Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Výuka anglického jazyka u žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ
Teaching English to pupils with specific learning disabilities in the first level of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 21. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výuku žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy, zejména pak na výuku anglického jazyka u těchto dětí. Dále se budu věnovat zejména hledání a ověřování výukových metod, ...
The thesis is focused on teaching students with learning disabilities in the first level of primary school, especially for teaching English to these children. Further, I will focus mainly on finding and verification of ...
The thesis is focused on teaching students with learning disabilities in the first level of primary school, especially for teaching English to these children. Further, I will focus mainly on finding and verification of ...
Dítě na počátku školní docházky
Child in the beginning of school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Linková, Marie
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 11. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá přechodem dítěte z mateřské do základní školy. Důležitým znakem, který o nástupu do školy rozhoduje, je školní zralost a školní připravenost. Těmito tématy se zabývá teoretická část. Dále popisuje ...
Anotation The Diploma thesis deals with the transition of a child from nursery school to primary school. The important factor deciding on the entrance to primary school is school maturity and school preparedness. The ...
Anotation The Diploma thesis deals with the transition of a child from nursery school to primary school. The important factor deciding on the entrance to primary school is school maturity and school preparedness. The ...
Aktivní učení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Aktive Learning as A Tool of Reading Literacy Development in a Primary School.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 22. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se současnými trendy ve výuce čtení. Teoretická část se zaměřuje na aktivní učení, jak ovlivňuje klima třídy, jaké požadavky klade na učitele, jaký má přínos pro žáka. Dále ...
The thesis aims to explore those current methods of teaching reading. The theoretical part describes the active learning, its influence on a class climate, the demands it puts on a teacher and the benefits it brings to the ...
The thesis aims to explore those current methods of teaching reading. The theoretical part describes the active learning, its influence on a class climate, the demands it puts on a teacher and the benefits it brings to the ...
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Methods of presenting mathematics curriculum in 7th grade at a Montessori school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...