Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 19
Výuka lineární algebry na středních školách
Linear Algebra Education at Secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce s názvem Výuka lineární algebry na středních školách je rozdělena na část teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá identifikací témat lineární algebry v učivu matematiky na středních ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály
LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má výuka fraktální geometrie podpořená počítačem a robotickou stavebnicí ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Pupils' problems when solving problems requiring substitution
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část ...
Title: Pupils' problems when solving problems requiring substitution Abstract: The work focuses on 8th and 9th graders' difficulties and mistakes when solving problems using substitution. The theoretical part defines the ...
Title: Pupils' problems when solving problems requiring substitution Abstract: The work focuses on 8th and 9th graders' difficulties and mistakes when solving problems using substitution. The theoretical part defines the ...
Grafy a jejich použití
Graphs and their use
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky u žáků 1. stupně ZŠ
Mathematical Environments Mazes and Cycle Path with Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o matematických prostředích Bludiště a Cyklostezky. V úvodní části se zabývá vymezením dvou protipólních edukačních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického. V rámci konstruktivistického ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
Výuka matematiky metodou CLIL na 2.stupni ZŠ
Teaching Mathematics using the CLIL method for lower secondary pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá CLILem, tedy obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, konkrétně integrací matematiky a anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Pro realizaci této metody jsem zvolila témata shodné ...
This diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method ...
This diploma thesis deals with CLIL which stands for Content and Language Integrated Learning, to be more precise it deals with the integration of Mathematics and English for lower secondary pupils. To realize this method ...
Porovnání axiomatických systémů geometrie u Euklida a Hilberta z hlediska didaktiky matematiky
Comparison of Euclid's and Hilbert's Axiomatic Systems of Geometry from the Didactic Viewpoint
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kvasz, Ladislav
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název práce: Porovnání axiomatických systémů geometrie u Euklida a Hilberta z hlediska didaktiky matematiky Autor: Adela Tavačová Vedoucí práce: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. Cílem této práce je zpracování vývoje ...
Title: Comparison of Euclid's and Hilbert's Axiomatic Systems of Geometry from the Didactic Viewpoint Author: Adela Tavačová Supervisor: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. The aim of this thesis is to describe the development ...
Title: Comparison of Euclid's and Hilbert's Axiomatic Systems of Geometry from the Didactic Viewpoint Author: Adela Tavačová Supervisor: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. The aim of this thesis is to describe the development ...
Pojmotvorný proces ve 2D geometrii u žáků 1. stupně ZŠ
Concept Building Process in 2D Geometry of Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem pojmotvorného procesu v oblasti 2D geometrie. Problematika je zaměřena na děti předškolního a mladšího a středního školního věku. V teoretické části jsou vymezeny dané vývojové etapy a pro ně ...
The diploma thesis deals with the topic of concept building process in 2D geometry. The topic is aimed at preschoolers and school-aged children. The theoretical part describes the stages of human development and the cognitive ...
The diploma thesis deals with the topic of concept building process in 2D geometry. The topic is aimed at preschoolers and school-aged children. The theoretical part describes the stages of human development and the cognitive ...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Constructivist teaching of the area of a triangle and parallelogram in two classes with a different background in teaching mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...
Formální a neformální poznatky o logaritmech u žáků SŠ
Formal and informal knowledge of logarithms in secondary school students
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na použití zjednodušených funkcionálních rovnic při procvičování logaritmů. Cílem práce je na základě experimentu určit, do jaké míry jsou poznatky žáků střední školy o pojmu logaritmus formální ...
This thesis is focused on the utilization of simplified functional equations in logarithm exercise. The goal of this work is to assess the degree of formalism in the logarithm knowledge of high school students. The first ...
This thesis is focused on the utilization of simplified functional equations in logarithm exercise. The goal of this work is to assess the degree of formalism in the logarithm knowledge of high school students. The first ...