Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 280
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Artificial intelligence for real-time strategic games
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 18. 09. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z nejoblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky ...
Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem ...
Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem ...
Plausibilní model chování potkana
Plausible computational model of a rodent behaviour
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 24. 06. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V této práci jsou prezentovány dva různé výpočetní modely simulující chování potkana při behaviorálním úkonu. První z nich vychází z technik zpětnovazebního učení, druhý reprezentuje postup obvyklý pro modely, které se ...
Two different computational models are presented. These models simulate behaviour of a rat during a laboratory experiment focused on spatial cognition. First model arises from principles of reinforcement learning while ...
Two different computational models are presented. These models simulate behaviour of a rat during a laboratory experiment focused on spatial cognition. First model arises from principles of reinforcement learning while ...
Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Three virtual characters in a quarrel: an interactive model
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 06. 2012
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V počítačových hrách s ambicemi vyprávět příběh se často objevují cut-scény, pasáže hry, kde hráč nehraje, ale pouze sleduje část vyprávěného příběhu. To hráče vyvádí z kontinuity hraní. Je snaha tyto pasáže co nejvíce ...
In computer games, with the ambition to tell a story are often cut-scenes, passages of games, where the player does not play, but only follows a part of the narrated story. This fact distract player from playing. These ...
In computer games, with the ambition to tell a story are often cut-scenes, passages of games, where the player does not play, but only follows a part of the narrated story. This fact distract player from playing. These ...
Virtuální model MFF UK
Virtual Model of the Charles University Building
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Žára, Jiří
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 26. 05. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The Degree work studies rendering of large 3D scenes created in VRML/X3D language. This scenes cannot be rendered whole, because their computer representation is too big. This work gives methods to divide large scene to ...
Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazovaní rozsáhlých 3D scén vytvořených v jazyce VRML/X3D. Tyto scény se nedají zobrazovat najednou, neboť objem dat, který scéna představuje, je příliš velký. Úkolem práce je ...
Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazovaní rozsáhlých 3D scén vytvořených v jazyce VRML/X3D. Tyto scény se nedají zobrazovat najednou, neboť objem dat, který scéna představuje, je příliš velký. Úkolem práce je ...
Pseudo-triangulace a jejich využití v aplikované výpočetní geometrii
Pseudo-triangulations and their use in applied computational geometry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kolingerová, Ivana
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 21. 05. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V této práci jsou ukázány základní vlastnosti pseudo-triangulace, její užití jako rovinného dělení a implementace algoritmu konstrukce minimální pseudo-triangulace ze vstupní triangulace. Dále je zkoumána možnost využití ...
This thesis shows fundamental properties of pseudo-triangulation, its use as a planar tesselation and implementation of minimal pseudo-triangulation algorithm, which has triangulation as its input. Furthermore, this thesis ...
This thesis shows fundamental properties of pseudo-triangulation, its use as a planar tesselation and implementation of minimal pseudo-triangulation algorithm, which has triangulation as its input. Furthermore, this thesis ...
Evoluce využívání paměti
Evolution of the use of memory
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holan, Tomáš
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Předmětem bakalářské práce je návrh a implementace aplikace pro simulaci vývoje populace jedinců. Výsledkem práce je studie závislosti využití paměti a energie organismů na prostředí, zadaném na počátku simulace. Z výsledků ...
The task of the bachelor work is to give a proposal and its implementation of application for simulating evolution of population. The outcome is a study of dependency of memory usage on energy of organishms in their ...
The task of the bachelor work is to give a proposal and its implementation of application for simulating evolution of population. The outcome is a study of dependency of memory usage on energy of organishms in their ...
Symetrie trojúhelnikových sítí
Symmetry of triangle meshes
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 06. 2012
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Trojúhelníkové sítě jsou jedním ze způsobů, jak uložit povrch trojrozměrného tělesa v paměti počítače. Lze takto reprezentovat i lidský obličej. Poznatky o symetrii obličejů jsou cenné pro řadu vědních oborů, jako je ...
Triangle meshes belong to methods of storing a surface of a threedimensional object in computer memory. A human face can be represented this way too. Findings about symmetry of faces are valuable for a variety of fields ...
Triangle meshes belong to methods of storing a surface of a threedimensional object in computer memory. A human face can be represented this way too. Findings about symmetry of faces are valuable for a variety of fields ...
Segmentace cév mozku v CT angiografii
Segmentation of neurocranium vessels for CT angiography
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 26. 06. 2006
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: One of the key tasks involved in processing of CT angiography image data is the vascular system segmentation. The aim is to provide an objective vizualization of acquired data and thus make the diagnostics easier. This ...
Jednou z klíčových úloh při zpracování obrazových dat získaných při angiografickém vyšetření pomocí počítačové tomografie je segmentace cévních struktur. Cílem práce je usnadnit diagnostiku cév názorným zobrazením - ...
Jednou z klíčových úloh při zpracování obrazových dat získaných při angiografickém vyšetření pomocí počítačové tomografie je segmentace cévních struktur. Cílem práce je usnadnit diagnostiku cév názorným zobrazením - ...
Automatizace vizuální kontroly jaderného paliva
Automation of nuclear fuel visual inspection
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Blažek, Jan
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 01. 07. 2020
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The safety and performance of nuclear plant relies, among others, on the quality of nuclear fuel. The quality fulfilling designed criteria of the fuel in use is inspected and reported on periodically. Visual inspection ...
Bezpečnost a výkon jaderné elektrárny závisí mimo jiné na kvalitě jaderného paliva. Kvalita splňující navržená kritéria použitého paliva je pravidelně kon- trolována a vykazována. Vizuální kontrola se zaměřuje na stav ...
Bezpečnost a výkon jaderné elektrárny závisí mimo jiné na kvalitě jaderného paliva. Kvalita splňující navržená kritéria použitého paliva je pravidelně kon- trolována a vykazována. Vizuální kontrola se zaměřuje na stav ...
Analýza různých MCTS implementací umělé inteligence pro počítačovou hru Children of the Galaxy
Analysis of different MCTS implementations of artificial intelligence for the Children of the Galaxy computer game
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 13. 09. 2022
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Monte Carlo Tree Search (MCTS) is a popular game AI algorithm that searches the state space of a game while using randomized playouts to evaluate new states. There have been many papers published about various adjustments ...
Monte Carlo Tree Search (MCTS) je populární algoritmus pro umělou inteligenci do počítačových her, který funguje na základě prohledávání stavového prostoru hry za použití náhodných simulací na ohodnocení nových stavů. Bylo ...
Monte Carlo Tree Search (MCTS) je populární algoritmus pro umělou inteligenci do počítačových her, který funguje na základě prohledávání stavového prostoru hry za použití náhodných simulací na ohodnocení nových stavů. Bylo ...