Show simple item record

Advertising in Arabic media
dc.contributor.advisorOndráš, František
dc.creatorAl Hamatiová, Arwa
dc.date.accessioned2021-05-19T17:03:39Z
dc.date.available2021-05-19T17:03:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19353
dc.description.abstractMy diploma thesis deals with the analysis of advertising in Arabic media, in particular in Arabic TV stations, such as MBC1, MBC2 and Dubai One. It is based on structuring advertising with respect to content and aim of the statement, i. e. classifying advertising either as product advertisement, image advertising, or social advertising. The thesis studies the advertising style in the fields of lexicology, morphology, and syntax; it however looks also at promotional strategy and persuasion methods. Arabic TV stations broadcast advertisements intended for global promotion, as well as advertisements focusing on the Arabic world and its public. In these advertisements manifests, a range of specific features rooted in culture and religion appears. The paper also deals with the issue of manipulation and deception in advertising, where they are used as one of the persuasion methods. My diploma thesis is based on the stated literature, on advertisements themselves (particularly on TV), on web pages, and also on discussions with people working in advertising. The thesis includes a DVD containing TV advertisements, which makes it possible for the reader to see for himself the advertisements which are being analyzed.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou reklam v arabských médiích, zvlášte na arabských televizních stanicích MBC1, MBC2 a Dubai One. Vychází z clenení reklam z hlediska jejich obsahu a cíle sdelení, tj. z delení reklamy na produktovou reklamu, reklamu zamerenou na image (imageovou reklamu) a sociální reklamu. Sleduje projevy reklamního stylu nejen v oblasti lexikologie, morfologie a syntaxe, ale zabývá se i reklamními strategiemi a metodami presvedcování. Arabské televizní stanice vysílají reklamy, které jsou urcené globální propagaci, i reklamy, jež jsou zamerené zejména na arabský svet a publikum. V techto reklamách se projevuje rada specifik daných kulturou a náboženstvím. Práce se rovnež zabývá otázkou manipulace a klamavosti v reklame, která bývá užívána jako jedna z metod presvedcování. Diplomová práce cerpá z uvedené literatury, reklam (zejména televizních), internetových stránek, ale i rozhovoru s lidmi, kterí pracují s reklamou. Práce zahrnuje rovnež DVD s televizními reklamami, které umožnuje ctenári blíže se seznámit s analyzovanými reklamami.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReklama v arabských médiíchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-11-27
dc.description.departmentDepartment of Middle Eastern Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra Blízkého východucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId63822
dc.title.translatedAdvertising in Arabic mediaen_US
dc.contributor.refereeOliverius, Jaroslav
dc.identifier.aleph001609734
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineArabic Studiesen_US
thesis.degree.disciplineArabistikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra Blízkého východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Middle Eastern Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csArabistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enArabic Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá analýzou reklam v arabských médiích, zvlášte na arabských televizních stanicích MBC1, MBC2 a Dubai One. Vychází z clenení reklam z hlediska jejich obsahu a cíle sdelení, tj. z delení reklamy na produktovou reklamu, reklamu zamerenou na image (imageovou reklamu) a sociální reklamu. Sleduje projevy reklamního stylu nejen v oblasti lexikologie, morfologie a syntaxe, ale zabývá se i reklamními strategiemi a metodami presvedcování. Arabské televizní stanice vysílají reklamy, které jsou urcené globální propagaci, i reklamy, jež jsou zamerené zejména na arabský svet a publikum. V techto reklamách se projevuje rada specifik daných kulturou a náboženstvím. Práce se rovnež zabývá otázkou manipulace a klamavosti v reklame, která bývá užívána jako jedna z metod presvedcování. Diplomová práce cerpá z uvedené literatury, reklam (zejména televizních), internetových stránek, ale i rozhovoru s lidmi, kterí pracují s reklamou. Práce zahrnuje rovnež DVD s televizními reklamami, které umožnuje ctenári blíže se seznámit s analyzovanými reklamami.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis deals with the analysis of advertising in Arabic media, in particular in Arabic TV stations, such as MBC1, MBC2 and Dubai One. It is based on structuring advertising with respect to content and aim of the statement, i. e. classifying advertising either as product advertisement, image advertising, or social advertising. The thesis studies the advertising style in the fields of lexicology, morphology, and syntax; it however looks also at promotional strategy and persuasion methods. Arabic TV stations broadcast advertisements intended for global promotion, as well as advertisements focusing on the Arabic world and its public. In these advertisements manifests, a range of specific features rooted in culture and religion appears. The paper also deals with the issue of manipulation and deception in advertising, where they are used as one of the persuasion methods. My diploma thesis is based on the stated literature, on advertisements themselves (particularly on TV), on web pages, and also on discussions with people working in advertising. The thesis includes a DVD containing TV advertisements, which makes it possible for the reader to see for himself the advertisements which are being analyzed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východucs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990016097340106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV