Show simple item record

Environmental education in drama in education projects
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorZicháčková, Marie
dc.date.accessioned2024-11-28T23:44:17Z
dc.date.available2024-11-28T23:44:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192905
dc.description.abstractTato diplomová práce se podrobněji zaměřuje na využití dramatické výchovy jako inovativního přístupu v environmentální výchově v českém školním systému. Popisuje rámcový vzdělávací program (RVP) s důrazem na environmentální výchovu, která je často plněna pouze formálně a bývá považována za okrajovou část výuky. Důraz je kladen na to, jak může dramatická výchova sloužit jako efektivní metoda k prohloubení porozumění environmentálním otázkám. Tato metoda nejenže rozvíjí kreativní a kritické myšlení žáků, ale zároveň přispívá k naplňování klíčových kompetencí v oblasti osobnostního rozvoje, formování hodnot a postojů. Práce předkládá metodické postupy a konkrétní doporučení pro implementaci dramatické výchovy do environmentálního vzdělávání. Tímto může být výuka nejen efektivnější, ale také atraktivnější pro žáky, což se následně může pozitivně promítnout do jejich postojů a zodpovědného chování v otázkách ochrany a udržení zdravého životního prostředí. Tyto poznatky by mohly rovněž přispět k diskusi o inovacích ve vzdělávání a vytvořit tak základ pro další výzkum propojení dramatické a environmentální výchovy. Praktická část je zaměřena na konkrétní projekty pro učitele 1. stupně ZŠ a může tak posloužit jako podnět a inspirace, jakým způsobem se dají environmentální témata řešit prostřednictvím metod...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses in detail on the use of drama education as an innovative approach to environmental education in the Czech school system. It describes the Framework Educational Programme (FEP) with an emphasis on environmental education, which is often only formally implemented and considered as a marginal part of education. Emphasis is placed on how drama education can serve as an effective method to deepen understanding of environmental issues. This method not only develops creative and critical thinking in pupils, but also contributes to fulfilling the key competences of personal development, values and attitudes. The thesis presents methodical procedures and specific recommendations for the implementation of drama education in environmental education. This can make teaching not only more effective but also more engaging for pupils, which can subsequently be positively reflected in their attitudes and responsible behaviour in terms of environmental protection and sustainability. These findings could also contribute to the discussion on innovation in education and thus form the basis for further research on the integration of drama and environmental education. The practical part focuses on specific projects for primary school teachers and can thus serve as a stimulus and inspiration for how...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdrama in educationen_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjectecological disasteren_US
dc.subjectbasic conditions of lifeen_US
dc.subjecthuman activities and environmental problemsen_US
dc.subjecthuman relationship to environmenten_US
dc.subjectproject methoden_US
dc.subjectschool education systemen_US
dc.subjectsummarizing topicen_US
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectenvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectekologická katastrofacs_CZ
dc.subjectzákladní podmínky života,lidské aktivity a problémy životního prostředícs_CZ
dc.subjectvztah člověka k prostředícs_CZ
dc.subjectprojektová metodacs_CZ
dc.subjectrvpcs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.titleEnviromentální výchova v projektech dramatické výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213374
dc.title.translatedEnvironmental education in drama in education projectsen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se podrobněji zaměřuje na využití dramatické výchovy jako inovativního přístupu v environmentální výchově v českém školním systému. Popisuje rámcový vzdělávací program (RVP) s důrazem na environmentální výchovu, která je často plněna pouze formálně a bývá považována za okrajovou část výuky. Důraz je kladen na to, jak může dramatická výchova sloužit jako efektivní metoda k prohloubení porozumění environmentálním otázkám. Tato metoda nejenže rozvíjí kreativní a kritické myšlení žáků, ale zároveň přispívá k naplňování klíčových kompetencí v oblasti osobnostního rozvoje, formování hodnot a postojů. Práce předkládá metodické postupy a konkrétní doporučení pro implementaci dramatické výchovy do environmentálního vzdělávání. Tímto může být výuka nejen efektivnější, ale také atraktivnější pro žáky, což se následně může pozitivně promítnout do jejich postojů a zodpovědného chování v otázkách ochrany a udržení zdravého životního prostředí. Tyto poznatky by mohly rovněž přispět k diskusi o inovacích ve vzdělávání a vytvořit tak základ pro další výzkum propojení dramatické a environmentální výchovy. Praktická část je zaměřena na konkrétní projekty pro učitele 1. stupně ZŠ a může tak posloužit jako podnět a inspirace, jakým způsobem se dají environmentální témata řešit prostřednictvím metod...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses in detail on the use of drama education as an innovative approach to environmental education in the Czech school system. It describes the Framework Educational Programme (FEP) with an emphasis on environmental education, which is often only formally implemented and considered as a marginal part of education. Emphasis is placed on how drama education can serve as an effective method to deepen understanding of environmental issues. This method not only develops creative and critical thinking in pupils, but also contributes to fulfilling the key competences of personal development, values and attitudes. The thesis presents methodical procedures and specific recommendations for the implementation of drama education in environmental education. This can make teaching not only more effective but also more engaging for pupils, which can subsequently be positively reflected in their attitudes and responsible behaviour in terms of environmental protection and sustainability. These findings could also contribute to the discussion on innovation in education and thus form the basis for further research on the integration of drama and environmental education. The practical part focuses on specific projects for primary school teachers and can thus serve as a stimulus and inspiration for how...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV