Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 24
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Interactive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce ...
The thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, ...
The thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, ...
Příprava budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v České republice a Belgii
Training of future primary school teachers in the Czech Republic and Belgium
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 25. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy ...
This thesis deals with a training of primary school teachers in the Czech Republic and in the French-speaking part of Belgium. It is a comparative study analyzing corresponding systems of tertiary education. In detail it ...
This thesis deals with a training of primary school teachers in the Czech Republic and in the French-speaking part of Belgium. It is a comparative study analyzing corresponding systems of tertiary education. In detail it ...
Proměny vztahu učitele a žáka v historickém kontextu
Changes in the Realtionship between Teacher and Pupil in the historical Context
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cíl diplomové práce byl zvolen tak, aby sledoval a zachytil proměny vztahů dvou hlavních aktérů školy, tj. učitele a žáka. Tato proměna je však vázána na dobový kontext a vývoj školy jako instituce. Hrají zde roli i dobové ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
Integrace žáků se specifickými poruchami učení a chování do běžné třídy
Integration of students with learning disabilities and behaviour in regular class
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou aplikace obecných individualizačních strategií při práci v běžné třídě základní školy, kde jsou integrováni žáci s SPU a SPUCH. Jejím cílem je popsat formou akčního výzkumu cestu třídního ...
This thesis deals is focused the application of general individualization strategies during work in the regular primary school classroom where pupils with learning diasabilities and specific behavior are integrated. Its ...
This thesis deals is focused the application of general individualization strategies during work in the regular primary school classroom where pupils with learning diasabilities and specific behavior are integrated. Its ...
Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012
Development and transformation of Czech kindergartens between 1990 and 2012
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce na téma "Vývoj a proměny české mateřské školy mezi lety 1990 a 2012" mapuje a analyzuje návrhy na změny a skutečné změny, které proběhly v průběhu 22 let v předškolní výchově a vzdělávání. Česká mateřská ...
The thesis on "Development and transformation of Czech kindergartens between 1990 and 2012" maps and analyzes proposals for change and the actual changes that have taken place over 22 years in pre-school education. Czech ...
The thesis on "Development and transformation of Czech kindergartens between 1990 and 2012" maps and analyzes proposals for change and the actual changes that have taken place over 22 years in pre-school education. Czech ...
Nové přístupy k hodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
New approaches to assessment of pupils at primary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Spilková, Vladimíra
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V teoretické části je práce zaměřena na současné proměny v pojetí základního vzdělávání. Pozornost je hlavně věnována proměnám v pojetí cílů vzdělávání a nové didaktické koncepci výuky. V rámci změn dochází k proměnám v ...
1 Abstract A theoretical part of the thesis is focused on current changes in the basic concept of Education. An attention is paid mainly to the change of the concept of educational goals and new didactic concept of teaching. ...
1 Abstract A theoretical part of the thesis is focused on current changes in the basic concept of Education. An attention is paid mainly to the change of the concept of educational goals and new didactic concept of teaching. ...
Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ
Possibilities and limits of work with motivation of pupils with ADHD and ADD syndrome at first degree of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ se specializuje na hledání efektivní motivace u zmíněných žáků. V teoretické části diplomové práce budou vymezeny ...
The thesis titled Possibilities and limits of work with motivation of pupils with ADHD and ADD syndrome at first degree of primary school specializes in finding effective motivation of these pupils. In the theoretical part ...
The thesis titled Possibilities and limits of work with motivation of pupils with ADHD and ADD syndrome at first degree of primary school specializes in finding effective motivation of these pupils. In the theoretical part ...
Inovativní přístupy ve výuce na 1. stupni základní školy
Inovative approaches in education at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodám kritického myšlení. Popisuje teoretická východiska metod kritického myšlení, zabývá se třífázovým modelem učení a ...
My diploma thesis is focused to innovative approaches in primary schools, and specifically the methods of critical thinking. It describes the theoretical basis of methods of critical thinking, dealing with three-phase model ...
My diploma thesis is focused to innovative approaches in primary schools, and specifically the methods of critical thinking. It describes the theoretical basis of methods of critical thinking, dealing with three-phase model ...
Rozvíjení klíčových kompetencí ve výuce přírodopisu na prvním stupni waldorfské školy
Development of Key Competencies in Teaching of Natural Science in the Primary School Stage in the Waldorf School System
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou rozvíjení klí ových kompetencí ve výuce p írodopisu na prvním stupni waldorfské školy. V teoretické ásti p ibližuje problematiku transformace školství a charakteristiku výuky na ...
This thesis deals with the development of key competencies in teaching of Natural Science in the primary school stage in the system of Waldorf School. The theoretical part of the thesis expounds on the issues of the ...
This thesis deals with the development of key competencies in teaching of Natural Science in the primary school stage in the system of Waldorf School. The theoretical part of the thesis expounds on the issues of the ...
Vliv školního klimatu na učitele a žáky na 1.stupni ZŠ
Influence of school climate to the teacher and pupils at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 09. 01. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se v teoretické části zabývá faktory a jevy, které mají vliv na školní klima, na klima v učitelském sboru a školní třídě ve vazbě na učitelovu osobnost, profesní kompetence, motivovanost a sebepojetí v ...
The thesis in the theoretical part with factors and phenomena that affect the school climate, the climate in the staff and classroom in relation to the teacher's personality, professional competences, motivation and self ...
The thesis in the theoretical part with factors and phenomena that affect the school climate, the climate in the staff and classroom in relation to the teacher's personality, professional competences, motivation and self ...