Zobrazit minimální záznam

Assessment of the textbook "Comparative Anatomy of the Vertebrates"
dc.contributor.advisorHanel, Lubomír
dc.creatorŘezníček, Jan
dc.date.accessioned2019-02-19T13:53:52Z
dc.date.available2019-02-19T13:53:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19442
dc.description.abstract1 ) Učební text Srovnávací anatomie obratlovců zaplnil publikační mezeru v daném tcmatu obecné zoologie. 2) Skripta jsou určena studentům Pedagogických fakult, učitelům biologie středních škol a studentům Přírodovědeckých fakult jako repetitorium ke zkoušce ze srovnávací morfologie obratlovců. 3) Učební text je didakticky zaměřen na vývojové souvislosti, které ve starších učebnicích zoologie mnohde chybí. V učebnicích totiž často nejsou uváděny nové zásadní Poznatky ani po mnoha letech od jejich objevení a publikace. 4) Přínosy učebního textu v jednotlivých kapitolách jsou uvedeny v úvodu. Jedná se zejména o nové poznatky z výzkumů v oboru srovnávací anatomie. 5) Na základě dotazníku studentům gymnázií bylo zjištěno, že výuka obecné zoologie není dostačující zejména proto, že je jí věnováno málo vyučovacích hodin - pouze jedno Pololetí, a to ještě v rámci systematické zoologie. 6) Testem předloženým studentům gymnázia a pedagogické fakulty UK byla Potvrzena Hypotéze, stanovená v kapitole 2. - Problematika a analýza literatury. Pro přijetí nebo zamítnutí hypotézy byly zájmové skupiny podrobeny testu. Test a statistické Zhodnocení jeho výsledků potvrdil, že existuje významný rozdíl mezi vstupními vědomostmi Před absolvováním kurzu " S r o v n á v a c í anatomie obratlovců « « vědomosti po absolvování toboto kurzu.cs_CZ
dc.description.abstracthe textbook The Comparative Anatomy of Vertebrates gives an historic survey of the vertebrate body evolution in a brief form. The textbook is devoted to the Natural History students of the Charles University that are grammar school teachers of the future. The book consist of eleven chapters containing a comparative anatomy of vertebrates. The names of the single chapters are as follows: 1. Early development of vertebrates, 2. Skeleton, 3. Muscular system, 4. Digestive system, 5. Respiratory system, 6. Circulatory system, 7. Urogenital system, 8. Skin, 9. Nervous system, 10. Sense organs and 11. Endocrine organs. The topic of the textbook is focused on a new knowlege based on the recent research in evolutionary biology. The second part containes the feed back assessment of the knowlege based on the evaluation the tests written by students before the lessons of the comparative anatomy and after it. The main aim of the textbook was to inform the students about new 1 indings in the comparative anatomy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza učebního textu "Srovnávací anatomie obratlovců"cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-29
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId80468
dc.title.translatedAssessment of the textbook "Comparative Anatomy of the Vertebrates"en_US
dc.contributor.refereeZiegler, Václav
dc.contributor.refereeVančata, Václav
dc.identifier.aleph001139843
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 ) Učební text Srovnávací anatomie obratlovců zaplnil publikační mezeru v daném tcmatu obecné zoologie. 2) Skripta jsou určena studentům Pedagogických fakult, učitelům biologie středních škol a studentům Přírodovědeckých fakult jako repetitorium ke zkoušce ze srovnávací morfologie obratlovců. 3) Učební text je didakticky zaměřen na vývojové souvislosti, které ve starších učebnicích zoologie mnohde chybí. V učebnicích totiž často nejsou uváděny nové zásadní Poznatky ani po mnoha letech od jejich objevení a publikace. 4) Přínosy učebního textu v jednotlivých kapitolách jsou uvedeny v úvodu. Jedná se zejména o nové poznatky z výzkumů v oboru srovnávací anatomie. 5) Na základě dotazníku studentům gymnázií bylo zjištěno, že výuka obecné zoologie není dostačující zejména proto, že je jí věnováno málo vyučovacích hodin - pouze jedno Pololetí, a to ještě v rámci systematické zoologie. 6) Testem předloženým studentům gymnázia a pedagogické fakulty UK byla Potvrzena Hypotéze, stanovená v kapitole 2. - Problematika a analýza literatury. Pro přijetí nebo zamítnutí hypotézy byly zájmové skupiny podrobeny testu. Test a statistické Zhodnocení jeho výsledků potvrdil, že existuje významný rozdíl mezi vstupními vědomostmi Před absolvováním kurzu " S r o v n á v a c í anatomie obratlovců « « vědomosti po absolvování toboto kurzu.cs_CZ
uk.abstract.enhe textbook The Comparative Anatomy of Vertebrates gives an historic survey of the vertebrate body evolution in a brief form. The textbook is devoted to the Natural History students of the Charles University that are grammar school teachers of the future. The book consist of eleven chapters containing a comparative anatomy of vertebrates. The names of the single chapters are as follows: 1. Early development of vertebrates, 2. Skeleton, 3. Muscular system, 4. Digestive system, 5. Respiratory system, 6. Circulatory system, 7. Urogenital system, 8. Skin, 9. Nervous system, 10. Sense organs and 11. Endocrine organs. The topic of the textbook is focused on a new knowlege based on the recent research in evolutionary biology. The second part containes the feed back assessment of the knowlege based on the evaluation the tests written by students before the lessons of the comparative anatomy and after it. The main aim of the textbook was to inform the students about new 1 indings in the comparative anatomy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011398430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV