Show simple item record

Multimodal Analysis of Digital Data Storytelling: How Journalists of The New York Times Told the Stories of the COVID-19 Pandemic from 2020 to 2022
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorZemanová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T18:42:20Z
dc.date.available2024-11-28T18:42:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194776
dc.description.abstractTato práce se zabývá multimodálními datovými články pojednávajícími o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022. Jejím hlavním cílem je analyzovat strategie slow a longform žurnalistiky, problematiku tzv. data story, kognitivního kontejneru a multimodální digitální žurnalistiky a jejich vliv na vnímání a angažovanost čtenářů. Zvláštní důraz je kladen na studium narativních postupů v novinařině a jejich uplatnění v multimodálních článcích. Analytická část zkoumající šestnáct článků The New York Times kombinuje jak analýzu narativních technik a jejich dopadů na angažovanost čtenáře, tak vizuální složky článků. K analýze narativních novinářských postupů jsou využity zejména poznatky představené ve výzkumech Kobie van Krieken. Obrazová sdělení zobrazující lidi a koronavirus a jejich reprezentační, interaktivní a kompoziční významy jsou analyzovány za pomoci metod sociální sémiotické analýzy Gunthera Kresse a Thea van Leeuwena. Diplomová práce díky tomu přináší ucelený přehled o tom, jak spolu jednotlivé složky multimodálního sdělení kooperují, přičemž se zaměřuje zejména na způsoby zvyšující angažovanost čtenáře.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores multimodal data articles discussing the COVID-19 pandemic from 2020 to 2022. Its main aim is to analyze the strategies of slow and longform journalism, the issues of data storytelling, cognitive container, and multimodal digital journalism, and their impact on reader perception and engagement. Special emphasis is placed on studying narrative techniques in journalism and their application in multimodal articles. The analytical section, examining sixteen articles from The New York Times, combines the analysis of narrative techniques and their impact on reader engagement with the visual components of the articles. Narrative journalistic techniques are analyzed primarily based on insights presented in the research of Kobie van Krieken. The depiction of people and the coronavirus and their representational, interactive, and compositional meanings are analyzed using methods from social semiotic analysis by Gunther Kress and Theo van Leeuwen. As a result, the thesis provides a comprehensive overview of how the various components of multimodal communication interact, focusing particularly on methods that increase reader engagement.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectmultimodal data articlesen_US
dc.subjectdata journalismen_US
dc.subjectnarrative techniques in journalismen_US
dc.subjectreader engagementen_US
dc.subjectsocial semiotic approach to multimodalityen_US
dc.subjectdata visualizationen_US
dc.subjectslow journalismen_US
dc.subjectlongform journalismen_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectThe New York Timesen_US
dc.subjectmultimodální datové článkycs_CZ
dc.subjectdatová žurnalistikacs_CZ
dc.subjectnarativní postupy v žurnalisticecs_CZ
dc.subjectangažovanost čtenářecs_CZ
dc.subjectsociálně sémiotická multimodální analýzacs_CZ
dc.subjectvizualizace datcs_CZ
dc.subjectslow journalismcs_CZ
dc.subjectlongform journalismcs_CZ
dc.subjectpandemie covidu-19cs_CZ
dc.subjectThe New York Timescs_CZ
dc.titleMultimodální analýza digitálního datového storytellingu aneb jak novináři The New York Times vyprávěli o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentProgramme Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentProgram Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId255339
dc.title.translatedMultimodal Analysis of Digital Data Storytelling: How Journalists of The New York Times Told the Stories of the COVID-19 Pandemic from 2020 to 2022en_US
dc.contributor.refereeGvoždiak, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-program.enElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá multimodálními datovými články pojednávajícími o pandemii covidu-19 v letech 2020-2022. Jejím hlavním cílem je analyzovat strategie slow a longform žurnalistiky, problematiku tzv. data story, kognitivního kontejneru a multimodální digitální žurnalistiky a jejich vliv na vnímání a angažovanost čtenářů. Zvláštní důraz je kladen na studium narativních postupů v novinařině a jejich uplatnění v multimodálních článcích. Analytická část zkoumající šestnáct článků The New York Times kombinuje jak analýzu narativních technik a jejich dopadů na angažovanost čtenáře, tak vizuální složky článků. K analýze narativních novinářských postupů jsou využity zejména poznatky představené ve výzkumech Kobie van Krieken. Obrazová sdělení zobrazující lidi a koronavirus a jejich reprezentační, interaktivní a kompoziční významy jsou analyzovány za pomoci metod sociální sémiotické analýzy Gunthera Kresse a Thea van Leeuwena. Diplomová práce díky tomu přináší ucelený přehled o tom, jak spolu jednotlivé složky multimodálního sdělení kooperují, přičemž se zaměřuje zejména na způsoby zvyšující angažovanost čtenáře.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores multimodal data articles discussing the COVID-19 pandemic from 2020 to 2022. Its main aim is to analyze the strategies of slow and longform journalism, the issues of data storytelling, cognitive container, and multimodal digital journalism, and their impact on reader perception and engagement. Special emphasis is placed on studying narrative techniques in journalism and their application in multimodal articles. The analytical section, examining sixteen articles from The New York Times, combines the analysis of narrative techniques and their impact on reader engagement with the visual components of the articles. Narrative journalistic techniques are analyzed primarily based on insights presented in the research of Kobie van Krieken. The depiction of people and the coronavirus and their representational, interactive, and compositional meanings are analyzed using methods from social semiotic analysis by Gunther Kress and Theo van Leeuwen. As a result, the thesis provides a comprehensive overview of how the various components of multimodal communication interact, focusing particularly on methods that increase reader engagement.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Elektronická kultura a semiotikacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV