Show simple item record

Possible causes and consequences of media corporations buying up private regional radio stations
dc.contributor.advisorGroman, Martin
dc.creatorMollerová, Šárka
dc.date.accessioned2024-11-29T17:29:36Z
dc.date.available2024-11-29T17:29:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194931
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá možné příčiny a důsledky skupování soukromých regionálních rozhlasových stanic velkými mediálními domy a následné organizační, programové, regionální a finanční dopady vytváření rozhlasových programových sítí. K prodejům rozhlasových stanic dochází od první dekády dvacátého století, kdy jich na trhu existovalo okolo stovky, nyní to je pouze několik jednotek, které nespadají do nějaké sítě rozhlasových stanic nebo nejsou jinak vlastnicky propojené s velkými mediálními domy. Změny jsou zkoumány prostřednictvím případových studií jednotlivých prodaných stanic, které jsou porovnávány s těmi, které do žádné sítě nespadají. Práce také nastiňuje, proč k prodejům stanic dochází a jaké výhody či nevýhody má to, když rozhlasová stanice spadá pod nějakou programovou síť. Diplomová práce poukazuje na oslabování regionality, centralizaci programů a homogenizaci vysílání. Zároveň mapuje historii soukromého regionálního rozhlasového vysílání v Česku a popisuje jeho současnou situaci.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the possible causes and consequences of the buyout of private regional radiostations by large media houses and the subsequent organisational, programming, regional and financial implications of the creation of radio programming networks. Radiostation divestitures have been occurring since the first decade of the twentieth century, when there were about a hundred stations on the market; now there are only a few units that are not part of a radiostation network or otherwise linked in ownership to large media houses. The changes are examined through casestudies of individual stations sold, which are compared with those that are not part of any network. The paper also outlines why station sales occur and the advantages or disadvantages of having a radiostation fall under a programming network. The thesis points to the weakening of regionalism, centralization of programmes and homogenization of broadcasting. At the same time it maps the history of private regional radio broadcasting in the Czech Republic and describes its current situation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectRegional radio stationen_US
dc.subjectprogramming networken_US
dc.subjectmedia housesen_US
dc.subjectregionalityen_US
dc.subjectradio station salesen_US
dc.subjectradio marketen_US
dc.subjectpolitical economy of mediaen_US
dc.subjectRegionální rozhlasová stanicecs_CZ
dc.subjectprogramová síťcs_CZ
dc.subjectmediální domycs_CZ
dc.subjectregionalitacs_CZ
dc.subjectprodej rozhlasové stanicecs_CZ
dc.subjectrozhlasový trhcs_CZ
dc.subjectpolitická ekonomie médiícs_CZ
dc.titleMožné příčiny a důsledky skupování soukromých regionálních rozhlasových stanic mediálními domycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262819
dc.title.translatedPossible causes and consequences of media corporations buying up private regional radio stationsen_US
dc.contributor.refereeCebe, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá možné příčiny a důsledky skupování soukromých regionálních rozhlasových stanic velkými mediálními domy a následné organizační, programové, regionální a finanční dopady vytváření rozhlasových programových sítí. K prodejům rozhlasových stanic dochází od první dekády dvacátého století, kdy jich na trhu existovalo okolo stovky, nyní to je pouze několik jednotek, které nespadají do nějaké sítě rozhlasových stanic nebo nejsou jinak vlastnicky propojené s velkými mediálními domy. Změny jsou zkoumány prostřednictvím případových studií jednotlivých prodaných stanic, které jsou porovnávány s těmi, které do žádné sítě nespadají. Práce také nastiňuje, proč k prodejům stanic dochází a jaké výhody či nevýhody má to, když rozhlasová stanice spadá pod nějakou programovou síť. Diplomová práce poukazuje na oslabování regionality, centralizaci programů a homogenizaci vysílání. Zároveň mapuje historii soukromého regionálního rozhlasového vysílání v Česku a popisuje jeho současnou situaci.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the possible causes and consequences of the buyout of private regional radiostations by large media houses and the subsequent organisational, programming, regional and financial implications of the creation of radio programming networks. Radiostation divestitures have been occurring since the first decade of the twentieth century, when there were about a hundred stations on the market; now there are only a few units that are not part of a radiostation network or otherwise linked in ownership to large media houses. The changes are examined through casestudies of individual stations sold, which are compared with those that are not part of any network. The paper also outlines why station sales occur and the advantages or disadvantages of having a radiostation fall under a programming network. The thesis points to the weakening of regionalism, centralization of programmes and homogenization of broadcasting. At the same time it maps the history of private regional radio broadcasting in the Czech Republic and describes its current situation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV