Show simple item record

Alexis de Tocqueville's Reflections on Poetry: Analysis and Selected Interpretations
dc.contributor.advisorHlobil, Tomáš
dc.creatorFousek, Adam
dc.date.accessioned2024-11-28T16:03:48Z
dc.date.available2024-11-28T16:03:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194560
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce se zabývá úvahami o básnictví Alexise de Tocqueville, obsaženými v první části Demokracie v Americe II., a vybranými interpretacemi těchto úvah v odborném anglofonním diskurzu od roku 1960 až po současnost. V práci postupně představujeme celkem tři interpretace Tocquevillových úvah o poezii. První interpretaci nabízí Teddy Brunius ve studii Alexis de Tocqueville: Sociologický estetik, druhou interpretaci nabízí Jason Frank v knize Demokratické vznešeno: O estetice a lidových shromážděních a třetí interpretaci nabízí Jin-gon Park v článku Demokracie a Tocquevillova estetika revoluce. Cílem práce je ukázat, že ani jedné z vybraných interpretací se Tocquevillovy úvahy o poezii nedaří vyčerpat, neboť všechny tři selhávají alespoň v jednom z následujících ohledů: Buď Tocquevillovy úvahy o poezii dostatečně neukotvují v kontextu Demokracie v Americe, nebo dostatečně nerozvádí (případně zcela vynechávají) některé z jejich stěžejních momentů či aspektů. K doložení našeho tvrzení slouží rozbor Tocquevillových úvah o poezii v závěrečné kapitole práce. V závěrečné kapitole se zabýváme jednak místem Tocquevillových úvah o poezii v rámci Demokracie v Americe, jednak vlastní Tocquevillovou koncepcí poezie. Zaprvé ukazujeme, že Tocquevillovy úvahy o poezii jsou po tematické i...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on Alexis de Tocqueville's reflections on poetry, contained in the first part of the second volume of Democracy in America, and their selected interpretations in anglophone discourse from year 1960 to the present. In the thesis we consecutively introduce three interpretations of Tocqueville's reflections on poetry. The first interpretation comes from Teddy Brunius's study Alexis de Tocqueville: The Sociological Æsthetician, the second interpretation comes from Jason Frank's book The Democratic Sublime: On Aesthetics and Popular Assembly and the third interpretation comes from Jin-gon Park's article Democracy and Tocqueville's aesthetics of the revolution. The aim of the thesis is to demonstrate that not even one of the selected interpretations introduces Tocqueville's reflections on poetry in full, since all of them fail at least in one of these regards: Either they do not sufficiently anchor Tocqueville's reflections on poetry in the context of Democracy in America, or they do not develop enough (eventually ignore altogether) some of their key moments or aspects. To prove our point we analyse Tocqueville's reflections on poetry in the final chapter of the thesis. In the final chapter we focus on the position of Tocqueville's reflections on poetry within Democracy in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectaristocracy|bombast|democracy|ideal|beauty|poetry|political conditions|sublimityen_US
dc.subjectaristokracie|bombastičnost|demokracie|ideál|krása|poezie|politické podmínky|vznešenostcs_CZ
dc.titleÚvahy Alexise de Tocqueville o básnictví: Rozbor a vybrané interpretacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256583
dc.title.translatedAlexis de Tocqueville's Reflections on Poetry: Analysis and Selected Interpretationsen_US
dc.contributor.refereeKaplický, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programAestheticsen_US
thesis.degree.programEstetikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csEstetikacs_CZ
uk.degree-program.enAestheticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená bakalářská práce se zabývá úvahami o básnictví Alexise de Tocqueville, obsaženými v první části Demokracie v Americe II., a vybranými interpretacemi těchto úvah v odborném anglofonním diskurzu od roku 1960 až po současnost. V práci postupně představujeme celkem tři interpretace Tocquevillových úvah o poezii. První interpretaci nabízí Teddy Brunius ve studii Alexis de Tocqueville: Sociologický estetik, druhou interpretaci nabízí Jason Frank v knize Demokratické vznešeno: O estetice a lidových shromážděních a třetí interpretaci nabízí Jin-gon Park v článku Demokracie a Tocquevillova estetika revoluce. Cílem práce je ukázat, že ani jedné z vybraných interpretací se Tocquevillovy úvahy o poezii nedaří vyčerpat, neboť všechny tři selhávají alespoň v jednom z následujících ohledů: Buď Tocquevillovy úvahy o poezii dostatečně neukotvují v kontextu Demokracie v Americe, nebo dostatečně nerozvádí (případně zcela vynechávají) některé z jejich stěžejních momentů či aspektů. K doložení našeho tvrzení slouží rozbor Tocquevillových úvah o poezii v závěrečné kapitole práce. V závěrečné kapitole se zabýváme jednak místem Tocquevillových úvah o poezii v rámci Demokracie v Americe, jednak vlastní Tocquevillovou koncepcí poezie. Zaprvé ukazujeme, že Tocquevillovy úvahy o poezii jsou po tematické i...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on Alexis de Tocqueville's reflections on poetry, contained in the first part of the second volume of Democracy in America, and their selected interpretations in anglophone discourse from year 1960 to the present. In the thesis we consecutively introduce three interpretations of Tocqueville's reflections on poetry. The first interpretation comes from Teddy Brunius's study Alexis de Tocqueville: The Sociological Æsthetician, the second interpretation comes from Jason Frank's book The Democratic Sublime: On Aesthetics and Popular Assembly and the third interpretation comes from Jin-gon Park's article Democracy and Tocqueville's aesthetics of the revolution. The aim of the thesis is to demonstrate that not even one of the selected interpretations introduces Tocqueville's reflections on poetry in full, since all of them fail at least in one of these regards: Either they do not sufficiently anchor Tocqueville's reflections on poetry in the context of Democracy in America, or they do not develop enough (eventually ignore altogether) some of their key moments or aspects. To prove our point we analyse Tocqueville's reflections on poetry in the final chapter of the thesis. In the final chapter we focus on the position of Tocqueville's reflections on poetry within Democracy in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV