dc.contributor.advisor | Skutil, Martin | |
dc.creator | Nová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T16:19:34Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T16:19:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192971 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická část se zabývá analýzou psychologických, didaktických, technických požadavků na studijní materiály určené pro distanční výuku a odborných oborových požadavků, které klade oblast polygrafie. Praktická část obsahuje návrh e-learningového kurzu a reflexi jeho funkce v praxi. Závěr práce shrnuje základní zásady pro tvorbu kurzu a výsledky ověření kurzu v praxi. Klíčová slova e-learning, e-learningový kurz, tvorba e-learningového kurzu, střední odborná škola, odborné vzdělávání, distanční výuka, učení, didaktika, didaktické prostředky | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the principles of creating an e-learning course for the field of graphic design at a secondary vocational school. The aim of the thesis is to design an e-learning course for the subject of graphic technology for third-year students. The theoretical part deals with the analysis of psychological, didactic, and technical requirements for study materials intended for distance learning, as well as the professional requirements of the printing industry. The practical part includes the design of the e-learning course and a reflection on its functionality in practice. The conclusion summarizes the basic principles for creating the course and the results of its practical verification. Key words e-learning, e-learning course, creation of an e-learning course, vocational school, vocational education, distance learning, learning, didactics, didactic tools | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | e-learning|e-learning course|creation of an e-learning course|vocational school|vocational education|distance learning|learning|didactics|didactic tools | en_US |
dc.subject | e-learning|e-learningový kurz|tvorba e-learningového kurzu|střední odborná škola|odborné vzdělávání|distanční výuka|učení|didaktika|didaktické prostředky | cs_CZ |
dc.title | Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 265824 | |
dc.title.translated | Creating an E-Learning Course for the Subject of Graphic Technology at a Secondary Technical School | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáč, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická část se zabývá analýzou psychologických, didaktických, technických požadavků na studijní materiály určené pro distanční výuku a odborných oborových požadavků, které klade oblast polygrafie. Praktická část obsahuje návrh e-learningového kurzu a reflexi jeho funkce v praxi. Závěr práce shrnuje základní zásady pro tvorbu kurzu a výsledky ověření kurzu v praxi. Klíčová slova e-learning, e-learningový kurz, tvorba e-learningového kurzu, střední odborná škola, odborné vzdělávání, distanční výuka, učení, didaktika, didaktické prostředky | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the principles of creating an e-learning course for the field of graphic design at a secondary vocational school. The aim of the thesis is to design an e-learning course for the subject of graphic technology for third-year students. The theoretical part deals with the analysis of psychological, didactic, and technical requirements for study materials intended for distance learning, as well as the professional requirements of the printing industry. The practical part includes the design of the e-learning course and a reflection on its functionality in practice. The conclusion summarizes the basic principles for creating the course and the results of its practical verification. Key words e-learning, e-learning course, creation of an e-learning course, vocational school, vocational education, distance learning, learning, didactics, didactic tools | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |