordinators, were conducted to gather data. Data analysis indicated that individual motivation and attitudes, particularly among those responsible for developing ŠVPs, are pivotal. A positive disposition towards technology and a willingness to embrace new learning experiences were found to be more influential than formal computer science education. The findings align with previous quantitative research while offering a more nu- anced understanding of the subject. Based on these results, recommendations are proposed to facilitate the implementation of future RVP revisions. KEYWORDS: Computer science, Revised curriculum, Digital competence, Eva- luation tools for teachers | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |