Show simple item record

Tje evolution of television and its audience
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorPěničková, Barbora
dc.date.accessioned2020-08-27T15:31:15Z
dc.date.available2020-08-27T15:31:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1964
dc.description.abstractDiplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis will be devoted to the theme of traditional and new media, that are becoming dominates the media world and an important part of everyday life. The text aims to introduce television as a medium that is constantly evolving, as well as the and its audience. Based on this assumption, we will examine television from the perspective of several main media theorists. In fact, there are several basically different views on this medium and its audience. Especially older writers such as Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar or Guy Debord, have become accustomed to television and the overall medial platform as manipulative and television audience passive. On the other hand, there are also several authors, who see media in progress, digitization and the emergence of new media as new possibilities. We are talking about Pierre Levy, Don Tapscott and Axel Bruns. Between the two opposites are still moving Stuart Hall and John Fiske. Special attention will be devoted to the issue of the gradual development of television as a medium and its audience. Television is in fact considered as one of the traditional (old) media, however, it is changing with technological developments and respond to innovation. I will try to answer the question of what television as we know it today, uses of old and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectdigitalizationen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectannouncementen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectinformationen_US
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectsdělenícs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectinformacecs_CZ
dc.titleVývoj televizního média a jeho publikacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-02
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId160462
dc.title.translatedTje evolution of television and its audienceen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Aleš
dc.identifier.aleph002125565
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis will be devoted to the theme of traditional and new media, that are becoming dominates the media world and an important part of everyday life. The text aims to introduce television as a medium that is constantly evolving, as well as the and its audience. Based on this assumption, we will examine television from the perspective of several main media theorists. In fact, there are several basically different views on this medium and its audience. Especially older writers such as Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar or Guy Debord, have become accustomed to television and the overall medial platform as manipulative and television audience passive. On the other hand, there are also several authors, who see media in progress, digitization and the emergence of new media as new possibilities. We are talking about Pierre Levy, Don Tapscott and Axel Bruns. Between the two opposites are still moving Stuart Hall and John Fiske. Special attention will be devoted to the issue of the gradual development of television as a medium and its audience. Television is in fact considered as one of the traditional (old) media, however, it is changing with technological developments and respond to innovation. I will try to answer the question of what television as we know it today, uses of old and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021255650106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV