Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Konstruktivismus ve vyučování českého jazyka na střední škole
Constructivism in Czech Language Teaching at Higher-Secondary School
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Vedoucí práce: Šmejkalová, Martina
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce zkoumá možnosti a limity implementace konstruktivistických prvků do vyučování českého jazyka. Zatímco v didaktice matematiky a přírodovědných předmětů je perspektiva konstruktivismu dynamicky rozvíjena, v lingvodidaktice ...
The dissertation explores the opportunities and limits of implementing constructivist elements into Czech language education. While in didactics of mathematics and sciences the perspective of constructivism has been ...
The dissertation explores the opportunities and limits of implementing constructivist elements into Czech language education. While in didactics of mathematics and sciences the perspective of constructivism has been ...
Komparativní analýza jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech u studentů 4. ročníku SŠ. Hodnocení maturitních slohových prací ve vztahu k jejich jazykové úrovni
Comparative analysis of language and communication skills in written communiqué by students from the 4th year of high school. Language level based assessment of stylistic writings
Rigorózní práce (OBHÁJENO)
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 03. 02. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Rigorózní práce se zabývá analýzou jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech, které vznikly jako práce maturitní na jaře 2014. Vzorek analyzovaných slohových prací pochází od studentů z víceletého, čtyřletého ...
This rigorous paper deals with analysis of language and communication competence in written messages created in 2014. The analyzed sample comes from students attending grammar school, grammar school for 11-19 year old ...
This rigorous paper deals with analysis of language and communication competence in written messages created in 2014. The analyzed sample comes from students attending grammar school, grammar school for 11-19 year old ...