Zobrazit minimální záznam

Environmental Education at primary schools
dc.contributor.advisorTeodoridis, Vasilis
dc.creatorJančaříková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-02-19T10:49:02Z
dc.date.available2019-02-19T10:49:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19437
dc.description.abstractPředkládaná disertační práce vznikla se záměrem vytvořit nový, moderní koncept environmentální výchovy na prvním stupni základních škol. Takový koncept, který by odpovídal měnícím se podmínkám ve školách a který by reagoval na měnící se projevy chování žáků (srovnej Příloha 1/7). Česká environmentální výchova nese všechny znaky tzv. "dobré školy" - má tradici, učitele, nestory, kontakty v zahraničí, historii a budoucnost (Činčera, 2007). Vědecká práce se ovšem nemůže spokojit s (především) intuitivně předávanými tezemi, tak jak to dosud dělala česká škola environmentální výchovy. Přirozenou snahou nově vznikajícího oboru environmentální výchova revidovat a výzkumně podložit všeobecně přijímané pravdy, ověřit metody, provádět autoevaluaci a evaluaci, popř. se snažit objevit dosud neobjevené. Tato disertační práce se zaměřila na revizi a inovaci a objevy na výzkumném poli environmentální výchova na prvním stupni ZŠ. Výzkumným nástrojem byla zakotvená teorie (angl. Grounded Theory) (Strauss, Corbin, 1998). Validizace probíhala kvantitativně (metoda triangulace - viz Denzin, 1989). Výzkum probíhal v pěti na sebe úzce navazujících etapách.cs_CZ
dc.description.abstractThe proposed doctoral thesis has been created with the aim to create a new modern concept of Environmental Education at primary schools, a concept that would reflect the changing conditions at schools and react to the changes in the behavioural patterns of the pupils (see Att 1/7). Czech Environmental Education bears all the signs of a "good programme": it has tradition, teachers, gurus, international contacts, a history, and a future (Činčera, 2007). A scientific thesis however cannot be content with (mostly) intuitive theories the way Czech Environmental Education has been. For the newly emerging Environmental Education field, there is the natural tendency to revise and scientifically suppport all of the generally accepted truths, to verify the methodology, conduct evaluation and self-evaluation, and sometimes to try to discover the undiscovered. The proposed doctoral thesis aims at revising, discovering and innovating the research fields of Environmental Education at primary schools. As a scientific basis, Grounded Theory was used (Strauss, Corbin, 1998). Quantitative validation was used (triangulation - see Denzin, 1989). The research project was conducted in five closely connected phases.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEnvironmentální výchova na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-29
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId80450
dc.title.translatedEnvironmental Education at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeDostál, Petr
dc.contributor.refereeFraněk, Milan
dc.identifier.aleph001139849
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná disertační práce vznikla se záměrem vytvořit nový, moderní koncept environmentální výchovy na prvním stupni základních škol. Takový koncept, který by odpovídal měnícím se podmínkám ve školách a který by reagoval na měnící se projevy chování žáků (srovnej Příloha 1/7). Česká environmentální výchova nese všechny znaky tzv. "dobré školy" - má tradici, učitele, nestory, kontakty v zahraničí, historii a budoucnost (Činčera, 2007). Vědecká práce se ovšem nemůže spokojit s (především) intuitivně předávanými tezemi, tak jak to dosud dělala česká škola environmentální výchovy. Přirozenou snahou nově vznikajícího oboru environmentální výchova revidovat a výzkumně podložit všeobecně přijímané pravdy, ověřit metody, provádět autoevaluaci a evaluaci, popř. se snažit objevit dosud neobjevené. Tato disertační práce se zaměřila na revizi a inovaci a objevy na výzkumném poli environmentální výchova na prvním stupni ZŠ. Výzkumným nástrojem byla zakotvená teorie (angl. Grounded Theory) (Strauss, Corbin, 1998). Validizace probíhala kvantitativně (metoda triangulace - viz Denzin, 1989). Výzkum probíhal v pěti na sebe úzce navazujících etapách.cs_CZ
uk.abstract.enThe proposed doctoral thesis has been created with the aim to create a new modern concept of Environmental Education at primary schools, a concept that would reflect the changing conditions at schools and react to the changes in the behavioural patterns of the pupils (see Att 1/7). Czech Environmental Education bears all the signs of a "good programme": it has tradition, teachers, gurus, international contacts, a history, and a future (Činčera, 2007). A scientific thesis however cannot be content with (mostly) intuitive theories the way Czech Environmental Education has been. For the newly emerging Environmental Education field, there is the natural tendency to revise and scientifically suppport all of the generally accepted truths, to verify the methodology, conduct evaluation and self-evaluation, and sometimes to try to discover the undiscovered. The proposed doctoral thesis aims at revising, discovering and innovating the research fields of Environmental Education at primary schools. As a scientific basis, Grounded Theory was used (Strauss, Corbin, 1998). Quantitative validation was used (triangulation - see Denzin, 1989). The research project was conducted in five closely connected phases.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011398490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV