Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 10
Evoluce využívání paměti
Evolution of the use of memory
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holan, Tomáš
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Předmětem bakalářské práce je návrh a implementace aplikace pro simulaci vývoje populace jedinců. Výsledkem práce je studie závislosti využití paměti a energie organismů na prostředí, zadaném na počátku simulace. Z výsledků ...
The task of the bachelor work is to give a proposal and its implementation of application for simulating evolution of population. The outcome is a study of dependency of memory usage on energy of organishms in their ...
The task of the bachelor work is to give a proposal and its implementation of application for simulating evolution of population. The outcome is a study of dependency of memory usage on energy of organishms in their ...
Vývoj hráčov robotického futbalu metódami evolučného programovania
Development of robotic soccer players by methods of evolutionary programming
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V předložené práci navrhuji a implementuji prostředky evolučního programování a s jejich pomocí vyvíjím hráče simulovaného robotického fotbalu. Implementuji vlastní zjednodušený model fotbalové hry a knihovny pro práci s ...
In the present work we study and implmement means to evolve players of robotic soccer. We implement our own simplied model of soccer play and libraries for genetic algorithms and artical neural networks. We focus on players ...
In the present work we study and implmement means to evolve players of robotic soccer. We implement our own simplied model of soccer play and libraries for genetic algorithms and artical neural networks. We focus on players ...
Editor pro IVE - procesy a řídící algoritmy
Editor for project IVE - controll logic
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 11. 02. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: IVE je simulátor virtuálních lidí, kterému do dnešní doby chyběl editor pro vytváření virtuálních světů. Cílem práce bylo vytvořit nástroj usnadňující tvorbu virtuálních světů pro tento simulátor. V práci jsou popsány ...
IVE like a simulator of virtual humans was missing the suitable editor for virtual worlds developing. Goal of this project was to create a toolkit to make easy such virtual worlds developing. In this project I described ...
IVE like a simulator of virtual humans was missing the suitable editor for virtual worlds developing. Goal of this project was to create a toolkit to make easy such virtual worlds developing. In this project I described ...
Egocentrický modul pro episodickou paměť
Egocentric module for episodic memory
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 15. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V současnosti probíhá na poli kognitivní psychologie výzkum zabývající se tím, jak si človek pamatuje pozice objektu v prostředí - tedy jakou si vytváří mentální reprezentaci prostoru. Z experimentů vyplývá hypotéza, že ...
The present research in cognitive psychology concerns with the issue of how human beings remember positions of objects in space - and what mental representation of space they create. Scientists infer from experiments that ...
The present research in cognitive psychology concerns with the issue of how human beings remember positions of objects in space - and what mental representation of space they create. Scientists infer from experiments that ...
Seskupování zpráv
Message grouping
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vrána, Jakub
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 14. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Cílem předložené práce je vytvoření webové aplikace, která bude poskytovat nejnovější zprávy v přehledné podobě. Zprávy budou umístěné do skupin podle stejného tématu a seřazené podle zajímavosti, důležitosti a aktuálnosti.
The aim of this work is a creating of the web application that will provide user with upto-date news in a well-arranged list. The news will be categorized within groups with the same subject and ordered by the matter of ...
The aim of this work is a creating of the web application that will provide user with upto-date news in a well-arranged list. The news will be categorized within groups with the same subject and ordered by the matter of ...
Evoluce umělého života
Evolution of artificial life
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holan, Tomáš
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Predmetom práce je implementácia simulátoru evolúcie umelého života a uskutočnenie experimentov s týmto simulátorom. V simulácii sa nachádzajú jednoduché organizmu, ktoré sa vyvíjajú na základe prirodzeného výberu. Genóm ...
The task of the work is to implement a simulator of evolution of artificial life and make experiments with this application. The evolution is based on simple organisms which are evolved by natural choice. Genome of organisms ...
The task of the work is to implement a simulator of evolution of artificial life and make experiments with this application. The evolution is based on simple organisms which are evolved by natural choice. Genome of organisms ...
Moderní metody fraktální komprese obrazu
Contemporary Methods in Fractal Image Compression
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořák, Tomáš
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 14. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V předložené práci studujeme metody fraktální komprese obrazu. Jsou zde rozebrány základní používané techniky, publikovaná rozšíření a jsou navržena a implementována drobná vylepšení stávajících metod. Dále je představen ...
In the present work we study fractal image compression. We discuss basic techniques, published improvements, and a few proposed enhancements of the current methods including their implementation. A framework for fractal ...
In the present work we study fractal image compression. We discuss basic techniques, published improvements, and a few proposed enhancements of the current methods including their implementation. A framework for fractal ...
Editor implicitních ploch
Implicit surface editor
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato práce se zabývá využitím implicitně de finovaných ploch k modelování trojrozměrných objekt v počítačové grafi ce. Nejprve na teoretické úrovni rozebírá běžné postupy a nástroje, které se k takovému modelování používají ...
This thesis dwells on usage of implicitely de fined surfaces for modeling three-dimensional objects in computer graphics. At the beginnig common approach to this kind of modeling tools is presented and its mathematical ...
This thesis dwells on usage of implicitely de fined surfaces for modeling three-dimensional objects in computer graphics. At the beginnig common approach to this kind of modeling tools is presented and its mathematical ...
Experimentální systém pro vržené stíny
Experimental System for Shadowing Algorithms
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kmoch, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 15. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Vykreslování vržených stínů patří již od zrodu grafiky jako takové k základním metodám navození atmosféry a dojmu realističnosti. Je to velmi těžká úloha, kterou v minulosti, ale i v současnosti řeší specializované stroje ...
From the advent of computer graphics is rendering of cast shadows one of the basic methods to evoke an atmosphere and give an observer a realistic impression. It has been a very difficult task solved by specialized machines ...
From the advent of computer graphics is rendering of cast shadows one of the basic methods to evoke an atmosphere and give an observer a realistic impression. It has been a very difficult task solved by specialized machines ...
Aktivita v modelech V1 po prezentaci stimulů s širokou škálou tvarů: porovnání s experimentálními daty
Activity of V1 neurons after presentation of novel class of stimuli: comparision with experimental data
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 15. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Neurony ve visuálních kortikálních oblastech V1 a V2 jsou selektivní vči tvaru stimulu. Většina současných teorií a modelů předpokládá, že variabilita vůči tvaru stimulů, na které jsou neurony selektivní, je velmi malá - ...
Neurons in visual cortex areas V1 and V2 are selective to the shape of stimulus. Almost all present theories and models assume that variability to the shape of stimuli to which the neurons are selective is very low - ...
Neurons in visual cortex areas V1 and V2 are selective to the shape of stimulus. Almost all present theories and models assume that variability to the shape of stimuli to which the neurons are selective is very low - ...