Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Co-operation between school and family
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 26. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část charakterizuje dítě předškolní věku. Popisuje jednotlivé oblasti jeho vývoje. Mapuje možnosti spolupráce školy a mateřské školy ...
The dissertation deals with the forms of cooperation between family and kindergarten. The theoretical part characterizes the preschool child. It discribes each area of preschool children′s evolution? It maps the possibilities ...
The dissertation deals with the forms of cooperation between family and kindergarten. The theoretical part characterizes the preschool child. It discribes each area of preschool children′s evolution? It maps the possibilities ...
Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice
Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice zjišťuje, jak na vybrané základní škole podporují začínající učitele v oblasti profesního rozvoje. Jaké možnosti je škola schopna začínajícím učitelům ...
The thesis called Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice explores how the chosen school supports the beginning teachers in the area of their professional development and what opportunities are provided ...
The thesis called Beginning Teacher Support at Elementary School Kunratice explores how the chosen school supports the beginning teachers in the area of their professional development and what opportunities are provided ...
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Methods of presenting mathematics curriculum in 7th grade at a Montessori school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...
The thesis called The Ways of Presentation of Mathematics in the 7th Grade of Montessori School provides with a description and detailed analysis of Montessori principles with regards to their use and fulfilling tasks ...
Úloha asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení
Role of a teaching assistant in the matter of support for pupils with barriers in learning
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 03. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je popsat úlohu asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení na prvním stupni základní školy. V teoretické části se zaměřuji na legislativní ukotvení pozice asistenta pedagoga, na ...
The aim of this dissertation is to describe the role of teaching assistants in the matter of support for pupils with barriers in learning at primary school. In the theoretical part, the main focus is on legislative anchoring ...
The aim of this dissertation is to describe the role of teaching assistants in the matter of support for pupils with barriers in learning at primary school. In the theoretical part, the main focus is on legislative anchoring ...
Dovednost žáků 1. stupně určit si osobní cíle
Skill of students primary school to set their personal goals
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Dovednost dětí na 1. stupni určit si osobní cíle, mapuje a popisuje, jak které složky působící na dítě ovlivňují volbu jeho osobních cílů. Tvorba osobních cílů je jedna z aktivit průřezového tématu ...
Diploma thesis named Skill of students primary school to set thein personal goals, maps and describes the components which affect child and how do they influence child's choice of his/hers personal goals. The specification ...
Diploma thesis named Skill of students primary school to set thein personal goals, maps and describes the components which affect child and how do they influence child's choice of his/hers personal goals. The specification ...
Spolupráce rodiny a mateřské školy v programu Začít spolu
Cooperation of family and kindergarten in the educational program Step by Step
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním věku. Diplomová práce je rozšířena o další poznatky a informace týkající se spolupráce rodiny a školy. ...
This Diploma thesis is a continuation of bachelor thesis, which discusses the formal cooperation between family and school in pre-school age of a child. Diploma thesis is extended and brings new information about cooperation ...
This Diploma thesis is a continuation of bachelor thesis, which discusses the formal cooperation between family and school in pre-school age of a child. Diploma thesis is extended and brings new information about cooperation ...
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Gifted student, and its integration into the classroom collective
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá ...
The main goal of this thesis is to familiarize the reader with the inclusion of the gifted child into the classroom collective. The theoretical part focuses on the identification of gifted children, their behavior among ...
The main goal of this thesis is to familiarize the reader with the inclusion of the gifted child into the classroom collective. The theoretical part focuses on the identification of gifted children, their behavior among ...