Show simple item record

Teachers Attitudes towards Pupils with Autism Spectrum Disorder in Primary and Secondary Schools
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorKudějová, Alžběta
dc.date.accessioned2024-11-29T03:17:34Z
dc.date.available2024-11-29T03:17:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192848
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá souvislosti mezi postoji učitelů ze základních škol a víceletých gymnázií k žákům s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich zkušenostmi. Cílem práce bylo zmapovat vztahy mezi zkušenostmi učitelů s výukou žáků s PAS a jejich postoji k těmto žákům, a také prozkoumat vliv sociodemografických atributů učitelů na jejich postoje k těmto žákům. Kvantitativním výzkumem bylo zkoumáno, zda existuje rozdíl v postojích učitelů vůči žákům s PAS na základě jejich osobní zkušenosti s vyučováním těchto žáků. Dále se práce zaměřila na zjištění, zda odborné vzdělání a absolvování doplňujících kurzů ohledně integrace žáků s SVP, nebo kurzů zaměřených přímo na žáky s PAS, má vliv na postoje učitelů vůči žákům s poruchou autistického spektra. V neposlední řadě byly deskriptivní analýzou zjišťovány sociodemografické aspekty, které by mohly mít vliv na postoje vyučujících k žákům s PAS. Výsledky této práce ukázaly, že osobní zkušenost i absolvované kurzy nemají významný vliv na postoje vyučujících k žákům s autismem. To ale nekoresponduje s výsledky z jiných výzkumů na stejné, nebo podobné téma. Dále bylo nalezeno mnoho atributů, které mohou mít vliv na postoje učitelů k těmto žákům, jako například věk učitelů, jejich vzdělání, délka praxe a mnoho dalších. KLÍČOVÁ SLOVA porucha...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores the relationship between the attitudes of primary and secondary school teachers towards pupils with autism spectrum disorder (ASD) and their experiences. The aim of the thesis was to map the relationships between teachers' experiences of teaching pupils with PAS and their attitudes towards these pupils, and to explore the influence of teachers' sociodemographic attributes on their attitudes towards these pupils. The quantitative research explored whether there is a difference in teachers' attitudes towards pupils with PAS based on their personal experience of teaching these pupils. Furthermore, to find out whether professional training and taking additional courses on the integration of pupils with SEN or courses specifically aimed at pupils with PAS has an impact on teachers' attitudes towards pupils with autism spectrum disorder. Finally, socio-demographic aspects that might influence teachers' attitudes towards pupils with PAS were identified through descriptive analysis. The results of this study showed that personal experience and courses taken did not have a significant effect on teachers' attitudes towards pupils with autism. However, this does not correspond with results from other research on the same or similar topic. Furthermore, many attributes were found...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAutism spectrum disorder (ASD)en_US
dc.subjectNeurodevelopmental disordersen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectEducation of students with ASDen_US
dc.subjectPupilsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPorucha autistického spektra (PAS)cs_CZ
dc.subjectNeurovývojové poruchycs_CZ
dc.subjectPostojecs_CZ
dc.subjectInkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectVzdělávání žáků s PAScs_CZ
dc.subjectŽácics_CZ
dc.subjectUčitelécs_CZ
dc.titlePostoje učitelů k žákům s poruchou autistického spektra na základních školách a víceletých gymnáziíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261406
dc.title.translatedTeachers Attitudes towards Pupils with Autism Spectrum Disorder in Primary and Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeKučerová, Olga
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá souvislosti mezi postoji učitelů ze základních škol a víceletých gymnázií k žákům s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich zkušenostmi. Cílem práce bylo zmapovat vztahy mezi zkušenostmi učitelů s výukou žáků s PAS a jejich postoji k těmto žákům, a také prozkoumat vliv sociodemografických atributů učitelů na jejich postoje k těmto žákům. Kvantitativním výzkumem bylo zkoumáno, zda existuje rozdíl v postojích učitelů vůči žákům s PAS na základě jejich osobní zkušenosti s vyučováním těchto žáků. Dále se práce zaměřila na zjištění, zda odborné vzdělání a absolvování doplňujících kurzů ohledně integrace žáků s SVP, nebo kurzů zaměřených přímo na žáky s PAS, má vliv na postoje učitelů vůči žákům s poruchou autistického spektra. V neposlední řadě byly deskriptivní analýzou zjišťovány sociodemografické aspekty, které by mohly mít vliv na postoje vyučujících k žákům s PAS. Výsledky této práce ukázaly, že osobní zkušenost i absolvované kurzy nemají významný vliv na postoje vyučujících k žákům s autismem. To ale nekoresponduje s výsledky z jiných výzkumů na stejné, nebo podobné téma. Dále bylo nalezeno mnoho atributů, které mohou mít vliv na postoje učitelů k těmto žákům, jako například věk učitelů, jejich vzdělání, délka praxe a mnoho dalších. KLÍČOVÁ SLOVA porucha...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis explores the relationship between the attitudes of primary and secondary school teachers towards pupils with autism spectrum disorder (ASD) and their experiences. The aim of the thesis was to map the relationships between teachers' experiences of teaching pupils with PAS and their attitudes towards these pupils, and to explore the influence of teachers' sociodemographic attributes on their attitudes towards these pupils. The quantitative research explored whether there is a difference in teachers' attitudes towards pupils with PAS based on their personal experience of teaching these pupils. Furthermore, to find out whether professional training and taking additional courses on the integration of pupils with SEN or courses specifically aimed at pupils with PAS has an impact on teachers' attitudes towards pupils with autism spectrum disorder. Finally, socio-demographic aspects that might influence teachers' attitudes towards pupils with PAS were identified through descriptive analysis. The results of this study showed that personal experience and courses taken did not have a significant effect on teachers' attitudes towards pupils with autism. However, this does not correspond with results from other research on the same or similar topic. Furthermore, many attributes were found...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV