Search
Now showing items 1-10 of 57
Twilight Struggle
Twilight Struggle
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Cibulka, Josef
Date Issued: 2013
Date of defense: 02. 09. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Cílem této práce je vytvořit počítačovou verzi známé a oblíbené deskové hry Twilight Struggle. Program umožňuje uživatelům hrát hru v režimu hotseat a nebo proti počítačem řízenému protivníkovi. Automatická kontrola a ...
The aim of this work is to create a computer version of famous and popular board game Twilight Struggle. The program allows users to play the game in hotseat mode or in mode against computer controlled opponent. Automatic ...
The aim of this work is to create a computer version of famous and popular board game Twilight Struggle. The program allows users to play the game in hotseat mode or in mode against computer controlled opponent. Automatic ...
Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Real-time strategy game with artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Balyo, Tomáš
Date Issued: 2012
Date of defense: 06. 09. 2012
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a ...
The aim of this thesis is to create a real-time strategy game with artificial intelligence in 3D environment. The thesis includes theoretical analysis of combat real-time strategy games, methods for implementing artificial ...
The aim of this thesis is to create a real-time strategy game with artificial intelligence in 3D environment. The thesis includes theoretical analysis of combat real-time strategy games, methods for implementing artificial ...
Reducing Complexity of AI in Open-World Games by Combining Search-based and Reactive Techniques
Snižování komplexity umělé inteligence ve hrách s otevřeným světem pomocí kombinace reaktivních a prohledávacích technik
dissertation thesis (DEFENDED)
Advisor: Brom, Cyril
Date Issued: 2016
Date of defense: 26. 09. 2016
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Hry s otevřeným světem jsou žánrem počítačových her, který hráčům nabízí vysokou míru volnosti pro ovlivňování herního světa. Tato volnost znatelně komplikuje tvorbu umělé inteligence pro tento druh her. V této práci ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Open-world computer games present the players with a large degree of freedom to interact with the virtual environment. The increased player freedom makes open-world games a challenging domain for artificial intelligence. ...
Umělá inteligence pro Texas Hold'em poker
Artificial Intelligence for Texas Hold'em Poker
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Pilát, Martin
Date Issued: 2014
Date of defense: 04. 09. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Texas Hold'em Poker je nejoblibenějši pokerovou variantou. I přesto existuje jen velice malo efektivnich způsobů jak nahradit člověka počitačem při jeho hrani. Jedna se o hru s neuplnou informaci a proto je většina přistupů ...
Although Texas Hold'em is among the most popular poker variants, there are only a few effective ways to replace the human by a computer while playing it. Poker is a game with incomplete information, thus most of the ...
Although Texas Hold'em is among the most popular poker variants, there are only a few effective ways to replace the human by a computer while playing it. Poker is a game with incomplete information, thus most of the ...
Umělá inteligence pro deskovou hru dáma
Artificial Inteligence for Draughts
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Švancara, Jiří
Date Issued: 2020
Date of defense: 14. 09. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Dáma je desková hra, která se v různých formách hraje po celém světě. Cílem této práce je teoreticky popsat a implementovat algoritmus umělé inteligence, která bude schopna hrát dámu. Vysvětlíme si co je to algoritmus ...
Draughts is a board game that is played all around the world in various forms. The aim of this thesis is to describe and implement an artificial intelligence algorithm that will be able to play draughts. We will explain ...
Draughts is a board game that is played all around the world in various forms. The aim of this thesis is to describe and implement an artificial intelligence algorithm that will be able to play draughts. We will explain ...
Vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí
3D space combat simulation game with artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Balyo, Tomáš
Date Issued: 2013
Date of defense: 20. 06. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Cílem práce bylo navrhnout a implementovat vesmírný letecký 3D simulátor s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor vesmírných leteckých 3D simulátorů, typy umělé inteligence a předpoklady důležité pro vývoj ...
The goal of this thesis is to design and implement a 3D space shooter with artifitial intelligence. This thesis includes theoretic analysis of space shooters, types of artifitial intelligence and assumptions important for ...
The goal of this thesis is to design and implement a 3D space shooter with artifitial intelligence. This thesis includes theoretic analysis of space shooters, types of artifitial intelligence and assumptions important for ...
Umělá inteligence pro hru Carcassonne - Objevitelé
Artificial intelligence for the Game Carcassonne: The Discovery
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hric, Jan
Date Issued: 2020
Date of defense: 07. 07. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: The bachelor paper deals with the development of an artificial intelligence for the game Carcassonne - The Discovery. Different approaches for designing an artificial intel- ligence are presented. Heuristic functions based ...
Bakalářská práce se zabývá vývojem umělých inteligencí pro hru Carcassonne - Obje- vitelé. V této práci jsou představeny různé metody pro vytvoření umělé inteligence. Jsou zde vytvořeny heuristické funkce zaměřující se na ...
Bakalářská práce se zabývá vývojem umělých inteligencí pro hru Carcassonne - Obje- vitelé. V této práci jsou představeny různé metody pro vytvoření umělé inteligence. Jsou zde vytvořeny heuristické funkce zaměřující se na ...
Codenames: a practical application for modelling word association
Umělá inteligence pro Krycí jména: hru založenou na slovních asociacích
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Mareček, David
Date Issued: 2020
Date of defense: 04. 02. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Micha de Rijk January 6, 2020 Word association is an important part of human language. Many techniques for capturing semantic relations between words exist, but their ability to model word associations is rarely tested. ...
PNS for the game Arimaa
PNS for the game Arimaa
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hric, Jan
Date Issued: 2012
Date of defense: 06. 09. 2012
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Arimaa je strategická desková hra, kterou se stále počítačům nepovedlo pokořit. Problematický je zejména velký větvící faktor stromu hry a celková její charakteristika, díky které je obtížné sestrojit vhodnou ohodnocovací ...
The game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be ...
The game of Arimaa is a strategic board game that has proved to be a challenge to computers. Not only because of its huge branching factor, but also thanks to the difficulty in creating a good evaluation function to be ...
Umělá inteligence pro Sushi Go!
Artificial intelligence for Sushi Go!
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Holan, Tomáš
Date Issued: 2020
Date of defense: 14. 09. 2020
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Práce se věnuje vývoji umělé inteligence pro karetní hru Sushi Go!. Jedná se o hru dvou až pěti hráčů, ve které všichni hráči hrají najednou. Práce prezentuje různé přístupy pro tvorbu umělé inteligence. Největší důraz je ...
The thesis deals with an artificial intelligence for a Sushi Go! card game. It is a game with simultaneous moves for two to five players. The thesis presents multiple approaches for development of an artificial intelligence. ...
The thesis deals with an artificial intelligence for a Sushi Go! card game. It is a game with simultaneous moves for two to five players. The thesis presents multiple approaches for development of an artificial intelligence. ...