Show simple item record

Promoting Social Media Well-Being
dc.contributor.advisorLukavská, Kateřina
dc.creatorChlupová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T10:14:59Z
dc.date.available2024-11-29T10:14:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193926
dc.description.abstractTato práce reaguje na potřebu zpřehlednění poznatků a orientace v aktuální literatuře o vlivech užívání digitálních technologií a sociálních sítí na well-being uživatelů. Metodou práce je kritická teoretická analýza a syntéza dostupných pramenů. Cíle práce tvoří (1) rozbor pojmů digitální well-being a digitální ill-being, jejich dostupné definice a operacionalizace ve výzkumech, syntéza tohoto rozboru, (2) syntéza poznatků o digitálním well-beingu na sociálních sítích, návrh kategorizace poznatků a (3) představení a kritická analýza aktuálních existujících podpůrných opatření pro podporu digitálního well-beingu a shrnutí studií o nich. Syntéza poznatků v této práci ukazuje na nejednotnost ve výsledcích a teoretických přístupech aktuálních výzkumů. V České republice existuje množství organizací podporujících digitální dovednosti a well-being u dětí a dospívajících, věková skupina mladých dospělých a dospělých je ovšem v preventivních aktivitách opomíjena. Proto na základě syntézy poznatků navrhujeme teoretická východiska pro preventivně-intervenční aktivity směrem k této cílové skupině.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis responds to the need to clarify the knowledge and to assist in navigating the current literature on the effects of digital technology and social media use on well-being. The methodology of this work is a critical theoretical analysis and synthesis of available sources. The aims of the thesis are (1) to analyze the concepts of digital well-being and digital ill-being, their available definitions, and operationalization in research, and to synthesize this analysis; (2) to synthesize findings on digital well-being on social media, propose a categorization of these findings; and (3) to present and critically analyze current existing support measures for promoting digital well-being and summarize studies on them. The synthesis of findings in this work points to inconsistencies in the results and theoretical approaches of current research. In the Czech Republic, there are many organizations supporting digital skills and well-being among children and adolescents; however, the age group of young adults and adults is neglected in preventive activities. Therefore, based on the synthesis of findings, we propose theoretical foundations for preventive-intervention activities aimed at this target group.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDigital Well-Beingen_US
dc.subjectSocial Media Digital Well-Beingen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectDigitální well-beingcs_CZ
dc.subjectDigitální well-being na sociálních sítíchcs_CZ
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.titlePodpora digitálního well­beingu na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266837
dc.title.translatedPromoting Social Media Well-Beingen_US
dc.contributor.refereeBožík, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce reaguje na potřebu zpřehlednění poznatků a orientace v aktuální literatuře o vlivech užívání digitálních technologií a sociálních sítí na well-being uživatelů. Metodou práce je kritická teoretická analýza a syntéza dostupných pramenů. Cíle práce tvoří (1) rozbor pojmů digitální well-being a digitální ill-being, jejich dostupné definice a operacionalizace ve výzkumech, syntéza tohoto rozboru, (2) syntéza poznatků o digitálním well-beingu na sociálních sítích, návrh kategorizace poznatků a (3) představení a kritická analýza aktuálních existujících podpůrných opatření pro podporu digitálního well-beingu a shrnutí studií o nich. Syntéza poznatků v této práci ukazuje na nejednotnost ve výsledcích a teoretických přístupech aktuálních výzkumů. V České republice existuje množství organizací podporujících digitální dovednosti a well-being u dětí a dospívajících, věková skupina mladých dospělých a dospělých je ovšem v preventivních aktivitách opomíjena. Proto na základě syntézy poznatků navrhujeme teoretická východiska pro preventivně-intervenční aktivity směrem k této cílové skupině.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis responds to the need to clarify the knowledge and to assist in navigating the current literature on the effects of digital technology and social media use on well-being. The methodology of this work is a critical theoretical analysis and synthesis of available sources. The aims of the thesis are (1) to analyze the concepts of digital well-being and digital ill-being, their available definitions, and operationalization in research, and to synthesize this analysis; (2) to synthesize findings on digital well-being on social media, propose a categorization of these findings; and (3) to present and critically analyze current existing support measures for promoting digital well-being and summarize studies on them. The synthesis of findings in this work points to inconsistencies in the results and theoretical approaches of current research. In the Czech Republic, there are many organizations supporting digital skills and well-being among children and adolescents; however, the age group of young adults and adults is neglected in preventive activities. Therefore, based on the synthesis of findings, we propose theoretical foundations for preventive-intervention activities aimed at this target group.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV