Show simple item record

Common European framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditions
Společný evropský referenční rámec pro jazyky a jeho aplikace při vyučování němčiny jako cizího jazyka v českých podmínkách
dc.contributor.advisorBerglová, Eva
dc.creatorNosková, Ludmila
dc.date.accessioned2021-05-19T17:04:32Z
dc.date.available2021-05-19T17:04:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19472
dc.description.abstractThe airn of this diplorna thesis is to analyze the Common European Framework oJ ReJerence Jor Languages: Learning, Teaching, Assesment (CEF) and its irnportant by-product, the European Language Portfolio (ELP). Also the current situation of foreign language teaching in the Czech Republic after the release of the abovernentioned docurnents will be dealt with. The scope ofthis thesis will be focused rnainly ofGerrnan as a foreign language and its position arnong other foreign languages taught in the Czech Republic. An analysis of chosen German language textbooks used in current language education is included. The analysis is focused on the textbooks' fulfilling the criteria of current European language policy. The explorative study included in this thesis focuses on the language teachers' awareness of the issue of CEF and ELP and their opinions on advantages and disadvantages ofthe two docurnents concerned. Using the outcorne ofthe study, we try to articulate our own suggestions on improving the CEF.en_US
dc.description.abstractTematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDie Gemeinsame europäische Referenzrahmen und Dessen Umsetzung im Fremdsprachenunterricht DaF unter Tschechischen Bedingungende_DE
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-10-20
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId63827
dc.title.translatedCommon European framework of reference for languages and its application in teaching German as a foreign language in Czech conditionsen_US
dc.title.translatedSpolečný evropský referenční rámec pro jazyky a jeho aplikace při vyučování němčiny jako cizího jazyka v českých podmínkáchcs_CZ
dc.contributor.refereeRössler, Paul
dc.identifier.aleph001609746
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Studiesen_US
thesis.degree.disciplineNěmčinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmčinacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csTematem teto diplomove prace je Spolecny evropskj referencni ramec pro jazyky (SERR), ktery byl vydan Radou Evropy (RE) v roce 2001, jeho charakteristika, analyza a kriticke zhodnoceni. Ureita pozomost je take venovana dUlezitemu vedlejsfmu produktu - Evropskemu jazykovemu portfoliu (EJP). V ramci diplomove prace popisuji situaci v ceskem skolstvi, ktera nastala po zverejneni tohoto dokumentu. Zameruji se na informovanost ueitelu z hlediska SERR a EJP a dale na vliv techto dokumentu na samotnou vYuku. Jelikoz SERR predstavuje dokument zverejneny RE, snazfm se take 0 zachyceni a nastin soueasne jazykove politiky a 0 priblizeni pozadi vzniku tohoto dokumentu. Jazykova politika je jednim z hlavnich bodu, kterymi se RE zabYva. Jazykova politika RE si klade za eil poukazovat na dulezitost vychovy zamerene na interkulturalitu, ktera je zakladem pro demokraticke porozumeni v Evrope. Celozivotni jazykove vzdelavani pfitom hraje velmi duleiitou roli, protoze zvysuje pracovni sance, a proto muze vest a napomahat k eventual ni pracovni mobilite. RE podporuje a napomaha k zavedeni reforem a dava podnety k inovacimjak v oblasti vzdelavani uCitelu, tak v oblasti vJ'uky cizich jazyku. Se vstupem do Evropske unie se Ceska republika stala soucasti spolecenstvi, ve kterem neexistuje pouze jeden oficialni jazyk. Jazyky vsech...cs_CZ
uk.abstract.enThe airn of this diplorna thesis is to analyze the Common European Framework oJ ReJerence Jor Languages: Learning, Teaching, Assesment (CEF) and its irnportant by-product, the European Language Portfolio (ELP). Also the current situation of foreign language teaching in the Czech Republic after the release of the abovernentioned docurnents will be dealt with. The scope ofthis thesis will be focused rnainly ofGerrnan as a foreign language and its position arnong other foreign languages taught in the Czech Republic. An analysis of chosen German language textbooks used in current language education is included. The analysis is focused on the textbooks' fulfilling the criteria of current European language policy. The explorative study included in this thesis focuses on the language teachers' awareness of the issue of CEF and ELP and their opinions on advantages and disadvantages ofthe two docurnents concerned. Using the outcorne ofthe study, we try to articulate our own suggestions on improving the CEF.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV